معرفی ۶ سرویس تاکسی اینترنتی برتر در ایران

در این گزارش برترین سرویس‌های تاکسی‌ اینترنتی فعال در ایران معرفی شده‌اند.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پیشرفت تکنولوژی تاثیرات بسیار زیادی را بر روی زندگی افراد مختلف گذاشته و به نوعی تکنولوژی‌های مدرن مسیر زندگی انسان‌ها را عوض کرده است. در حال حاضر اکثر مردم جهان وقت زیادی را صرف استفاده از تلفن‌همراه خود می‌کنند و گوشی‌های هوشمند به یکی از ضروری‌ترین وسایل زندگی هر فرد تبدیل شده است. در گذشته افراد از گوشی‌های موبایل صرفا برای تماس یا نهایتا ارسال پیامک استفاده می‌کردند، اما با پیشرفت سریع و بسیار عجیب گوشی‌های موبایل، تماس و پیامک جای خود را به شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های اینترنتی دادند.

استفاده از این سرویس‌‎ها در اکثر مواقع رایگان بوده و باعث کاهش هزینه‌های افراد می‌شود که همین موضوع سب شده است تا کاربران وقت بسیار زیادی را صرف استفاده از شبکه‌های اجتماعی کنند. اما یکی از موارد بسیار برجسته‌ای که گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار داده‌اند، نرم افزار‌های تاکسی‌های اینترنتی است.

تاریخچه تاکسی‌های اینترنتی به سال ۲۰۰۹ باز می‌گردد؛ در سال ۲۰۰۹ شخصی با نام گرت کمپ برای رفت و آمد خود و دوستانش راننده‌ای استخدام کرده بود که برای او هزینه‌ای ۸۰۰ دلاری در نظر گرفته بود، وی برای کاهش هزینه رفت و آمدش به این فکر افتاد که اگر این هزینه بین سایر مسافرین تقسیم شود، باعث کاهش چشمگیری هزینه سفر هر شخص خواهد شد و به این ترتیب وی اولین استارت‌آپ مربوط به تاکسی اینترنتی در جهان را تاسیس کرد. لازم به ذکر است که اوبر یک سرویس هم سفری آنلاین در جهان محسوب می‌شود که تنها خدمات خود را به تاکسی گیرنده ارائه نمی‌دهد و ممکن است اگر فردی دیگر در مسیر تاکسی گیرنده وجود داشته باشد، همراه او سوار تاکسی شود تا هزینه سفر کاهش پیدا کند.

چند سالی است که در کشور ما نیز تاکسی‌های اینترنتی شروع به فعالیت کرده‌اند و توانسته‌اند در بین مردم از محبوبیت خوبی برخوردار شوند، در ادامه قصد داریم تعدادی از تاکسی‌های اینترنتی داخلی را معرفی کنیم:

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی آی تاکسی پلاس

آی تاکسی پلاس یکی از سرویس‌های چندگانه حمل و نقل اینترنتی مسافر است که از اواخر سال ۹۶ وارد ناوگان تاکسیرانی شده است و تحت نظارت سازمان تاکسیرانی به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کند. آی تاکسی در حال حاضر به طور رایگان در دسترس شهروندان شهر‌های قزوین، همدان، شیراز، یاسوج، قزوین، سنندج، بندرعباس، قشم، اهواز، آبادان و نیشابور قرار گرفته است. بر اساس اعلام اتحادیه تاکسیرانی، تمامی رانندگانی که در این نرم افزار فعالیت دارند تحت نظارت شهرداری و سازمانی تاکسیرانی عمل خواند کرد. همچنین رانندگان قبل از عضویت در این سامانه باید در کلاس‌های مخصوصی که تاکسیرانی برای آن‌ها برگزار می‌کند، شرکت کنند.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی اسنپ

اسنپ اولین استارت آپ ایرانی ساخته شده برای حمل و نقل اینترنتی در کشور است که فعالیت خود را از سال ۹۳ آغاز کرد و در حال حاضر موفق‌ترین تاکسی اینترنتی در کشور محسوب می‌شود که با یک میلیون سفر موفق در روز رکور تعداد سفر روزانه در کشور را در اختیار دارد. این سرویس اینترنتی علاوه بر درخواست تاکسی، امکاناتی نظیر در خواست موتور سیکلت برای جا به جایی در شهر، درخواست پیک، رزرو هتل و سفارش آنلاین غذا را نیز دارد و در حال حاضر در بیش از ۱۰۰ شهر کوچک و بزرگ کشور خدمات‌رسانی می‌کند.

اما بخش درخواست تاکسی و موتور سیکلت این نرم افزار اینترنتی به چهار بخش اسنپ اکو، اسنپ رز، باکس و بایک تقسیم می‌شود که در آن اسنپ اکو همان سرویس معمولی و مقرون به صرفه اسنپ است و سرویس اسنپ رز به تاکسی‌های مخصوص بانوان تعلق دارد که راننده این سفر‌ها نیز خانم هستند. در بخش موتور سیکلت اسنپ بایک به جا به جایی مسافر در شهر و اسنپ باکس مربوط به حمل بار و پیک موتوری است.

از دیگر ویژگی‌های این استارت آپ می‌توان به سیستم امتیاز دهی و نظارتی هوشمند اشاره کرد؛ این سیستم به این صورت عمل می‌کند که مسافر پس از هر سفر باید نظر خود درباره راننده را به شرکت اسنپ اعلام کند، از طرفی هم خود شرکت به صورت دقیق روی راننده و مسیر‌هایی که می‌رود نظارت خواهد داشت. از سایر امکانات این تاکسی اینترنتی می‌توان به اشتراک گذاری و نمایش کامل اطلاعات راننده با افراد و همچنین ارسال موقعیت مکانی زنده مسافر به سایر افراد اشاره کرد. همچنین مسافر در صورتی که قصد توقف یا رفتن به مسیر دیگری را داشته باشد، می‌تواند در نرم افزار ثبت و با تایید راننده به مقصد دوم خود برسد.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی تپسی

تپسی یکی از شرکت‌های موفق در حوزه حمل و نقل اینترنتی است که از سال ۹۵ در دسترس شهروندان قرار گرفت و صرفا در حمل و نقل درون شهری فعالیت دارد. این سرویس علاوه بر تهران در شهر‌های کرج، اصفهان، مشهد، شیراز، تبریز، ارومیه، رشت، لاهیجان، انزلی، ساری، یزد، کرمان، اهواز، قائمشهر و بابل به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کند.

تپسی شباهت بسیار زیادی به سرویس تاکسی اوبر که اولین سرویس اینترنتی تاکسی در جهان است دارد؛ این شباهت تنها به ظاهر نرم افزار تپسی خلاصه نشده و در آن از سرویس اشتراکی تاکسی نیز استفاده شده است. در حال حاضر نرم افزار تپسی دارای دو نوع سرویس است که شامل سرویس‌های عادی و لاین می‌شود؛ سرویس عادی این شرکت که همان تاکسی دربست با قیمتی پایین‌تر از تاکسی‌های دربستی در سطح شهر است و سرویس لاین این شرکت مربوط به سفر اشتراکی است.

در سرویس لاین مسافر هزینه‌ای پایین‌تر از سرویس عادی پرداخت می‌کند، اما در صورتی که در مسیر راننده مسافری وجود داشته باشد که مقصدش با مقصد مسافر داخل ماشین یکی یا نزدیک به آن باشد، با تایید راننده می‌تواند سوار خودرو شود. از سایر امکانات این تاکسی اینترنتی می‌توان به اشتراک گذاری و نمایش کامل اطلاعات راننده با افراد و همچنین ارسال موقعیت مکانی زنده مسافر به سایر افراد اشاره کرد. همچنین مسافر در صورتی که قصد توقف یا رفتن به مسیر دیگری را داشته باشد، می‌تواند در نرم افزار ثبت و با تایید راننده به مقصد دوم خود برسد.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی دینگ

یکی از سرویس‌های تاکسی اینترنتی است که فعلا در تهران به مسافرین خدمات‌رسانی می‌کند؛ این نرم افزار اینترنتی خدماتی نظیر سرویس دینگ معمولی، دینگ گلد و دینگ بانوان را در اختیار مسافرین قرار می‌دهد که سرویس دینگ معمولی همان سرویس پایه و اصلی این شرکت است که مقرون به صرفه‌ترین سرویس این شرکت است، پس از آن سرویس گلد است که از خودرو‌های لوکس در آن استفاده شده و مسافران باید هزینه‌ای بالاتر از سرویس معمولی در آن پرداخت کنند. آخرین سرویس این شرکت نیز مخصوص بانوان است و راننده‌ای خانم در اختیار مسافرین خانم قرار خواهد گرفت. از سایر قابلیت‌های این سرویس می‌‎توان به خودرو در اختیار اشاره کرد که در آن مسافر می‌تواند در یک روز و در چند ساعت به مسیر‌های مختلفی در شهر سفر کند. برای استفاده از این سرویس کافی است مسافر مبدا و مقصد سفر خود را مشخص کرده و زمان مورد نظر برای در اختیار بودن خود را نیز به نرم افزار اعلام کند.

همچنین در این نرم افزار سرویس رزرو نیز وجود دارد که به مسافرین امکان رزرو کردن خودرو از چند ساعت پیش از زمان سفر را می‌دهد و مسافر می‌تواند با وارد کردن آدرس و زمان سفر، قابلیت رزرو را فعال و در زمان مشخص شده راننده را ملاقات کند.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی کارپینو

کارپینو سامانه‌ای رسمی است که به حمل و نقل اینترنتی تاکسی‌های زرد و سبز در شهر مربوط می‌شود. این سامانه فعالیت خود را از اواخر سال ۹۵ در شهر تهران آغاز کرد و توانسته است تمامی مجوز‌های لازم برای فعالیت را از تاکسیرانی و شهرداری تهران کسب کند. مسافرانی که از این نرم افزار برای سفر‌های درون شهری خود استفاده کنند، از ابتدای سفر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند؛ چرا که از تاکسی‌های رسمی برای حمل و نقل استفاده کرده‌اند و تمامی تاکسی‌های فعال در این سامانه نیز موظف هستند هر شش ماه یکبار برای گرفتن برگه معاینه فنی اقدام کنند، در غیر این صورت تاکسیرانی از ادامه همکاری با آن‌ها ممانعت خواهد کرد.

کلیه رانندگان حاضر در کارپینو دارای گواهی‌نامه پایه دو هستند و دارای کارنامه و سوء سابقه از تاکسیرانی هستند. این استارت‌آپ دارای سرویس‌هایی نظیر عمومی، ون، تاکسی بانون و تاکسی تشریفات است.

معرفی‌ برترین تاکسی‌های اینترنتی

تاکسی اینترنتی ماکسیم

در حال حاضر سرویس ماکسیم در شهرهای بزرگ و کوچک در دسترس کاربران قرار دارد و رانندگان موجود در آن برای استخدام، نیاز به داشتن گواهی سوء سابقه دارند.

در این سرویس مسافر می‌تواند چند آدرس را به صورت همزمان وارد کند و یا در طول سفر مقصد خود را ویرایش کند که با تغییر قیمت همراه خواهد بود. با سامانه ماکسیم مسافر می‌تواند سفر‌های ارزان قیمت را تجربه کند همچنین در این سرویس خدماتی نظیر وانت، موتور سیکلت و سرویس ویژه بانوان که راننده آن هم خانم خواهد بود نیز وجود دارد.


بیشتر بخوانید: گلکسی S11 یا گلکسی S20؛ پرچمداران جدید سامسونگ چه ویژگی‌هایی خواهند داشت؟


شرکت‌های ذکر شده در این گزارش مشهورترین و گسترده‌ترین شرکت‌ها ارائه دهنده خدمات تاکسی‌های اینترنتی در ایران هستند که در بسیاری از مواقع مسافران از قیمت یا نحوه خدمات‌رسانی آن‌ها اعلام نارضایتی می‌کنند؛ در آینده و در گزارش‌های آینده قرار است به وضعیت این سرویس‌‎های اینترنتی پرداخته شود.

گزارش از علی زحمت‌کش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۰ ۳۰ آذر ۱۴۰۱
اسنپ= ناعادلانه ترین و غیر منصف ترین و سوءاستفاده گر ترین ، ایشالا یه روزی درستش میکنیم✌️☝️
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۴ ۱۸ آذر ۱۴۰۱
من چندوقته که دراسنپ فعالم واین شرایطی که وقتی سرویس روقبول میکنی ی قیمته ولی وقتی سوارمیکنی قیمت وکم میکنه ولی کمیسیونوزیادبرمیداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۹ آذر ۱۴۰۱
سلام من راننده اسنپ هستم، زمانی که سفر برای من ارسال میشه یه قیمتی میزنه و من قبول میکنم، وقتی که قبول میکنم کرایه کم میشه و باز هم کمیسیون و از کرایه کم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۰۶ آذر ۱۴۰۱
سلام انقدری که به مسافران اهميت میده راننده به هیچ حساب میکنه اسنپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
سلام خدمت زحمت کشانی که تازه بعد کار روزانه برا کسب درآمد شروع به مسافر کشی میکنند دوستان به شماره ۱۱۱ یک پیامک در حد ۲ خط بزنید رئیس جمهور مطلع میشود و سریعا رسیدگی می‌شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۷ آبان ۱۴۰۱
من راننده اسپپ هستم اسنپ دزده به تمام اول کرایه رومیزنه بعدازقبول کردن کرایه روکمتر نشون میده.پایان سفر.مسافری که انترنتی پرداخت میکنه.باز ازاونم کمیسون برمیداره.بازازموجودی تم دوباره کمیسون برمیداره
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۹:۵۹ ۰۹ آبان ۱۴۰۱
یک میلیون پاداش منوطی پنج مرحله اسنپ خورد
Iran (Islamic Republic of)
طاها
۱۹:۳۵ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
کدوم برنامه ها کلاس های ماشین متفاوت داره؟

مثلا گروه سایپا از گروه پژو جداگانه باشه؟!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۵ ۱۱ فروردين ۱۴۰۱
۱۵۷ تومن اعتبار حسابمو ماکسیم خورد
Iran (Islamic Republic of)
حسین حسینی
۱۹:۰۱ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
تپسی منصف تره من طرفدار تپسی هستم اسنپ با توجه به تعداد راننده های خیلی زود اونها رو بلاک میکنه
Iran (Islamic Republic of)
سعید شایان
۱۷:۱۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
با سلام و احترام . بعد از ۴ سال همکاری با اسنپ وتپسی وارد ماکسیم شدم که واقعا متاسفم به بهانه های مختلف پول از تو حساب رانندها بر میدارن پشتیبانی نداره وتازه قدر اسنپ و تپسی رو میدونم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۲۲ دی ۱۴۰۰
لطفآ در مورد تاکسیهای اینترنتی بین استانی توضیح دهید،هست یا نیست؟اگه هست کدومش بهتره؟
Iran (Islamic Republic of)
تپسی
۰۷:۳۹ ۱۸ آذر ۱۴۰۰
اسنپ کلاه برداره من که از تپسی استفاده میکنم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۳۴ ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
خیلی خب میشه همدان هم تپسی داشته باشه.فقط تو همدان اسنپ فعالیت داره .ماکسیمم که نصف فعالیت داره .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۳:۲۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
کرایه بعضی از سرویس های تپسی برابری میکنه با پول یه نون سنگک. مظلوم گیر آوردن
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۰۱:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۹
تپ سی عالیه فقط خدماتش و خوب معرفی نکرده
Iran (Islamic Republic of)
اسفند یار خداداد
۱۱:۴۳ ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
قیمت انواع خودرو و قیمت قطعات یدکی خودرو روز به روز گران می‌شود یا بقولی بروزرسانی میشود ولی قیمت کرایه تاکسی کمتر می‌شود چند سال پیش هر تاکسی ۵مسافر سوار میکرد الان شده ۳تا ...... خلاصه اینکه همیشه این مسولین طرف مسافر را در نظر گرفتن اصلأ به فکر راننده‌ها نیستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
ماکسیم خیلی بدرد نخوره هیچوقت سرویس نداره
Germany
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
عالی بودمرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
نمی شد اسامی فارسی بگذارید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
مگه چند تا داریم همش را گفتید که تازه این تاکسی ها باعث اصلی آلودگی هوا هستند
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۹:۲۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
ماکسیم خیلی خوبه
مسافرت خارج از شهر هم داره که اسنپ نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
چندتاشون اسمن ایرانی و رسما پشتش سرمایه گزار خارجی هست؟مثلا اسنپ سرمایه اصلیش رو کی تامین میکنه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۸:۵۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
آره دیگه مردم همیشه از قیمت ناراضی هستن ولی از قیمت لاستیک و روغن و اصطهلاک خبر دارن چطوریه میرن یه ساندویچ همبرگر سیو پنج هزار تومن میدن نمیگن این توش چیه فقط فکر کم رتبه هستن راننده ها ی بیچاره مجبورن
آخرین اخبار