اعزام مبلغان مذهبی طرح سوگ یاس

مبلغان مذهبی طرح سوگ یاس به ۶۰ امامزاده، بقاع متبرکه و مدارس استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در مراسم افتتاحیه طرح ملی سوگواره یاس نبوی گفت: باتوجه به این‌که، ترقی و کمال انسان به واسطه حضرت زهرا (س) است، دراین راستا، باید سبک زندگی علوی و فاطمی به عنوان سبک زندگی فاخر در جامعه بیش ازپیش مطرح وبیان شود.

اوهمچنین، با اشاره به اینکه، در اجرای این طرح ۲۵ مبلغ بومی استان، همراه با ۱۶ مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم شرکت دارند افزود: آنان با حضور در ۶۰ امامزاده، بقاع متبرکه و مدارس استان، به مدت یک هفته به تبلیغ معارف اهل‌بیت (ع) و حوزه‌های مختلف وقف می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی اظهار کرد: مبلغان باید در کنار مردم و در میان قشر‌های مختلف مخصوصاً جوانان حضور داشته باشند و با تشویق و ترغیب آنان به سمت دین مقدس اسلام با احکام وقف نیز آنان را آشنا کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید شهاب‌الدین حسینی تاکید کرد:فرهنگ احیای وقف، باعث احیای فرهنگ دین نیز خواهد شد بنابراین، مبلغان دینی هم با حضور در مناطق مختلف استان در بحث ایجاد و افزایش وقف‌های جدید، می‌توانند، به خوبی کمک کنند.
او همچنین افزود، مبلغان در کنار تبلیغ دین و فرهنگ وقف، می‌توانند به مشکلات مردم در جهت کمک به حل آن‌ها و همچنین به مسائل جدیدی همچون تمدن‌سازی و بیداری اسلامی که با رشادت‌های سردارشهیدسپهبد سلیمانی در منطقه ایجاد شده نیز اشاره کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار