معاون امنیتی و انتطامی وزارت کشور:

بخشی از آسیب‌های داخلی دستپخت خودمان است

ذوالفقاری گفت: اکنون ما با تهدیدات و آسیب‌های داخلی در کشور مواجه هستیم که بخشی از آن دستپخت خودمان است و بخشی دیگر از بیرون نشأت می‌گیرد.

بخشی از آسیب‌های داخلی دستپخت خودمان استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتطامی وزارت کشور با بیان اینکه دایره اثرگذاری بسیج را نباید محدود کنیم، گفت: یک کشور چه زمانی دچار ناامنی می‌شود؟ هرگاه سه ضلع مثلت تهدیدات فعال شده بالا، آسیب‌های داخلی نسبتا بالا و ضعف کنترل باهم تلاقی کنند.

او بیان کرد: اگر شاهد تهدید و آسیب در جامعه باشیم، ولی تاب آوری و کنترل وجود داشته باشد، جامعه ناامن نخواهد شد؛ اما اگر این سه تلاقی پیدا کردند، باید در انتظار ناامنی در جامعه باشیم.

معاون امنیتی و انتطامی وزارت کشور افزود: ما در بحث ماهیت استکباری آمریکا عمیق و دقیق‌تر ورود نکردیم. اکنون ما با تهدیدات و آسیب‌های داخلی در کشور مواجه هستیم که بخشی از آن دستپخت خودمان است و بخشی دیگر از بیرون نشأت می‌گیرد.

ذوالفقاری ادامه داد: زمانی که بنده در ناجا بودم روزانه ۵۰۰ هزار نفر با پلیس سر و کار داشتند و اگر روزانه یک نفر در مراجعه این افراد با آنها به طور ناصحیح برخورد می‌کرد این یک نفر حداقل ۳ نفر دیگر را درگیر می‌کرد و در این حالت روزانه دو میلیون نفر در کشور از این امر تأثیر می‌گرفت. این فرایند‌های اداری متاسفانه ناشی از قوانین و مقررات در کشور است.

معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور تصریح کرد: آیا میانگین انگیزه مدیران ما در چهار دهه گذشته بالاتر رفته است؟ جواب این سوال تقریباً مثبت است و مدیران وقت بالاتری را برای دادن خدمات گذاشته‌اند، اما این چه سیستمی است که طراحی کرده‌ایم که مدیران صبح تا شب باید جلسه داشته باشند، بنابراین گیر کار جایی است که به آن نپرداخته‌ایم و برای طی یک فرایند اداری باید گاهی ۱۰ جا مراجعه کرد و مردم در این سیستم اذیت می‌شوند و درست فساد همین جا ایجاد می‌شود.

ذوالفقاری گفت: اکنون ۸۰ درصد کار ما شامل پیشگیری است، این اتفاق افتاده است بحران‌ها تعریف شده‌اند و بنا نداریم برای اداره کشور از نیروی قهریه استفاده کنیم. طیف ناامنی و حجم ناامنی در کشور بالاست، اما امنیت در کشور برای مردم در درجه اول است و مردم نگران ایجاد ناامنی هستند و نگران از این هستند که خدشه‌ای به کشور و دین وارد شود و هر جا که لازم باشد در هر صحنه‌‌ای مانند حضور در مراسم تشییع سردار سلیمانی حضور یافته اند و این حضور‌ها نشانه توجه حق به مردم ماست.

ذوالفقاری با بیان اینکه فقط حضور در میدان خطر لازم نیست، بلکه در هر صحنه‌ای که لازم باشد باید حضور پیدا کرد، گفت: اگر ما بر مبنای دین عمل کنیم و حتی تا ۵۰ درصد به آموزه‌های دینی عمل کنیم نیازی به مخارج دیگر نیست؛ مردم ستون هستند و زیر پرچم ولایت قرار دارند و نقش ولایت و رهبری نقش اول در ثبات امنیت در کشور است.

او در پایان گفت: با توجه به مسائلی که در مورد بنزین در د‌‌ی‌ماه به وجود آمد، صبح یکشنبه رهبر معظم انقلاب اعلام نظر کردند اگر اعلام نظر ایشان و انسجام بین مجلس و دیگر قوا نبود مشکلات بیشتری ایجاد می‌شد. پایه دیگر برقراری امنیت، تامین امنیتی است که توسط نیرو‌های امنیتی ایجاد می‌شود، نقش بسیج نقشی بی‌بدیل است، چرا که همه سیستم‌های دیگر توسط دشمنان قابل محاسبه هستند، اما بسیج قابل محاسبه نیست و نمی‌توانند برنامه‌ای برای آن تهیه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار