نتانیاهو درخواست مصونیت خودش را پس گرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درخواست مصونیت قضایی خود در برابر محاکمه در پرونده‌های فسادش را از کنست پس گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، درخواست مصونیت قضایی خود را از کنست (پارلمان این رژیم) پس گرفت.

نتانیاهو که در حال حاضر در آمریکا به سر می‌برد تا با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، طرح به اصطلاح صلح خاورمیانه که به «معامله قرن» معروف است رونمایی کنند در پیامی در فیس‌بوک این خبر را اعلام کرد و گفت اجازه نمی‌دهد رقبای سیاسی‌اش از این مسئله برای منحرف ساختن «ماموریت تاریخی» او (به ادعای او حل مناقشه اسرائیل و فلسطین) سوءاستفاده کنند.

نتانیاهو این خبر را زمانی اعلام کرد که تنها چند ساعت باقی‌مانده بود که گفتگو‌ها در کنست درباره تشکیل یک کمیته ویژه برای بررسی این درخواست صورت بگیرد. پیش‌بینی رای کنست در خصوص این درخواست نشان می‌داد که شانس بسیار کمی وجود دارد پارلمان رژیم صهیونیستی با آن موافقت کند.

لغو درخواست مصونیت به این معناست که دادستان کل اسرائیل می‌تواند کیفرخواست را بدون آنکه منتظر تصمیم کنست باشد مستقیم به دادگاه ناحیه اورشلیم ارائه دهد.

پیشتر گفته شده بود بررسی این طرح در کنست که چند روز طول می‌کشید ممکن بود اتهامات وارد شده به نتانیاهو را مدت‌ها در رسانه‌های خبری منعکس کند که این موضوع تاثیری منفی بر وجه سیاسی او داشت. نزدیک سه سال است که نتانیاهو در سه پرونده فساد درگیر شده است. او متهم به دریافت هدایای گران قیمت و سوءاستفاده از اختیارات خود برای پوشش دادن به فعالیت‌هایش در رسانه‌هاست.

پیشتر، جروزالم پست در گزارشی نوشت اکثر نماینده‌های صهیونیست در کنست (پارلمان رژیم صهیونستی) مخالف اعطای مصونیت قضائی به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر این رژیم هستند و انتظار می‌رود کمیته پارلمانی ضمن رد درخواست او برای دریافت مصونیت، راه را برای ارسال اتهامات نتانیاهو به دادگاه و برگزاری جلسه محاکمه وی هموار کند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار