احیای آرامگاه شیخ علاالدوله در دستور کار قرار دارد

با همکاری دانشگاه اصفهان و یک گروه بین المللی از کشور ترکیه، احیای آرامگاه شیخ علاالدوله در دستور کار قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، جمال مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در نشست خبری مطالعات و انجام پژوهش‌های مرتبط با مجموعه تاریخی – فرهنگی شیخ علاالدوله سمنان با اصحاب رسانه گفت: سند بیش از ۵۰ درصد از بنا‌های تاریخی استان به نام سازمان اوقاف است و مشکلی بین این دو دستگاه اجرایی وجود ندارد.

او افزود: یکی از گروه‌های بین المللی مرمت بنا‌های تاریخی از کشور ترکیه با همکاری دانشگاه اصفهان برای احیای آرامگاه شیخ علاالدوله همکاری می‌کنند.

علی آذری رئیس اداره بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: طبق برنامه تا خرداد ماه سال ۹۹ مطالعات مرحله اول از طریق دانشگاه اصفهان انجام می‌شود و در خرداد ماه گروه بین المللی از ترکیه برای تکمیل مطالعات تا شهریور ماه کار را ادامه می‌دهد و از شهریور ۹۹ کار درمان آغاز می‌شود و بعد از ۶ ماه از ابتدای سال ۱۴۰۰ کار اجرایی مرمت آغاز می‌شود.

او افزود: در سطح کشور از ۳۳ هزار بنای ثبت شده تاریخی اکثر آن‌ها در معرض تخریب قرار دارند و ابتدای امسال ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه‌های میراث فرهنگی در سطح کشور به دلیل مشکلات مختلف آسیب دیدند.

رئیس اداره بنا‌های تاریخی وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: امسال حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بنا‌های تخصیص داده شد که حدود ۴۵ درصد این مبلغ به ما داده شد و باتوجه به محدودیت‌های مالی سیاست جدید ما حمایت از بخش خصوصی برای احیای این بنا‌های تاریخی است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار