رحمان زاده خبرداد؛

بوستان نشاط کودک احداث می‌شود

شهردار منطقه ۱۳ درباره اقدامات صورت گرفته و آتی این منطقه در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک توضیحاتی داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت، سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در سومین نشست تخصصی محله دوستدار کودک در محور حمل و نقل ترافیک با ارائه نکاتی در زمینه شهر دوستدار کودک گفت: ماهیت، ذات و ساختار شهر باید دوستدار کودک باشد و این مسئله چند بعدی است و عوامل زیادی از قبیل آموزش و پرورش، خانواده، خلاقیت و... در آن تاثیر گذار است.

وی ضمن آسیب شناسی ساختار شهر تهران با توجه به ساخت و ساز بی رویه، افزایش بی رویه خودرو‌ها و ساخت بزرگراه‌ها افزود: باید با گسترش فضا‌های عمومی، پیاده رو‌ها و توجه به TOD، شهر را از خودرو‌ها پس بگیریم تا اقشار مختلف جامعه به راحتی در سطح شهر رفت و آمد کنند.

معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد:گاهی سرمایه گذاری‌های سنگین، نتایج مثبتی به بار نمی‌آورد و لازم است بافت‌های شهری حفظ و نگهداری شود.

مرتضی رحمان زاده شهردار منطقه در ابتدای این نشست ضمن عرض خیر مقدم به میهمانان با اشاره به لزوم اتخاذ استراتژی مدون و مهیا کردن زیر ساخت‌ها در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک و تحقق اهداف آن گفت: این منطقه، آمادگی دارد به عنوان پایلوت این طرح انتخاب و اقدامات مختلفی در این زمینه انجام دهد.

وی با ارائه گزارشی، احداث بوستان نشاط کودک، راه اندازی مرکز فرآموز، فعال سازی کانون‌های کودک، احداث محلی برای مادر و کودک در ایستگاه‌های مترو و پایانه، مناسب سازی اطراف مدارس و پیاده رو‌های شهر ازجمله اقدامات صورت گرفته و آتی این منطقه در زمینه مصوبه شهر دوستدار کودک عنوان کرد.

مجتبی دانشور، مدیرکل آموزش‌های شهروندی نیز در بخشی از این نشست ضمن تشکر از میزبانی شهرداری منطقه۱۳ و ابراز امیدواری از عملکرد مدیران حوزه‌های شهری و اعضای شورای اسلامی شهر، آینده روشنی را برای داشتن شهری امن، سلامت و مناسب کودکان پیش بینی کرد و در خصوص اصول، اهداف و ساختار شهر دوستدار کودک، مطالبی را مطرح کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار