افزایش ۳۰ درصدی بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی،ازافزایش ۳۰ درصدی بهره‌برداری در شهرک‌های صنعتی دراستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،نیرومند مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان،افزود: در ۱۰ ماهه امسال، ۱۰۷ واحد صنعتی جدید با سرمایه ۳ هزار و ۷۹۸ میلیارد ریالی در استان به بهره برداری رسیده است، که نسبت به سال گذشته «۳۰ درصد در تعداد واحد‌های به بهره‌برداری رسیده» افزایش داشته‌ایم.

اوبا بیان اینکه در این ۱۰۷ واحد برای یک هزار و ۵۷۸ نفر اشتغال ایجاد شده است، و نسبت به سال پیش، نیم درصد افزایش اشتغال زایی را شاهد بودیم، افزود: با پیگیری‌های انجام شده ۸۵ واحد صنعتی در شهرک‌های استان که بر اثر مسائل گوناگون در سال‌های قبل تعطیل شده بودند، با راه اندازی مجدد، این واحد‌ها به چرخه تولید بازگشتند و در این واحد‌ها برای ۷۳۹ نفر اشتغال ایجاد شده است.

اوبا بیان اینکه اعتبار پروژه‌های عمرانی امسال نسبت به سال گذشته ۱۸۰ درصد افزایش یافته است، ادامه داد: همزمان با ۴۱ سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۲۴ پروژه عمرانی با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد. به مناسبت جشن‌های پیروزی انقلاب، کلنگ ۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۱۹۴ میلیارد ریال در شهرک‌های صنعتی استان اذربایجان شرقی به زمین زده می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی، با اشاره به اینکه ۲ هزارو ۲۶۰ هکتار زمین قابل واگذاری به صنایع برای توسعه شهرک‌های صنعتی استان محیا شده است، ادامه داد: در ۹ ماهه امسال تعداد ۲۳۰ فقره قرارداد با صاحبان صنایع منعقد شده، که نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را تجربه کرده‌ایم.

نیرومند، میزان صادرات واحد‌های صنعتی کوچک و متوسط را ۸۶ میلیون یورو دانست، که نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد افزایش پیدا کرده، ومیزان صادرات تشکل‌های صادراتی استان را ۷ میلیون و ۸۰۰ یورو اعلام کرد، که در مقایسه با ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او استراتژی بلند مدت این شرکت را ایجاد شهرک‌های تخصصی و تقاضا محور دانست و افزود: توسعه و ایجاد ۷ شهرک تخصصی، جزء اولویت‌های شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی است.

اوتامین برق و آب مصرفی در شهرک‌های صنعتی را جزء مشکلات اساسی زیر ساختی عنوان کرد و افزود: با تکمیل زیر ساخت‌های شهرک تخصصی آلومینا سراب، شهرک تخصص سنگ آذرشهر و شهرک تخصصی مس ورزقان، از خام فروشی منابع معدنی استان جلوگیری خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار