رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین:

۶۷ برنامه فرهنگی و ورزشی در قزوین اجرا می‌شود

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: ۶۷ برنامه فرهنگی و ورزشی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد درافشانی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اجرای ۶۷ برنامه فرهنگی و ورزشی همزمان با دهه فجر گفت: دوازدهمین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم از جمله برنامه‌های ایام الله دهه فجر است که ۱۴ بهمن در شبستان امیرالمومنین (ع) برگزار خواهد شد و در این همایش از ۸۵۰ حافظ قرآن کریم تجلیل خواهد شد.

درافشانی، برگزاری دومین همایش تجلیل از نام آوران فرهنگ و هنر در ۲۰ بهمن ماه را یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی دهه فجر بیان کرد و افزود: این برنامه به منظور احیای فرهنگ و تجلیل و قدردانی از زحمات پیشکسوتان عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری همزمان با روز فرهنگ و هنر انقلابی برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری دو جنگ شاد به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد و گفت: جشنی ۱۶ بهمن ماه برای کارکنان شهرداری قزوین در سالن ورزشی کوثر و جنگ ویژه عموم شهروندان ۱۷ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

درافشانی با بیان این که برگزاری تور‌های گردشگری ویژه دانش آموزان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت ایام الله دهه فجر برگزار می‌شود، اضافه کرد: بازدید از موزه مردم شناسی قجر و دهکده طبیعت همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری از جمله برنامه‌های این تور‌های گردشگری در این ایام است.

معاون شهردار قزوین از برگزاری ویژه برنامه گذر انقلاب در میدان آزادی (پیاده راه فرهنگی سبزه میدان) خبر داد و گفت: فضا سازی رویداد‌های انقلاب ۵۷ قزوین همراه با اجرا‌های برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری به منظور تجدید خاطرات انقلاب ۵۷ قزوین و آشنایی نسل جوان با وقایع انقلاب اسلامی ایران از جمله اهداف اجرای این برنامه است.

درافشانی اضافه کرد: گذر انقلاب از ۱۲ تا ۲۲ بهمن صبح و بعد از ظهر در پیاده راه فرهنگی در میدان آزادی قزوین، میزبان شهروندان قزوینی خواهد بود.

او بیان کرد: آئین تجلیل از مادران و همسران شهدای قزوین هم با عنوان گل واژه‌های صبر با هدف نکوداشت فرهنگ صبر، ایثار و شهادت به مناسبت سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) ۱۹ بهمن ساعت ۱۰ صبح ماه در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار می‌شود.

درافشانی برگزاری آئین «بانوی آب و آئینه» ویژه بانوان کارمند شهرداری قزوین را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد که با هدف ترویج فرهنگ فاطمی و آشنایی بیش از پیش بانوان با سیره زندگی حضرت فاطمه زهرا (س)، ۳۰ بهمن ماه برگزار خواهد شد.

او افزود: همچنین نمایشگاه صنایع دستی آثار مربیان، بانوان هنرمند و هنرجویان مراکز آموزشی و مادران کودکان کار با عنوان «ما می‌توانیم»، ۲۵ بهمن ماه در نمایشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، سه «جشن بزرگ انقلاب ویژه کودکان» و پنج کارگاه قصه گویی به همراه نمایش عروسکی با هدف آشنایی کودکان با حماسه انقلاب ۵۷ در فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، در ایام دهه مبارک فجر برگزار خواهد شد.

درافشانی برپایی ایستگاه انقلاب با محتوای فرهنگی همزمان با راهپیمایی ۲۲ بهمن، افتتاح دو مرکز فرهنگی و آموزشی در ایام الله دهه فجر، غبار روبی مزار شهدای گمنام ویژه کودکان در ایام الله دهه فجر، اکران فیلم و برگزاری پنج مسابقه متنوع فرهنگی ویژه دهه مبارک فجر در مراکز آموزشی سازمان را از دیگر برنامه‌های فرهنگی دهه فجر برشمرد.

او افزود: برگزاری ۱۰ کارگاه آموزشی رایگان توانمندسازی بانوان، شب شعر انقلاب با عنوان «شیدایی واژه ها» در فرهنگسرا‌ها و خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و دیدار با خانواده شهدا با عنوان «لاله‌های سرافراز» از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت دهه مبارک فجر برگزار می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: فوتبال گل کوچک ویژه کارکنان، مسابقه داژبال و طناب کشی بانوان (کارکنان) - بانوان، همایش ورزش عصر گاهی (بانوان)، همایش ورزش صبحگاهی و مسابقه تنیس روی میز کارکنان (آقایان و بانوان) از جمله برنامه‌های ورزشی دهه فجر است.

او همچنین اجرای طرح تصحیح قرائت نماز کارکنان شهرداری قزوین و اجرای برنامه‌های مشارکتی، حمایتی با ادارت دولتی و تشکل‌های مردم نهاد و گروه‌های هنری به منظور حمایت از هنرمندان شهر قزوین را از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ایام الله دهه فجر عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.