آغاز طرح شنوایی سنجی تخصصی ویژه کودکان ۳ الی ۵ سال

طرح غربال گری شنوایی سنجی به صورت تخصصی ویژه کودکان ۳ الی ۵ سال در چالدران آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،طرح غربال گری شنوایی سنجی با همکاری ادارت بهزیستی، شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش این شهرستان با هدف پیشگیری از اختلالات کم شنوایی و ناشنوایی در کودکان مورد هدف اجرا می‌شود.
 
شریف زاده کارشناس شنوایی سنج بهزیستی چالدران گفت: شنوایی مهمترین حس در یادگیری زبان و گفتار است لازم و ضروری است کودکان هم در بدو تولد و هم در بدو ورود شنوایی آنان تست شود.
 
رنجبری رئیس اداره بهزیستی چالدران گفت: از مجموع ۳ هزار کودک مورد هدف ۲۶۰ کودک امروز مورد معاینه قرار گرفتند که پیش بینی می‌شود.
 

تمام کودکان ۳ الی ۵ سال تا پایان سال تحت پوشش این طرح قرار می گیرند

 
او ادامه داد: در جهت پیشگیری از هرگونه اختلالات شنوایی توسط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان نوزادان تازه به دنیا آمده نیز در قالب این طرح مورد معاینه قرار می‌گیرند.
 
 علیزاده مدیر شبکه بهداشت و درمان چالدران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸۰ مورد شنوایی سنجی نوزادان بدو تولد در شهرستان چالدران انجام گرفته است که یک مورد مشکل دار تشخیص داده شده بود که به مراکز تخصصی ارجاع داده شده بود
 
او دادمه داد: در اولین روز از اجرای این طرح از مجموع کودکان مورد معاینه شده ۶ کودک از لحاظ شنوایی بیمار تشخیص داده شده و تحت درمان قرار گرفتند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.