۴۳ پروژه کشاورزی استان خراسان شمالی در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر ۴۳ پروژه کشاورزی با صرف ۲۰۳ میلیارد و ۹۴۸ میلیون ریال اعتبار در استان خراسان شمالی به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: منابع اعتباری و سرمایه گذاری ۱۶ پروژه از این تعداد به مبلغ ۹۸ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال از محل تسهیلات بانکی و آورده بخش خصوصی است.

 عبدالله یوسفی افزود: محل تامین تکمیل ۲۷ پروژه به مبلغ ۱۰۵ میلیارد و ۱۱۴ میلیون ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بخش عمومی تامین شده است.

او اظهار داشت: این پروژه‌ها در مجموع منجر به اشتغال ۱۵۲ نفر و بهره‌مندی تعداد ۱۱ هزار و ۲۷۳ خانوار شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در بخش آب و خاک در مجموع با بهره برداری از ۲۷ پروژه شامل ۱۷ پروژه آبیاری نوین در سطح ۷۰۵ هکتار، ۶ پروژه کانال انتقال آب به طول ۵.۵ کیلومتر و چهار پروژه تامین آب است.

یوسفی افزود: اجرای این طرح‌ها باعث صرفه جویی آب به مقدار دو میلیون و ۵۶۵ هزار مترمکعب در سال و باعث اشتغال ۵۲ نفر به صورت غیرمستقیم و ۷۱ نفر مستقیم و تعداد یکهزار و ۱۶۶ خانوار بهره مند می‌شوند.

او گفت: بخش تولیدات دامی با بهره برداری از ۱۴ پروژه به میزان افزایش ۳۲۸ تن گوشت قرمز و ۳۵۰ تن شیر در سال و باعث اشتغال ۱۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم و ۷۱ نفر مستقیم و تعداد ۱۰۶ خانوار بهره مند می‌شوند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار داشت: بخش تولیدات گیاهی با بهره برداری ۲ پروژه کمک به تولید گیاهان دارویی و افزایش تولید حبوبات در واحد سطح و ایجاد اشتغال ۲۲ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم و تعداد یکهزار خانوار بهره مند می‌شوند.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.