محمود عباس به تلفن‌های ترامپ جواب نمی‌دهد

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌های ترامپ پاسخی نداده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از المیادین، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به تماس‌های تلفنی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا طی چند روز گذشته پاسخی نداده است.

به گفته این رسانه‌ها، ترامپ در طول این هفته چندین بار تلاش کرده است با عباس تلفنی گفت‌وگو کند، ولی پاسخ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نه بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا قرار است این هفته طرح به اصطلاح صلح ابداعی خود برای خاورمیانه را رونمایی کند. به همین منظور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای رونمایی از این طرح راهی واشنگتن شد.

بنیامین نتانیاهو اعلام کرد ترامپ این هفته از معامله قرن رونمایی خواهد کرد. او با تاریخی توصیف کردن این لحظه گفت نباید این فرصت را از دست داد.


بیشتر بخوانید: رژیم صهیونیستی رسما به صهیونیست‌ها اجازه سفر به عربستان داد

محمود عباس: بدون موافقت مردم فلسطین هیچ معامله‌ای اجرا نمی‌شود


نتانیاهو امروز پیش از سفر به واشنگتن، گفت: «به واشنگتن می‌روم تا درباره طرح آمریکا که فکر می‌کنم موجب پیشرفت اسرائیل خواهد شد، بشنوم. به دفعات با رئیس‌جمهور ترامپ درباره منافع و امنیت‌مان صحبت کرده‌ام. فردا با رئیس‌جمهور ترامپ دیدار خواهم داشت و روز سه‌شنبه نیز تاریخ ساز خواهد بود.»

این در حالی است که آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اعلام کرد رئیس‌جمهور آمریکا برای کمک به پیروزی نخست‌وزیر این رژیم در انتخابات، رونمایی از معامله قرن را پیش از انتخابات قرار داد.

در ۲۵ ژوئن سال گذشته، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی معامله قرن پرده‌برداری کرد، اما نماینده ترامپ در امور صلح خاورمیانه اذعان کرد که کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد.

رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی در سرزمین‌هایی که از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ به سرزمین‌های تحت اشغال خود الحاق کرد، ادامه می‌دهد. نزدیک به ۶۰۰ هزار صهیونیست در حال حاضر در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینیان از سوی سازمان ملل مورد تائید نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار