دستگیری کولبری با ۶۳ کیلو گرم تریاک در مهریز/ کشف نمونه تقلبی یک اثر فرهنگی-تاریخی در یزد/ کشف میلیاردی روغن موتور احتکار شده

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۸ بهمن ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ، سرهنگ حسین منصوری فرمانده انتظامی شهرستان مهریز گفت: روز گذشته ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان مهریز، هنگام گشت زنی در محور‌های فرعی یکی از سوداگران مرگ را که در حال حمل کوله پشتی بود را مشاهده و دستور ایست را صادر کردند.

او افزود: ماموران در یک عملیات پلیسی، موفق شدند قاچاقچی را دستگیر و در بازرسی از کوله وی ۶۳ کیلو گرم تریاک را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهریز گفت: متهم که قصد انتقال این محموله را به صورت کوله باری به یزد و سپس به پایتخت را داشت به دادسرا معرفی شد.

عقاب زخمی نجات یافت

 سرهنگ وحید احمدی فرمانده انتظامی شهرستان تفت گفت: ماموران گشت کلانتری مرکز از فعالیت یک شکارچی پرندگان و حیوانات کمیاب در سطح شهرستان مطلع شدند.

او افزود: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی، خودروی متهم را در ورودی شهرستان متوقف و در بازرسی انجام شده از خودرو وی یک بُهله عقاب زخمی را یافتند.

رئیس پلیس شهرستان تفت ضمن اشاره به کشف یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز از متهم، گفت: عقاب زخمی از سوی ماموران به یگان محیط زیست شهرستان تفت تحویل و به مراجع قانونی، معرفی شد.

فروشنده نمونه تقلبی اثر فرهنگی در دام قانون

منیژه جعفری مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: جوان بهابادی به دلیل نگهداری و فروش نمونه تقلبی یک اثر فرهنگی-تاریخی به مجازات جایگزین حبس محکوم شد.

او افزود: چهار ماه کارگری رایگان در اداره میراث فرهنگی بهاباد مجازات جایگزین حبس جوان بهابادی به دلیل نگهداری نمونه تقلبی یک اثر فرهنگی-تاریخی است.

 مسئول واحد حقوقی و املاک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد گفت: بنابر مجازات جایگزین حبس این جوان به ۴۰۰ ساعت کارگری رایگان در اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بهاباد محکوم شده است.

جعفری ادامه داد: البته استفاده از این مقررات برای مجرمان و محکومانی است که سابقه کیفری نداشته‌اند یا از سابقه کیفری آن‌ها بیشتر از پنج سال گذشته باشد.

او با توجه به جرم زا بودن زندان، ضرورت استفاده از مجازات‌های جایگزین در سیستم قضایی کشور را ضروری دانست و گفت: مجازات حبس تبعات منفی برای افراد جامعه و دولت دارد، و اجرای این قانون می‌تواند هزینه‌ی تحمیلی بر دوش دولت را کاهش دهد.

کشف میلیاردی روغن موتور احتکار شده در یزد

 سرهنگ هادی رسائی رئیس پلیس امنیت عمومی استان یزد گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی مطلع شدند فردی اقدام به دپو روغن موتور در یک انبار کرده است.

رسائی ضمن اشاره به هماهنگی قضایی و شناسایی این انبار در یکی از محلات شهر یزد افزود: ماموران به محل اعزام و ضمن دستگیری یک متهم در بازرسی از این انبار ۱۰ هزار و ۶۰۰ لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

او با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله کشف شده را یک میلیارد و ۵۹۰ میلیون ریال برآورد کرده اند، افزود: متهم به دادسرا معرفی شد.

سرهنگ رسائی گفت: شهروندان در صورت اطلاع از انبار‌های احتکار و قاچاق، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار