مدیرکل گمرک استان سمنان خبر داد؛

صادرات ۲۲۰ هزار تن کالا از گمرک استان سمنان

علی سعدالدین گفت: در ده ماهه سال جاری ۲۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی سعدالدین مدیرکل گمرک استان سمنان در دیدار با آیت الله شاهچراغی نماینده، ولی فقیه در استان سمنان به مناسبت روز گمرک با بیان اینکه در ده ماهه سال جاری ۲۲۰ هزار تن کالا به ارزش ۱۹۶ میلیون دلار از گمرک استان سمنان صادر شده است گفت: در ده ماهه سال جاری میزان صادارت از گمرک استان ۴۲ درصد افزایش ارزشی و ۱۶ درصد کاهش وزنی داشته است.

او با بیان اینکه این کالا‌ها به ۴۷ کشور دنیا صادر شده است افزود: عمده کالا‌های صادراتی شمش، سرب، سیم و کابل، قاش و چنگال یکبار مصرف، فروسیلیس و کاشی و سرامیک بوده که از طریق ۱۰۹ شرکت در استان صادرات آن‌ها انجام شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با بیان اینکه این اداره کل در شاهرود و گرمسار نیز نمایندگی دارد تصریح کرد: ماشین آلات و مواد اولیه نیز بیشترین کالاهای وارداتی به استان سمنان بوده است.

سعدالدین تصریح کرد: ارزش هر تن کالای صادراتی ۸۸۲ دلار بوده که این میزان در سال گذشته ۵۲۰ دلار بوده است.

او با اشاره به اینکه عمده کالا‌های وارداتی هم ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز واحد‌های صنعتی بوده است افزود: این کالا‌ها از ۲۰ کشور دنیا وارد استان شده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان با اشاره به کسب رتبه نخست گمرک استان سمنان در بین گمرکات کشور در سال جاری در بحث میزان رضایت مندی مشتری خبر داد و تصریح کرد: کار گمرک یک کار جهادی است زیراکه هدف این سازمان خدمت به مردم است.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.