رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی:

۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت:۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی متقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: طبق این طرح دانش آموزانی که برای هزینه‌های جراحی، کاشت تعمیر یا تعویض قطعات حلزون، دارو‌های مستمر، خدمات بیمارستانی مانند جراحی، بستری و شیمی درمانی، خدمات پاراکلینکی، خدمات حمایتی مداخله‌ای و هم چنین خدمات ویژه دندانپزشکی با مشکل مالی مواجه هستند از کمک هزینه مالی بهره مند می‌شوند.

متقیان از مدیران مدارس و مراکز استثنایی خراسان شمالی خواست برای بهره مندی دانش آموزان و کودکان با نیاز‌های ویژه مدارک دانش آموزان و کودکان دارای شرایط استفاده از این طرح را جمع آوری و از طریق سامانه جامع بهداشت مدارس به این اداره ارسال کنند.

او اظهار داشت: بعد از ارسال مدارک و تایید از سوی اداره آموزش و پرورش استثنایی بقیه مراحل برای دریافت خدمات طی می‌شود.

متقیان گفت: طرح خدمات حمایتی با هدف دستیابی دانش آموزان و کودکان با نیاز‌های ویژه به زندگی مطلوب وایجاد فرصت‌های برابرآموزشی و هم چینن ایجاد امنیت روانی برای والدین این کودکان در استان طی سال گذشته و امسال حال اجراست.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: پارسال ۵۷۰ میلیون ریال برای ۱۴۰ دانش آموز و کودک با نیازه‌های ویژه از محل اعتبارات طرح خدمات حمایتی هزینه شد و برای سال آینده نیز ۷۳۰ میلیون اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان و کودکان با نیاز‌های ویژه در نظر گرفته شده است.

او افزود: امسال ۲۲۵ پرونده برای دانش آموزان و کودکان با نیاز‌های ویژه واجد شرایط استفاده از این طرح تشکیل شده است که تاکنون پرونده ۱۲۰ متقاضی به کارگروه استانی طرح خدماتی حمایتی ارسال و به تایید رسیده است.
برای این تعداد متقاضی ۶۵۰ میلیون ریال کمک هزینه برآورد شده است که به زودی به حساب خانواده‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.