استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین :

تبلیغات انتخابات باید برنامه محور باشد

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین با تاکید بر نقش آگاهی مردم در انتخابات گفت: تبلیغات انتخابات باید به سمت برنامه محوری حرکت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، دکتر تفضلی استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین در برنامه گفتگوی ویژه خبری سیمای مرکز قزوین با تاکید بر اینکه آگاهی مردم در  انتخابات  بسیار مهم است، گفت: بیشتر تبلیغات انتخابات باید به سمت برنامه محوری برود، باید مردم را آگاه کرد که از رای‌های منطقه‌ای، ورزشی و قومیتی پرهیز کنند.

تفضلی افزود: بعد از انتخابات هم اگر نظارتی بر روی رفتار نماینده وجود نداشته باشد او بی اختیار کار‌های خود را انجام خواهد داد و از سوی دیگر نماینده برای حرف زدن باید امنیت داشته باشد تا در صورت انتقاد مورد تهدید قرار نگیرد.

او گفت: یکی از مشکلاتی که در انتخابات وجود دارد این است که در جامعه ایران سرنوشت انتخابات در ۱۰ روز مانده به رای گیری مشخص می‌شود، اما در کشور‌های اروپایی ۶ ماه قبل مشخص شده است.

تفضلی گفت: حتی اگر بگوییم که در این جوامع رسانه‌ها فریبکارند و افکار عمومی را می‌سازند، اما در واقع خط مشی سیاسی و یک برنامه کلی در نظام آن‌ها مشخص است.

این استاد دانشگاه گفت: در کشور ما خیلی از تصمیمات یک شبه گرفته می‌شود به طور مثال می‌شنویم که که فلان شخص به دیدار فلان شخصیت سیاسی رفته است و دارد خود را برای وارد شدن به کاری آماده می‌کند.

استاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین گفت: بخشی از آسیب‌ها به قبل از انتخابات بر می‌گردد و کلید واژه این آسیب‌ها در فقدان حزب در جامعه ایران است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه کلید واژه آسیب‌های قبل از انتخابات در فقدان حزب در جامعه ایران است، گفت: با توجه به وجود فرهنگ قبیله‌ای، سنتی، فامیل بازی و رابطه بازی که درایران وجود دارد برای داشتن یک مجلس قانون گذار که مسائل رابطه‌ای را نبیند چاره‌ای وجود ندارد جز این که بخش عمده‌ای از وظایف نظارتی را بر گردن احزاب بیاندازیم چرا که احزاب ماندگار هیچ وقت کار خود را خراب نمی‌کنند و سعی دارند بهترین‌های خود را به میدان بفرستند.

تفضلی افزود: در ده دوره قبلی انتخابات، رقابت بین جریان‌ها و جناح‌های سیاسی بوده است، اما این رقابت‌ها کافی، کیفی و جهت دار نیست.

او اضافه کرد: متاسفانه در جامعه ایران رقابت‌ها بیشتر آنی است یعنی اشخاص دائمی در بین گروه‌ها و جریان‌ها حرکت می‌کنند و این باعث می‌شود که روی کیفیت رقابت و ورود به مجلس تاثیر بگذارد.

تفضلی اضافه کرد: این دوره از انتخابات دوره سختی است چراکه نگاه عمومی به جریان‌های سیاسی موجود کم شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.