نتانیاهو در راه واشنگتن: ترامپ دوست خیلی خیلی بزرگی برای اسرائیل است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که برای رونمایی از طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه راهی آمریکا شده گفت «ترامپ دوست خیلی خیلی بزرگی برای اسرائیل» است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که برای دیدار با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، و رونمایی از معامله قرن راهی واشنگتن شده گفت: ترامپ دوست خیلی خیلی بزرگی برای اسرائیل است.

قرار است سه شنبه (۸ بهمن) ترامپ دیداری با نتانیاهو داشته باشد. نتانیاهو در خصوص رونمایی از طرح معامله قرن گفت: «به واشنگتن می‌روم تا در کنار رئیس‌جمهور آمریکا که این طرح را پیشنهاد داده قرار گیرم، طرحی که به عقیده من منافع حیاتی ما را پیش می‌برد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد به همراه رئیس‌جمهور آمریکا در روز سه شنبه «تاریخ را خواهند ساخت».

در حالی مقامات آمریکا و رژیم صهیونیستی از رونمایی طرح به اصطلاح «صلح» ترامپ با نام «معامله قرن» در این هفته خبر می‌دهند که گروه‌های فلسطینی از تمامی فلسطینیان خواستند در روز اعلام این طرح آمریکا در سراسر رام الله در راهپیمایی گسترده‌ای برای بیان خشم خود حضور پیدا کنند و یک صدا بگویند که معامله قرن هرگز اجرایی نخواهد شد و مردم فلسطین می‌توانند همانند توافق‌های سابق این توافق را نیز سرنگون کنند.

در ۲۵ ژوئن سال گذشته، جرد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد کاخ سفید، در کنفرانسی در بحرین از جنبه‌های اقتصادی معامله قرن پرده‌برداری کرد، اما نماینده ترامپ در امور صلح خاورمیانه اذعان کرد که کنفرانس منامه شکست خورد، چون بدون دستیابی به راه حلی سیاسی بین فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی، طرح اقتصادی هیچ ارزشی ندارد.

رژیم صهیونیستی همچنان به شهرک سازی در سرزمین‌هایی که از زمان جنگ سال ۱۹۶۷ به سرزمین‌های تحت اشغال خود الحاق کرد، ادامه می‌دهد. نزدیک به ۶۰۰ هزار صهیونیست در حال حاضر در کرانه باختری و قدس شرقی زندگی می‌کنند. شهرک سازی‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینیان از سوی سازمان ملل مورد تائید نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار