بندر امام خمینی (ره) از ظرفیت نگهداری ۴ میلیون تن کالای فله برخوردار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: بندر امام خمینی (ره) بندری بی نظیر به لحاظ برخورداری از ظرفیت نگهداری بالای ۴ میلیون تن کالای فله است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حسن عباسی معروفان معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: بندر امام خمینی (ره) یکی از بندر‌های فعال و توانمند در زمینه تخلیه کالا‌های فله‌ای در کشور است و این بندر به لحاظ ظرفیت انبار نگهداری بالای ۴ میلیون تن کالای فله در بنادر کشور بی نظیر است و همچنین کمتر بندری همانند بندر امام خمینی (ره) می‌تواند در آن واحد ۱۵ الی ۲۰ فروند کشتی حامل کالای فله در آن پهلوگیری کند.

او همچنین بندر امام خمینی (ره) را بندری با تجهیزات کامل و به‌روز توصیف کرد و افزود: در صورتی که احساس کنیم فضای گنجایش کالای فله در این بندر تکمیل شده است، محموله‌ها را به سایر بنادر منتقل می‌کنیم.

عباسی معروفان با تأکید بر اینکه اولویت صادرکنندگان و واردکنندگان همواره بندر امام خمینی (ره) بوده است، اظهار کرد: در عین حال ما می‌خواهیم همه بنادر کشور نیز در این زمینه فعال بشوند و از همه راه‌های کشور بهره گرفته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور ادامه داد: به همین دلیل قصد داریم آن دسته از کالا‌هایی که قصد واردات آن را در آینده داریم به لحاظ نزدیکی مسافت با مراکز مصرف از بنادر همجوار آن وارد کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه برای مبادی مصرف در شرق کشور می‌باید از بنادر استان‌های همجوار بهره گرفته شود تا از هزینه حمل زمینی کاسته شود، بیان داشت: در حال حاضر ما به دنبال انجام این کار هستیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با هدف بررسی نحوه تخلیه نهاده‌های کشاورزی در بندر امام خمینی (ره) و رفع نارسایی‌ها در خروج این کالا با هدف تنظیم بازار مصرف کشور در آستانه سال نو از مجتمع بزرگ بندری بازدید کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.