منشأ بوی نامطبوع در اراک مشخص شد

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی علت بوی نامطبوع در اراک را بیان کرد.

منشأ بوی نامطبوع در اراک مشخص شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به بوی نامطبوع که از شب گذشته در برخی مناطق شهر اراک منتشر شده علت این بو را تشریح کرد.

میرزایی در بازدید از صنایع دشت شازند گفت: منشأ این بوی نامطبوع در اراک شب گذشته بررسی و مشخص شد این بو از سوی دشت شازند به سمت اراک می‌آید و علت آن صنایع متعددی است که در اطراف شهر شازند فعالیت دارند و با جریان باد بوی نامطبوع آن‌ها به سمت کلانشهر اراک می‌آید.

او با بیان اینکه انتشار آلاینده‌ها در همه فصول سال برابر است، اضافه کرد: واحد‌های صنعتی و خودرو‌ها به یک میزان در تمام سال آلودگی تولید می‌کنند، اما در فصل‌های گرم سال آلودگی به سمت سطوح بالا  پراکنده و اثر آن کمتر نمایان می‌شود، اما در فصل‌های سرد سال به دلیل وارونگی دما،آلودگی روی سطح شهر می‌ماند و باعث افزایش غلظت آلایندگی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: محیط زیست واحد‌های آلاینده را بررسی می‌کند و در صورت لزوم نسبت به کنترل فعالیت آن‌ها اقدام می‌کند.

او با اشاره به تاثیر نامطلوب سوخت LPG بر شاخص کیفیت هوا، تصریح کرد: استفاده از این گاز به عنوان سوخت خودرو‌ها که این روز ها در بعضی از نقاط به صورت غیرمجاز هم مصرف می‌شود؛با توجه به وجود گوگرد در آن، باعث انتشار دی اکسید گوگرد شده و در واقع هر خودرویی که گاز مایع LPG مصرف می‌کند مانند خودروی دیزلی آلودگی تولید می‌کند که اثر نامطلوبی بر کیفیت هوای شهر می‌گذارد.

میرزایی اظهار کرد: بنا بر پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه شاهد انباشت آلاینده‌ها و سکون نسبی هوا هستیم، که این مسئله از روز گذشته آغاز شده و پارامتر‌های آلایندگی را افزایش داده است و از فردا عصر ناپایداری‌ها در سطح استان آغاز و باعث کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی به بیان تعداد روز‌های آلوده شهر اراک پرداخت و گفت: در کلانشهر اراک از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز، ۴۱ روز آلوده را تجربه کرده ایم که نسبت به میزان مشابه سال گذشته که ۴۵ روز بوده، ۴ روز کمتر است.

انتهای پیام / ش ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.