۳۵۰ کوهنورد ایرانی به قله سبلان صعود می‌کنند

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: ۳۵۰ کوهنورد از سراسر کشور به قله سبلان صعود خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،

محمدرضا برادران، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و براساس هماهنگی‌های انجام شده صعود سراسری به قله سبلان با حضور ۳۵۰ کوهنورد از استان‌های مختلف ۱۰ و ۱۱ بهمن ماه امسال انجام می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت‌های کوه سبلان برای جذب ورزشکاران و کوهنوردان از مناطق مختلف کشور افزود: قله چهار هزار و ۸۸۸ متری سبلان همواره از کوه‌ها و قله‌های مورد توجه کوهنوردان در طی سال‌ها بوده است و ماهم باید از این ظرفیت بزرگ بهره ببریم ودر فصول مختلف میزبان کوهنوردان از سراسر کشور حتی خارج از کشور شویم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل با بیان اینکه از این تعداد کوهنورد ۵۵ نفر اردبیلی است گفت: کوهنوردانی از تمامی استان دراین صعود حضور خواهند داشت. کوهنوردان پنجشنبه ۱۰ بهمن از اردبیل به سمت شابیل حرکت کرده و جمعه صبح از مسیر شمال شرقی به قله "سلطان ساوالان" صعود می‌کنند.

برادران گفت: به لحاظ تامین امنیت و حوادث احتمالی هماهنگی‌های لازم با مسئولان و ادارات مربوطه صورت گرفته است. همچنین در کنار این صعود همایش تجلیل از پیشکسوتان، پیشگامان و خادمین کوهنوردی کشور برگزار و از ۱۱ کوهنور کشور با حضور رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعود‌های ورزشی و مسئولان استانی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار