تجلیل از کشاورزان نمونه قزوین

۳۲ کشاورز نمونه استانی و ملی قزوین در مراسمی تجلیل شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در مراسم تجلیل از ۱۰ کشاورز نمونه استانی و ملی قزوین گفت: ما اجازه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی را نمی‌دهیم و از کشاورزان و مسئولان هم می‌خواهیم جلوی این کار را بگیرند.

خمسه افزود: اگر دنبال امنیت غذایی هستیم باید در زمینه تغییر کاربری ها، بیشتر توجه کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: قزوین با دارا بودن یک درصد خاک کشاورزی کشور، نشان داد بخش کشاورزی استان در اقتصاد کشاورزی کشور اثرگذار است.

خمسه با بیان اینکه در استان در زمینه تولید گندم، جو و شکر، گام‌های خوبی برداشته است گفت: ما ضریب استفاده از دانه‌های روغنی در کشور را بالا بردیم.

او با بیان اینکه در موضوع آب و خاک بیشترین سرمایه گذاری و فعالیت‌ها را در سر مزرعه داشتیم خاطرنشان کرد: با حمایت رهبر معظم انقلاب و کسب اجازه از ایشان، از اعتبارات صندوق توسعه ملی در این زمینه استفاده کردیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی افزود: استان قزوین سالانه ظرفیت استفاده از آبیاری نوین به وسعت ٢ هزار و ٥٠٠ تا ٢ هزار و ۷۰۰ هکتار را دارد.

به گفته خمسه، در سال‌های ٩٧ و ٩٨ بیش از ٢٠ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در مزارع کشاورزی استان، عملی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه استان قزوین در سال ٩٦ رتبه ٣١ کشور را کسب کرده است، تصریح کرد: کشاورزان استان به این علم رسیده اند که برای کمک به اقتصاد کشور، باید تولید را افزایش دهند و در حال حاضر استان قزوین در بین ۵ استان برتر کشور در زمینه تولیدات کشاورزی قرار دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.