آغاز سرشماری زمستانه پرندگان آبزی و کنار آبزی در سردشت

طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنارآبزی به مدت سه روز در این شهرستان آغاز شد.

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،خالد بایزیدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت در جمع خبرنگاران گفت: طرح سرشماری پرندگان آبزی و کنار آبزی با حضور کارشناسان اداره در قالب یک اکیپ سه نفره و با تجهیزاتی همچون تلسکوب پیشرفته و دوربین چشمی آغاز شده است.

 بایزیدی هدف از سرشماری پرندگان را اطلاع از آخرین وضعیت جمعیتی و زیستی گونه‌ها به منظور حفاظت بهینه از پرندگان در زیستگاه‌های آبی این شهرستان عنوان کرد.

بایزیدی اضافه کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به زیستگاه‌های آبی مهم شهرستان ۵۰ گونه از پرندگان آبزی و کنار آبزی و ۵ هزار قطعه همچون کاکایی، خروس کولی، حواصیل و انواع مرغابی و اردک‌ها و مرغ ماهیخوارشناسایی و مشاهده شوند.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با توجه وضعیت خوب آب و هوایی آمار جمعیتی این پرندگان به نسبت سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته باشد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت به گردشگران و شهروندان توصیه کرد از رها سازی پسماند‌ها به خصوص زباله‌های پلاستیکی و نایلون در حاشیه زیستگاه ها‌ی آبی جدا خودداری کنند، چون این نوع پسماند‌ها خطرات زیست محیطی مهمی بر زندگی پرندگان دارند.

سه زیستگاه مهم پرندگان در این شهرستان مخزن سد سردشت، اطراف رودخانه زاب، و سد خاکی ورگیل است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.