۱۲۵ هزار راس دام سبک عشایر سمنان پلاک‌کوبی شد

مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: طرح پلاک‌کوبی برای ۱۲۵ هزار راس دام سبک عشایر استان با هدف جلوگیری از قاچاق احشام و مدیریت تامین گوشت قرمز انجام شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مراد خادم، مدیرکل امور عشایری استان سمنان گفت: پلاک‌کوبی ۱۲۵ هزار راس دام سبک عشایر حدود ۱۲ درصد دام عشایر استان سمنان را شامل می‌شود.

او افزود: استقبال عشایر استان سمنان از پلاک‌کوبی دام سبک مطلوب نیست، اما با کلاس‌های توجیهی و آموزشی برگزار شده استقبال عشایر از اول بهمن امسال بیشتر شده و پیش بینی می‌شود تا بیست و یکم اسفند ۹۸ که آخرین مهلت پلاک‌کوبی است، میزان استقبال افزایش یابد.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان ابراز داشت: یک میلیون و ۷۴ هزار راس دام سبک استان سمنان مربوط به عشایر است که اکنون ۱۲۵ هزار راس پلاک کوبی شد.

خادم خاطرنشان کرد: ۹۴۹ هزار راس دام سبک عشایر در استان سمنان هنوز پلاکوبی نشده است و انتظار می‌رود تا اسفند امسال با توجه به دوره‌های توجیهی، عشایر نسبت به پلاک‌کوبی دام خود اقدام کنند.

او تصریح کرد: کاهش سرقت دام سبک و تسریع در شناسایی صاحبان دام‌های سبک در محموله‌های قاچاق احتمالی احشام از جمله مزیت‌های پلاک گذاری دام است.

مدیرکل امور عشایری استان سمنان اظهار داشت: ارائه خدمات به دامداران مانند ارائه تسهیلات و نهاده‌ها و تمدید پروانه‌ها منوط به اجرای طرح پلاک گذاری دام است و انتظار می‌رود دامداران در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

حدود ۴۸ میلیون راس گوسفند،۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار رأس بز و ۸ میلیون رأس گاو در کشور وجود دارد و در مجموع حدود ۷۵ میلیون دام در ایران باید پلاک‌کوبی شود.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور و هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام / ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار