ادیانی در نطق میان دستور:

دستیابی به اولویت‌های کشور در گرو اصلاح آیین‌نامه داخلی پارلمان است

نماینده قائمشهر گفت: دستیابی به اولویت‌های کشور با اصلاح آیین‌نامه داخلی پارلمان امکان‌پذیر است.

به گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سید علی ادیانی نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور امروز صحن علنی با بیان اینکه در واقعه هولناک شهادت سید شهدای مدافعان حرم، سپهبد سلیمانی مطالب متعدد و فراوانی در تمجید و تحلیل این شخصیت کم نظیر مطرح شد، گفت: در گفتمان سیاسی و قاموس تجلیل از شخصیت‌ها، کلمه جدیدی از زبان مقام معظم رهبری در تمجید این شهید تحت عنوان مکتب سلیمانی خلق شد؛ در جای دیگری هم که رهبری فرمودند ایشان شاگرد مکتب امام (ره) بود.

او ادامه داد: ما در گفتمان سیاسی حداقل در این حدود دوازده سال اخیر با واژه مکتب آشنایی داریم. یادمان هست کسی که در دولتش محوریت داشت، در درون نظام و دولت جمهوری اسلامی واژه نامأنوسی به عنوان مکتب ایرانی را خلق کرد.

ادیانی افزود: در ادامه آن واژه سازی، در گفتمان سیاسی واژه ناقصی با عنوان اسلام رحمانی خلق شد؛ قطعاً یک بعد از ابعاد متعدد و متکثر اسلام به دلیل کثرت وجوه آن، بُعد رحمانی است. اما تحدید اسلام به عنوان اسلام رحمانی، قطعاً همان داستان مولوی و فیل شناس است. مکتب ایرانی بنا شده بر دو قاعده ناسیونالیسم ایرانی و التقاط فکری معجون نحله‌های اجتماعی و سیاسی بود.

نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت: به همین نسبت، اسلام ابتنا شده صرف بر رحمانیت بر دو اصل اومانیسم و لیبرالیسم است که در هم تنیده اند. مکتب سلیمانی بنا شده بر اسلام ناب اصیل، به قرائت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری، شهدا بنا شده است. همچنین این اسلام بر مقاومت در برابر کفر محارب و رحمانیت و خفص جناح در برابر نیرو‌های متدین ایران اسلامی و مسلمانان عالم شکل گرفته است.

او بیان کرد: مجلس یازدهم در پیش است. اولویت‌های متعدد و متکثر در حوزه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی است؛ اولویت‌هایی مانند اشتغال، اقتصاد مقاومتی، بانکداری، فقر و فساد و تبعیض، ناکارآمدی ساختار اداری و غیره که نمایندگان می‌دانند آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و معاش مردم جزو اولویت هاست.

ادیانی خطاب به نامزد‌های نمایندگی مجلس گفت: دستیابی به مسائل مذکور مستلزم اصلاح آیین نامه داخلی مجلس در سه حوزه است.

نماینده قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس افزود: اصلاح ساختار کمیسیون‌ها، ابزار‌های محکم و مقتدرانه نظارتی، تغییر شرایط قرار گرفتن دستور هفتگی مجلس که بعضاً سلسله دستور‌هایی در مجلس می‌آید که نه تنها اولویت ندارد، بلکه در ته جدول بوده، برای دستیابی به اهداف کشور لازم است.

او گفت: مجلس به نماینده مقتدر، کارآمد، آشنا به ساختار کشور، شجاع، شفاف نیاز دارد، همچنین نیازمند انسان باسواد، مسلط و دارای ذهن قوی و خلاقیت ذهنی است. با لیست‌ها و تَکرار‌ها، مجلس قطعا کارآمد نخواهد شد. کارآمدی مجلس به خود نماینده مقتدر است که بتواند راهگشای مسائل و گره‌گشای مسائل کشور باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار