ساخت پل بر روی رودخانه جگین به کجا رسید؟

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ساخت پل بر روی رودخانه جگین شهرستان بشاگرد تا پایان بهمن ماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، عبدالهاشم حسن نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بازدید از مناطق سیل زده بشاگرد گفت: ساخت پل بر روی رودخانه جگین تا پایان بهمن آغاز می‌شود.

حسن نیابا بیان اینکه این پل به طول ۱۲۰ متر با دوازده دهانه، در مدت دو سال ساخته می‌شود،گفت: هزینه ساخت این پل ۱۲ میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون سه میلیارد تومان آن از اعتبارات شورای برنامه ریزی هرمزگان تامین شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: با ساخت پل بر روی رودخانه جگین اهالی ۵۶ روستا با جمعیت بیش از هشت هزار نفر از مزایای آن بهره مند می‌شوند.

حسن نیا افزود: یک پل موقت نیز برای رفت و آمد مردم با همکاری نیرو‌های مسلح، بر روی رودخانه جگین تا دو ماه آینده نصب می‌شود.

او گفت: برای رفت و آمد مردم زیرکوه بخش گافر و پارامون و اهالی روستای دهوَست هم، یک پل فلزی با لوله‌های دو متری بزودی نصب می‌شود تا مردم بتوانند از هر دو مسیر رفت و آمد کنند.

عبدالهاشم حسن نیا افزود: بدنبال بارندگی‌های اخیر در هرمزگان، بخش زیادی از راه‌های روستایی به طول هزار و ۶۵۰ کیلومتر به شدت آسیب دیده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: سه دستگاه ماشین راه سازی تا دو روز آینده به ماشین آلات سنگین شهرستان بشاگرد اضافه می‌شود.

حسن نیا افزود: تلاش می‌شود در یک ماه آینده تمام راه‌های فرعی و روستایی بشاگرد بطور کامل بازگشایی شود.

شهرستان بشاگرد با ۳۵ هزار نفر جمعیت، در ۲۶۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای راه‌های سخت گذر است.

در هر بارندگی و طغیان رودخانه جگین، راه ارتباطی ۵۶ روستای بخش گافر و پارامون به مرکز شهرستان و بخش‌ها، به مدت یک هفته قطع می‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار