افزایش ناظران فنی روستایی قزوین

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: تعداد ناظران فنی روستایی استان ۱۰۰ نفر افزایش یافت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید کشاورز معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: ناظران نظام فنی روستایی استان قزوین در امر ساخت و ساز با پذیرش ۱۰۰ عضو جدید به ۱۹۰ نفر افزایش یافتند.

کشاورز افزود: ناظران فنی به عنوان رابطان این نهاد و با کارت شناسایی و پروانه اشتغالی که از سوی سازمان نظام مهندسی صادر می‌شود، بنابر دستورالعمل و آیین‌نامه مقررات ساختمانی، نظارت کیفی همه ساخت و ساز‌های انجام شده در روستا‌ها را به لحاظ فنی و پیشرفت فیزیکی از ابتدا تا پایان کار را برعهده دارند.

او گفت: گزارش ساخت و ساز‌های مجاز و غیرمجاز، بازدید منظم و مستمر از عملیات ساختمانی و ارایه گزارش و همچنین نظارت بر پروژه‌های فنی تمامی واحد‌های خصوصی و عمومی که مالکان خصوصی دارند از جمله وظایف مهم ناظران نظام فنی روستایی به شمار می‌رود.

کشاورز با اشاره به فعالیت ۳۰ دفتر فنی روستایی در روستا‌های استان گفت: با توجه به نیاز‌های موجود و برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده برای کاهش مشکلات این حوزه، در آینده نزدیک تعداد این دفاتر به ۴۰ دفتر افزایش خواهد یافت.

استان قزوین دارای ۸۴۲ روستای دارای سکنه و ۶۴۰ دهیاری است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار