ذخیره سازی ۷۰۰ هزار تن مرکبات در مازندران

مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران گفت: تاکنون ۷۰۰ هزار تن مرکبات در انبار‌های استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،محمدرضا شعبانی مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران با بیان اینکه سطح زیر کشت باغات استان حدود ۱۲۰ هزار هکتار است گفت: باغداران و کشاورزان استان تاکنون ۷۰۰ هزار تن مرکبات برای شب عید ذخیره سازی کرده اند که این میزان جدا از ذخیره سازی ۳۰ هزار تنی مرکبات برای تنظیم بازار شب عید است.

او افزود: ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرکبات امسال در این استان تولید داریم که عمده این مرکبات شامل پرتقال تامسون با یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن تولید است.

شعبانی با بیان اینکه طرح ذخیره سازی مرکبات با توجه به دستورالعمل وزات صمت اجرایی شد ،گفت: اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران به عنوان مسئول اجرای این طرح قرارداد خرید حدود ۴۰ هزار تنی مرکبات با مباشران تامین و باغداران ذخیره ساز را بسته و هفته آینده اقدام به ارسال بار به سایر استان‌ها می‌کند.

او با اشاره به ذخیره بخشی از محصولات مرکبات استان در انبار‌ها برای ایام پیک مصرف گفت: ۵۰۰ سورتینگ و بسته بندی مرکبات در مازندران فعال هستند.

شعبانی با اشاره به کیفیت مناسب محصولات مرکبات مازندران و همچنین ظرفیت بالای انبار‌ها افزود: امسال دو برابر افزایش صادرات در مقایسه با پارسال داریم.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی باغداران مازندران با اشاره به ادامه برداشت مرکبات در باغ‌های استان، گفت: تاکنون ۹۵ درصد پرتقال و ۹۹ درصد نارنگی از باغ‌های مرکبات استان برداشت شد.

شعبانی افزود: رسالت اصلی اتحادیه سراسری باغداران آن است که فاصله بین تولید کننده و مصرف کننده را از طریق عرضه مستقیم محصولات و ایجاد بارانداز‌ها کوتاه کند تا سودجویان و دلالان نتوانند سود‌های هنگفتی را نسیب خود کنند و بازار را دچار تلاطم کنند.

او درباره قیمت مرکبات تنظیم بازار شب عید افزود: امسال قیمت هر کیلو پرتقال شب عید با در نظر گرفتن سود مباشر ۴۵۰۰ تومان است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار