معرفی خودرو/

مشخصات فنی کیا تلوراید

کیا به‌تازگی با مشکلی جالبی مواجه شده و آن اینکه افراد زیادی خواهان خرید تلوراید هستند به همین دلیل، سازنده کره‌ای اوایل این هفته کنفرانسی را برگزار و اعلام کرد تولید این کراس‌اوور فول سایز را به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش می‌دهد.

مشخصات فنی کیا تلورایدبه گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،کیا به‌تازگی با مشکلی جالبی مواجه شده و آن اینکه افراد زیادی خواهان خرید تلوراید هستند! به همین دلیل، سازندهٔ کره‌ای اوایل این هفته کنفرانسی را برگزار و اعلام کرد تولید این کراس‌اوور فول سایز را به ۱۰۰ هزار دستگاه در سال افزایش می‌دهد و پیش‌بینی می‌کند تقاضا برای آن همچنان بالا بماند.

البته این تیراژ تولید بالاتر از فروش تلوراید در بازار ایالات‌متحده در سال ۲۰۱۹ است، اما نباید فراموش کرد که این کراس‌اوور سه ردیفهٔ کره‌ای یازده ماه از سال گذشته در بازار حضور داشت و در همین حال کراس‌اوور‌ها نیز همچنان رهبر فروش در بازار هستند. فروش تلوراید در ایالات‌متحده از فوریهٔ ۲۰۱۹ آغاز شد و فروش آن به‌سرعت افزایش یافت و در بیشتر ماه‌های سال به بیش از ۵ هزار دستگاه رسید.

در سه‌ماههٔ پایانی سال ۲۰۱۹ حتی فروش ماهانهٔ تلوراید از ۶ هزار دستگاه هم فراتر رفت و کیا موفق شد در سال ۲۰۱۹ مجموعاً ۵۸,۶۰۴ دستگاه از این خودرو را در بازار آمریکا به فروش برساند.

مشخصات فنی کیا تلوراید

هرچند شاید این عدد در برابر فروش ۱۸۴,۶۵۳ دستگاهی فورد اکسپلورر در سال ۲۰۱۹ چندان زیاد به نظر نرسد، اما این فروش برای یک کراس‌اوور تازه‌وارد کره‌ای در بخش شلوغ کراس‌اوور‌های فول سایز ایالات‌متحده رقم قابل‌توجهی محسوب می‌شود. البته فروش اکسپلورر در سال ۲۰۱۹ به دلیل مشکلات تولید کاهش یافته و عنوان پرفروش‌ترین کراس‌اوور فول سایز بازار آمریکا را به تویوتا هایلندر با فروش ۲۳۹,۴۳۷ دستگاهی رسیده است.

مشخصات فنی کیا تلوراید

تلوراید در شش‌ماههٔ دوم سال گذشته حتی از پسرعموی تازه‌نفس خود یعنی هیوندای پالیسید هم فروش بیشتری داشته است و در رقابت شاسی‌بلند سال ۲۰۲۰ آمریکای شمالی نیز توانست با غلبه بر پالیسید و لینکلن اویاتور پیروز شود که این جایزه هم می‌تواند به افزایش فروش آن کمک کند؛ اما تنها جایی که تلوراید نمی‌تواند پالیسید را شکست دهد قیمت است، زیرا کیا کراس‌اوور فول سایز خود را با قیمت گران‌تری نسبت به شرکت برادر خود، هیوندای به فروش می‌رساند، اما به نظر نمی‌رسد این قیمت بالاتر موجب کاهش تقاضا برای آن شود.

مشخصات فنی کیا تلوراید

در حال حاضر قیمت تلوراید در ایالات‌متحده از ۳۳,۰۶۰ دلار آغاز می‌شود. موفقیت تلوراید در سال اول فروش باعث شده کیا به فکر ارائهٔ نسخه‌های مختلف و گسترش خانوادهٔ آن بیفتد. در این رابطه شایعاتی به ارائهٔ یک نسخهٔ لوکس‌تر به همراه یک پکیج آفرود اشاره داشته‌اند و حتی شایعاتی در مورد ساخت نسخهٔ کشیدهٔ آن‌هم وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: خودرو ، نبض بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار