هوای هفتم بهمن ۹۸ اراک ناسالم برای تمام گروه‌های سنی

شاخص آلایندگی هوای اراک در حال حاضر برای تمام گرو‌های جامعه ناسالم است.

هوای هفتم بهمن ۹۸ اراک ناسالم برای تمام گروه‌های سنیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محرابیان کارشناس محیط زیست استان مرکزی در گفتگو گفت: شاخص آلایندگی هوای دوشنبه هفتم بهمن ۹۸ اراک برای تمام گرو‌های جامعه ناسالم است.

محرابیان افزود: آلاینده مسئول هوای اراک در شرایط فعلی دی‌اکسیدگوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون است و میانگین آلاینده‌های کمتر از ۲ و نیم میکرون هوای این شهر در حال حاضر به ۱۲۸ رسیده که بیانگر وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌های سنی است.

او اضافه کرد: شاخص دی اکسید گوگرد، هم در کلانشهر اراک به ۱۴۷ رسیده که اگر این شاخص به ۱۵۰ برسد وضعیت برای همه گروه‌های سنی ناسالم می‌شود.

رییس مرکز پایش کیفیت هوای اداره کل محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: همزمانی ۲ آلاینده دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از ۲ و نیم میکرون در هوا اثرات هم افزایی دارد و بحث سلامتی را بیشتر تهدید می‌کند.

او ادامه داد: در همین راستا کارگروه اضطرار آلودگی هوای اراک امروز عصر تشکیل می‌شود و مصوبات جلسه کارگروه اعلام می‌شود.

میرزایی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی هم گفت: بنا بر پیش بینی هواشناسی تا روز سه شنبه شاهد انباشت آلاینده‌ها و سکون نسبی هوا هستیم، که این مسئله از روز گذشته آغاز شده و پارامتر‌های آلایندگی را افزایش داده است و از فردا عصر ناپایداری‌ها در سطح استان آغاز و باعث کاهش میزان غلظت آلاینده‌ها در شهر‌های صنعتی می‌شود.

میرزایی به بیان تعداد روز‌های آلوده شهر اراک پرداخت و گفت: در کلانشهر اراک از ابتدای سال ۹۸ تا به امروز، ۴۱ روز آلوده را تجربه کرده ایم که نسبت به میزان مشابه سال گذشته که ۴۵ روز بوده، ۴ روز کمتر است.

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر است

عمده عوارض آلودگی هوا بر گروه‌های آسیب پذیر مانند بیماران تنفسی و قلبی عروقی، زنان باردار، کودکان، بیماران مزمن و صعب العلاج و سالمندان است که در شرایط ناسالم باید از تردد در اماکن و فضا‌های شلوغ پرهیز کنند و ورزشکاران هم باید از فعالیت‌های ورزشی در روز‌های آلوده بپرهیزند.

خوردن غذا‌های حاوی آنتی اکسیدان و ویتامین‌ها به ویژه سبزیجات و میوه‌های تازه و رنگی در روز‌های آلوده بسیار مفید است.

شاخص استاندارد سنجش آلاینده‌های هوا دو و نیم میکرون هوا ۳۵ میکروگرم بر متر مکعب که طبق استاندارد‌های زیست محیطی، عددی بالاتر از این شاخص بیانگر وضعیت ناسالم است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.