پیش لرزه‌های اعلام معامله قرن ترامپ؛

احتمال خروج سازمان آزادی بخش فلسطین از پیمان اسلو

سازمان آزادی بخش فلسطین از احتمال خروج از پیمان اسلو همزمان با رونمایی از طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان آزادی بخش فلسطین، ساف، حق خروج از پیمان اسلو را در صورت اعلام طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای خود محفوظ می‌داند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از صائب عریقات، عضو شورای قانونگذاری فلسطین و نماینده پیشین آن در مذاکرات مربوط به پیمان اسلو اعلام کرد در صورت اعلام طرح موسوم به معامله قرن از سوی ترامپ، سازمان آزادی بخش فلسطین ممکن است از پیمان اسلو خارج شود.

رئیس سابق هیئت مذاکره کننده فلسطین اعلام کرد با وجودیکه تاکنون هیچ اطلاعات موثقی درباره بخش سیاسی طرح ترامپ در دست نیست، طرح رئیس جمهور آمریکا با هدف تبدیل اشغال موقت (قلمرو فلسطین توسط اسرائیل) به یک (اشغال) همیشگی ارائه می‌شود.

گفتنی است بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه برای رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به «معامله قرن» راهی واشنگتن شد.

پیمان اسلو با نام رسمی بیانیه اعلام اصول اولویت‌های موقت دولت خودگردان نخستین موافقتنامه رو در روی رژیم صهیونیستی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) بود که در سال ۱۹۹۳ به امضای دو طرف رسید. پیمان اسلو تلاشی برای تعیین یک چارچوب مشخص بود که به حل‌وفصل کامل منازعه اسرائیل و فلسطین بینجامد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار