آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور در جذب سرمایه گذار خارجی

استاندار آذربایجان‌شرقی از جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان خبر داد و گفت: رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رتبه ششم میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در کشور رضایت بخش است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، پورمحمدی استاندار آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان از جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان خبر داد و گفت: رتبه دوم جذب سرمایه‌گذاری خارجی و رتبه ششم میزان سرمایه‌گذاری خارجی مصوب استان در کشور رضایت بخش است.

پورمحمدی گفت: اعضای شورای برنامه‌ریزی استان برای ایجاد مشوق‌های منطقه‌ای جذب سرمایه‌گذاری پیشنهادات لازم را ارائه دهند.

او گفت: رتبه‌بندی و امتیاز دهی فضای کسب و کار محل بحث است با این حال پروسه و فرآیند اعطای مجوز‌ها و استعلامات چندان رضایت بخش نیست.

پورمحمدی بر لزوم اصلاح فرآیند‌های کسب و کار تاکید و  افزود: لازم است در این ارتباط کار گروهی تشکیل شود.

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: دستگاه‌هایی که در موعد مقرر جواب استعلامات را نداده‎اند معرفی و ضعف عملکردی و کارشناسی دستگاه‌ها برطرف شود.

او گفت: موارد و پیشنهاداتی که در ارتباط با وضعیت بودجه استان در لایحه سال ۹۹ به ذهن دوستان می‌رسد به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی منعکس شود تا ما از طریق مجمع نمایندگان پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

پورمحمدی با بیان اینکه بحث تهاتر را باید جدی گرفت، افزود: از اعزام هیئت‌های تجاری استان در قالب نمایشگاه‌های مشترک و کار‌های مشخص تعریف شده استقبال می‌کنیم.

او با اشاره به جذب ۲۴۷ میلیارد تومان سرمایه خارجی امسال در استان گفت: میزان سرمایه‌گذاری و حجم سرمایه‌گذاری خارجی تقریبا دو برابر شده و در این عرصه با وجود تنگنا‌های موجود دارای رتبه دوم کشوری هستیم که بسیار ارزشمند است.

استاندار آذربایجان‌شرقی بر لزوم استفاده مدیران از کارتابل نظارتی و رصد مستمر امور مربوطه تاکید کرد و گفت: جواب استعالامات باید به موقع داده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار