فیاضی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران:

چین و روسیه، خروج آمریکا از برجام را با روح برجام همراه ندیدند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: پس از خروج آمریکا از برجام، چین و روسیه این خروج را با روح برجام همسان و همراه ندیدند.

در حال تکمیل///سیدجلال فیاضی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: چین و روسیه از همان زمانی که مذاکرات هسته ای منجر به معاهده بین المللی برجام شد، عمدتا نقش های مثبتی را ایفا کردند.

او افزود: در بسیاری از مراحلی که مذاکرات به بن بست می رسید، نقش این 2 کشور در گشایش بن بست بسیار موثر بود حتی پس از امضا برجام هم ما شاهد حمایت های عملی و روشنی از سوی چین و روسیه بودیم.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: همچنین پس از خروج آمریکا از برجام تا اندازه ای چین و روسیه مواضع روشنی در مورد این خروج گرفتند و این خروج را با روح برجام همسان و همراه ندیدند.

فیاضی در تکمیل سخن خود گفت: اروپایی ها بعد برجام تعهد داده بودند که فروش نفت و محصولات پتروشیمی ایران ادامه پیدا کند،  ساز و کار مالی برای مبادلات تجاری میان ایران و اروپا طراحی شود و از شرکت های کوچک برای سرمایه گذاری حمایت کنند اما متاسفانه برخوردشان در حد گفتار درمانی باقی ماند و به مرحله عمل نرسید.

او در پایان تاکید کرد: در ادامه هم ایران مجبور به کاهش تعدات خود شد که البته این کاهش در چارچوب برجام اتفاق افتاد، امروز هم ما شاهد استفاده اروپایی ها از مکانیسم حل اختلاف هستیم در حای که مکانسیم حل اختلاف بعد خروج آمریکا از برجام بایستی فعال  و آمریکا در این زمینه محکوم میشد.


بیشتر بخوانید: تجمع اعتراضی مردم عراق، سیاست‌های تفرقه افکنانه آمریکا و صهیونیست‌ها را نقش بر آب کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار