در گفت‎وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

املاک درون طرح‌های توسعه‌ای تا ۵ سال باید تعیین تکلیف شوند

تقی‌زاده گفت: املاکی که درون طرح‌های توسعه‌ای هستند باید توسط دستگاه‌های مربوطه ظرف ۵ سال تعیین تکلیف شوند.

تقی زادهمحمد تقی‌زاده معاون عمرانی استان‌دار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه حریم بعضی از فضا‌ها مانند رودخانه‌ها و راه‌آهن دارای قانون ایمنی راه‌ها هستند، گفت: دستگاه‌ها تکلیفی برای تملک آن ندارند، مگر اینکه مازاد برآنچه که بر قانون تعریف شده دستگاه‌ها نیاز داشته باشند و اقدام به تملک کنند.

معاون استاندار تهران با بیان اینکه بخشی از ساخت‌وساز‌های حریم راه‌ها که در گذشته انجام شده خلاف مقررات است، گفت: کسانی که مرجع صدور پروانه هستند اگر از مرجع ذی‌صلاح مثل راه‌آهن یا وزارت نیرو استعلام کرده و آن‌ها جواب مثبت داده باشند و الآن آن فضا به عنوان حریم اطلاق شود در این شرایط به عنوان حقوق مکتسبه باید طرح تملک را فراهم کرده و حقوق مردم را پرداخت کنند.

او با اشاره به طرح تفصیلی تهران اظهار کرد: در این طرح مواردی هست که سبب اختلاف بین راه‌آهن و شهرداری شده است و راه‌آهن می‌گوید که در طرح تفصیلی حریم آن را اعمال نکرده‌اند.


بیشتر بخوانید: طرح‌های توسعه کردستان نیازمند ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار است


تقی‌زاده خاطرنشان کرد: هر ملکی که در طرح‌های توسعه‌ای دستگاه‌های مختلف قرار می‌گیرد، باید ظرف ۵ سال تعیین تکلیف شود و این به معنی آن است که دستگاه ها یا طرح مورد نظر خود را اجرا  و یا اعلام عدم نیاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار