اجرای ۲۰ کیلو متر کمربند حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی همدان

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۲۰ کیلو متر کمربند حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی همدان اجرا شد.

اجرای ۲۰ کیلو متر کمر بند حفاظتی در عرصه‌های منابع طبیعی همدانرضا الوندی، معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: طرح کمربند حفاظتی به طول ۲۰ کیلومتر و ۲۲۵ هکتار طرح مبارزه مکانیکی با آفات و بیماری‌های جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی این استان اجرا یی شد.

او افزود: طرح کمربند حفاظتی به وسیله نصب ستون‌های بتنی و ایجاد نهال صورت گرفته و با این کار مرز بین اراضی ملی و مستثنیات مشخص می‌شود.

رضا الوندی مهمترین هدف اجرای طرح کمربند حفاظتی را سهولت در امر پایش، حفاظت و حراست از اراضی منابع طبیعی و جلوگیری از تخلف و تصرف‌های اراضی ملی توسط افراد سودجو و فرصت طلب عنوان کرد.

معاون حفاظت و امور اراضی منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با عنوان اینکه امسال بیش از ۱۴هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی همدان زیر پوشش طرح پایش آفات و بیماری قرار گرفته بیان کرد: آفات و بیماری‌ها تهدیدی جدی برای عرصه‌های جنگلی و مرتعی هستند.

الوندی مبارزه با آفات و بیماری‌های گونه‌های جنگلی و مرتعی را به عنوان یکی از اقدامات اولویت دار حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی این اداره کل دانست.

او اضافه کرد: فرآیند مبارزه با آفات و بیماری‌ها شامل بخش‌های پیش آگاهی، پیشگیری، کنترل و مبارزه می‌شود که اقدام‌های لازم در هر یک از این مراحل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده آفات مهم و غالب گونه‌های مرتعی و جنگلی استان پروانه «سرخرطومی بذرخوار» بلوط و حشرات «چوبخوار» مطرح هستند.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار