تیپ ۲۳۰ هجومی متحرک گرگان به خارج از شهر منتقل نمی‌شود

ارشد نظامی آجا و فرماندهی تیپ ۲۳۰ گرگان گفت: در حال حاضر تیپ ۲۳۰ هجومی متحرک گرگان به خارج از شهر منتقل نمی‌شود و برای جابه جایی پادگان از داخل شهر گرگان منتظر دستور هستیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،سعید عسگری ارشد نظامی آجا و فرماندهی تیپ ۲۳۰ گرگان در نشست خبری با گروه رسانه‌ای فجر گلستان گفت: بدنه نیرو‌های مسلح در گلستان از قالب مردم هستند، با مردم زندگی کردند و هدف آن‌ها صیانت از انقلاب است.

او افزود: برنامه‌های دهه فجر امسال ویژگی خاصی دارد و شاید شاخص‌ترین آن مصادف شدن راهپیمایی ۲۲ بهمن با چهلمین روز شهادت فرمانده با افتخار مقاومت سردار سلیمانی است.

عسگری ادامه داد: برنامه‌های دهه فجربر اساس شرایط حاکم بر جامعه این برنامه‌ها را تدوین شده چرا که در حال حاضر ۸۰ درصد نسل فعلی ما انقلاب را درک نکرده است به همین دلیل برنامه‌ها با شیوه آیینی و تبیینی آماده شده است.

ارشد نظامی آجا و فرماندهی تیپ ۲۳۰ گرگان گفت: برنامه‌های آینی شامل همایش‌ها و ... است و در برنامه‌های آیینی تلاش می‌کنیم در شیوه‌های تبیینی پاسخ سوالات جوانان را می‌دهیم.

عسگری ادامه داد: این روز‌ها استکبار جهانی در جهت سیاه نمایی نظام حرکت می‌کند و تلاش می‌کند نظام را ناکارآمد معرفی کند، برای مقابله با این سیاه نمایی دشمن ۳۰ همایش با موضوعات مختلف برگزار می‌شود.

او تصریح کرد: برگزاری گرامیداشت نخستین سالگرد اعلام گام دوم انقلاب از سوی رهبری یکی دیگراز برنامه‌های این ایام است، برنامه‌هایی با موضوع فرهنگ شهادت، ایثار و از خود گذشتگی، رزه موتورسواران در تاریخ ۲۲ بهمن ماه، دیدار با نماینده، ولی فقیه در گلستان، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، عطر افشانی گلزارشهدا، برگزاری برنامه‌های ورزشی، بزرگداشت عملیات والفجر ۸ و بازسازی عملیات، برنامه ویژه دیدار با شهدای اهل سنت و ... از دیگر برنامه‌های اجرایی در این ایام است.

ارشد نظامی آجا و فرماندهی تیپ ۲۳۰ گرگان با اشاره به انتقال پادگان تیپ ۲۳۰ هجومی متحرک گفت: در حال حاضرلشکر ۳۰ به بیرجند منتقل و مستقر است و وظایف لشکر ۳۰ در حال حاضر بر عهده تیپ ۲۳۰ متحرک نزاجاست.

عسگری ادامه داد: انتقال پادگان‌ها به خارج از شهر‌ها بر اساس بحث آمایش سرزمینی درسراسر کشور و با مصوبه از سوی فرمانده معظم کل قوا انجام شده است، خیلی از پادگان‌ها در شهر‌های مختلف از داخل شهر خارج شده اند، اما در گلستان در رابطه با جابه جایی پادگان سال‌های گذشته مکاتباتی شده است.

او ادامه داد: جا به جایی پادگان شرایط خاصی دارد و برای این جابه جایی باید زیرساخت اولیه مانند آب، برق، گاز، امنیت، فاصله پادگان تا مراکز حساس شهری و ... مشخص است، اما آنچه مشخص است این بوده تا این لحظه قصدی برای جابه جایی پادگان از داخل گرگان وجود ندارد و منتظر جواب نهایی از سلسله مراتب بالاتر هستیم.
 
انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.