مدیرکل توزیع برق استان سمنان خبر داد؛

افتتاح روژه عمرانی برق‌رسانی دهه فجر در استان سمنان

مدیرکل توزیع برق استان سمنان از افتتاح ۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی طی دهه فجر در استان خبر داد و گفت: برای این طرح‌ها ۲۶۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمد موسوی زاده مدیرکل توزیع برق استان سمنان در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه به میزبانی شرکت توزیع برق سمنان به مناسب دهه فجر بابیان اینکه طی این ایام ۸۰ پروژه عمرانی برق‌رسانی بااعتبار ۲۶۷ میلیارد ریال آماده و قابل بهره‌برداری است، گفت: از دهه فجر سال گذشته تاکنون ۷۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فقط در حوزه توزیع برق استان سمنان سرمایه‌گذاری شده است.

او بابیان اینکه پروژه‌های حوزه توزیع برق در پنج سرفصل قابل افتتاح خواهند بود، افزود: ۱۵ پروژه بهینه‌سازی روشنایی معابر بااعتبار چهار میلیارد و ۵۹۰ میلیون تومان، هشت پروژه توسعه تبدیل شبکه‌های سومی به کابل خود نگه‌دار به طول ۱۱ کیلومتر با اعتبار یک میلیارد و ۳۶۹ میلیون تومان از جمله این پروژه‌ها هستند.

مدیر کل توزیع برق استان سمنان بابیان اینکه توزیع برق صنعت پرهزینه و گرانی است و دائماً از مردم خواهش می‌شود که صرفه‌جویی کنند، ابراز داشت: ۲۹ پروژه توسعه و اصلاح شبکه توزیع به طول ۱۰۵ کیلومتر با سرمایه‌گذاری ۱۱ میلیارد تومانی، ۱۸ پروژه نصب ۷۳ ایستگاه توزیع برق با هفت میلیارد تومان اعتبار و ۱۰ پروژه احداث و به سازی تجهیزات الکتریکی با دو میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در دهه فجر آماده افتتاح است.

موسوی زاده بابیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون دو هزار و ۴۷۲ پروژه در سند توزیع برق استان سمنان به اتمام رسیده است، در ادامه تصریح کرد: برای این تعداد طرح و پروژه رقمی معادل ۵۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

او بابیان اینکه در بخش توسعه ۳۰ میلیارد تومان و بهینه‌سازی ۲۴ میلیارد تومان امسال هزینه شده است، ابراز داشت: یکی از اقدامات ارزشمند شرکت توزیع برق طی هفت الی هشت سال گذشته برگزاری رزمایش‌های مختلف بوده است.

مدیرکل توزیع برق استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶ رزمایش در استان انجام‌شده است، ابراز داشت: هدف از اجرای این برنامه‌ها در راستای بهینه‌سازی شبکه، پایدارسازی شبکه و کمک به کاهش تلفات و خاموشی‌ها و از طرفی تمرین کار گروهی و پاسخ‌گویی هر چه سریع‌تر به ایجاد شرایط احتمالی بحران است.

موسوی زاده بابیان اینکه این رزمایش‌ها صرفه‌جویی انرژی ۱۱۵ مگابایت و یک هزار و ۷۰ نفر ساعت را برای استان به همراه داشته است، تصریح کرد: در این بازه زمانی با انجام رزمایش‌ها ۲۷۹ کیلومتر شبکه توزیع برق نیز اصلاح‌شده است

او بابیان اینکه نرخ خاموشی استان به نسبت سایر استان‌ها کمتر است، افزود: سال جاری به خاطر مشارکت خوب و جدی مشترکان استان سمنان از پیک مصرف برق بدون خاموشی عبور کردیم.

مدیرکل توزیع برق استان سمنان در ادامه اضافه کرد: صرفه‌جویی ۱۲۷ مشترک بزرگ بخش کشاورزی، ۲۰۶ مشترک حوزه صنعت، ۳۹ مرکز اداری، هفت مشترک تجاری استان، ۲۸ مولد و ۱۱ پمپ سی ان جی باعث شد تا ۳۰ مگابایت به طور هم‌زمان کاهش پیک را در استان سمنان داشته باشیم

او افزود: در صورت عدم رعایت این صرفه‌جویی ۲۰ درصد معادل چند نیروگاه باید احداث می‌شد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد که برای این جلوگیری از احداث نیروگاه‌های جدید ۵۶ میلیارد تومان برای صنعت برق استان سمنان صرفه‌جویی صورت گرفته است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار