ساجدی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نادیده گرفتن اعتراض‌فلسطینی ها ادامه دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: شاهد سرپوش گذاشتن بر اعتراضات فلسطینی ها هستیم.

تلاش برای ساکت کردن صدای فلسطینمحمد ساجدی کارشناس مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره بر مبنای نه شرقی، نه غربی و به عبارتی همان عدم گرایش به یک طرف است.

او افزود: از ابتدای انقلاب که سیاست ما مبتنی بر عدم گرایش به دسته بندی های سیاسی در جهان بوده و این گرایش همچنان حفظ شده است.

ساجدی با بیان اینکه از زمانی که جمهوری اسلامی پا به عرصه وجود گذاشت، گرایش‌های مبنی بر جنبش عدم تعهد هم پر رنگ شد، اظهار کرد: در آن زمان جنبش عدم تعهدنیاز به احیا شدن داشت و  ایران به عنوان یکی از کشور‌های تاثیر گذار در منطقه غرب آسیا توانست این روحیه مورد نظر این جنبش را حفظ کند؛ اما در خاورمیانه تلاش های زیادی شد تا صدای فلسطین ها و مسائل دیگری از این دست را خاموش کنند؛ اما سیاست بی طرفی که تهران در پیش گرفت باعث شد پررنگ تر از گذشته در صحنه باقی بماند.


بیشتر بخوانید: معامله قرن هجوی تمام عیار است که توسط جمعی شیاد یاغی جعل شده


این کارشناس مسائل بین الملل ادامه داد: پس از فروپاشی شوروی آمریکایی‌ها اعلام کردند که دوره جهان تک قطبی فرا رسیده و سرمست از این پیروزی پایان فلسفه دو قطبی بودن عرصه بین الملل را اعلام کردند؛ اما پس از آن به دلیل وقوع تحولات جدید در کشور‌های مختلف اظهار کردند که این نظریه با شکست مواجه شده و در همین راستا نظام چند قطبی را مطرح کردند.

او با اشاره به نظریه نظام چند قطبی توضیح داد: طبق نظام چند قطبی  تا سال ۲۰۲۵، ۵ قدرت به رغم خواست آمریکا در جهان سر برخواهد آورد که به ترتیب اروپا، روسیه، چین،آمریکا و در نهایت مقاومت خواهد بود که  در مرکز آن ایران قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار