نامزد‌های انتخاباتی با نفی دیگری خود را اثبات نکنند

رئیس دادگستری استان همدان گفت: نامزد‌های انتخاباتی نباید برای اثبات خود به نفی دیگران مبادرت ورزند.

نامزد‌های انتخاباتی ببا نفی دیگری خود را اثبات نکنندمحمد رضا عداتخواه رئیس دادگستری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه اظهار داشت: نامزد‌های انتخاباتی نباید برای اثبات خود به نفی دیگران مبادرت ورزند افزود: بزرگنمایی و نشان دادن ضعف دیگران نشانه توانمندی فرد گوینده نیست و این قبیل تخلفات و جرائم در تأیید اعتبار نامه نامزد‌ها نیز مؤثر خواهد بود.

او ادامه داد: نامزد‌های محترم باید با درایت و صداقت برای جلب آگاهی مردم از برنامه‌ها و طرح‌های اقتصادی و سیاسی خود سخن بگویند و سعی نکنند با بد نشان دادن دیگری خود را خوب جلوه دهند و با نفی دیگری به اثبات خود بپردازند.

رئیس کل دادگستری استان همدان با اشاره به تغییرات اخیر در قانون انتخابات اظهار داشت: نامزد‌های انتخاباتی باید از تشویش اذهان عمومی و زیر سؤال بردن دستاورد‌های نظام پرهیز نمایند.

او افزود:  نامزد‌های انتخاباتی باید بیشتر از سایر افراد جامعه مقید به قانون باشند و هرگونه اعتراض را صرفاً از طریق مرجع قانونی اعلام کنند.
عدالتخواه بیان کرد: شاتیسته نیست نامزد‌ها برای اثبات مردم به ارزش‌های فردی خود بپردازند و در یک ساختار سیستماتیک از توانمندی مدیریت سیاسی و اقتصادی خود سخن بگویند و در این میان با نفی ارزش‌های دیگری خود را در نزد مردم اثبات کنند.

رئیس دادگستری استان همدان گفت: این شیوه از رفتار انتخاباتی ضعیف‌ترین رفتار اجتماعی است که نشان می‌دهد جامعه ما برای تحقق دموکراسی واقعی هنوز راه درازی دارد.

او افزود: در رقابت انتخاباتی شیوه پسندیده آن است تا هریک از نامزد‌های محترم در مناظره‌ها و سخنرانی‌ها از توانایی و دانایی‌های خود بگویند و سعی نکنند با نادان شمردن دیگری خود را دانای کل بدانند.

عدالتخواه اضافه کرد:مردم حق دارند تا در رقابت انتخاباتی با برنامه‌ها و تصمیم‌های اقتصادی کاندیدا‌ها آشنا شوند، اما نفی دیگری یک نوع رفتار تخریبی است و در جهت امور سلبی قرار دارد در صورتی که این روز‌ها باید سخنان ایجابی بیشتر باشد.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.