رییس پلیس فتا استان سمنان خبرداد؛

دستگیری عامل انتشار مطالب توهین آمیز در اینستاگرام

صادقی گفت: فردی که با استفاده از بستر شبکه‌ اجتماعی، به انتشار تصاویر خصوصی مسئول استانی به همراه متنی توهین‌آمیز در اینستاگرام اقدام کرده بود دستگیر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سرهنگ حسین صادقی رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی به پلیس فتا مبنی بر انتشار تصاویر خصوصی و مطالب توهین‌آمیز به صورت گسترده در شبکه اجتماعی اینستاگرام، با توجه به اهمیت موضوع، پرونده مقدماتی با هماهنگی و تعامل لازم با مقام قضایی تشکیل شد و رسیدگی پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی، بررسی صفحه اینستاگرام متهم و اقدامات تخصصی و پلیسی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهم تصاویر خصوصی مسئول استانی را به همراه متنی توهین‌آمیز در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام منتشر کرده است.

صادقی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی از شاکی پرونده مشخص شد متهم با نفوذ به حریم خصوصی شاکی و دسترسی به تصاویر منتشر شده از وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، اقدام به انتشار گسترده آن در فضای مجازی کرده است.

رییس پلیس فتا استان سمنان تصریح کرد: با توجه به حساسیت پرونده، کارشناسان این پلیس با بررسی دقیق و سریع پرونده و انجام اقدامات فنی و خاص پلیسی، مستندات لازم را جمع‌آوری و در نهایت این متهم سایبری را شناسایی کردند.

او بیان کرد: متهم در تحقیقات مقدماتی منکر هر گونه جرم انتسابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و در مواجه شدن با مدارک، مستندات و ادله دیجیتال جمع‌آوری شده، لب به سخن گشود و به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

صادقی یادآور شد: متهم در اعترافات خود اظهار داشت صفحه اینستاگرامی خود را از حدود یکسال و نیم ایجاد کرد که در نهایت مستندات تکمیل و پرونده به همراه متهم به مقامات قانونی ارجاع شد.

رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: اغلب کاربران بدون رعایت مسائل امنیتی، خصوصی‌ترین اطلاعات خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنند و به نوعی دست بزهکاران سایبری را در تعرض به حریم خصوصی باز می‌کنند.

او تاکید کرد: کاربران در فضای مجازی باید اطلاعات و تصاویری را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری کنند که از انتشار آن بیم نداشته باشند، زیرا این فضا به‌گونه‌ای نیست که حتی در صفحه خصوصی هم بتوان به امن بودن آن اطمینان داشت.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار