فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور:

سربازان در کشور گواهینامه مهارت می گیرند

سردار سید مهدی فرحی گفت: در سال جاری تاکنون ۶۰ هزار سرباز در کشور با گذارندن دوره‌های آموزش فنی و حرفه‌ای و گواهینامه مهارت گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سید مهدی فرحی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور روز سه‌شنبه در حاشیه برگزاری نخستین دوره رقابت‌های مهارت‌آموزی سربازهای مستقردر استان بوشهر در جمع خبرنگاران افزود: براین اساس در رشته‌های مرتبط با جهاد کشاورزی تاکنون ۴۰ هزار نفر آموزش دیده‌اند که تا پایان سال این آمار به ۵۰ هزار نفر می‌رسد ۲۴ هزار نفر نیز مهارت‌های مربوط به ورزش و جوانان را فراگرفته‌اند که به ۴۰ هزار نفر افزایش می‌یابد و در حوزه هلال احمر تاکنون ۵۰ هزار سرباز آموزش امداد و نجات را فرا گرفته‌اند و انتظار می‌رود این آمار افزایش یابد.

او بیان کرد: همچنین امسال آموزش‌ها و مهارت‌های کاربردی ۱۴ گانه آی سی تی برای ۱۰ هزار نفر از سربازان ارائه شود که پیش‌بینی می‌شود این شمار سال آینده به ۴۰ هزار نفر افزایش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده در مجموع امسال ۲۰۰ هزار نفر از سربازان وظیفه آموزش‌های مهارتی را فرا می‌گیرند.

فرحی اضافه کرد: برنامه مهارت‌آموزی در کشور و استان‌های مختلف براساس برنامه ابلاغی با کیفیت و اثربخشی مناسب بخوبی در دست اجرا است.

او تاکید کرد: براساس نقشه راه اعلام شده توسط رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تا سال ۱۴۰۱ همه سربازانی که ترخیص می‌شوند یک مهارت با مشخصات خاص را فراگیرند.

فرحی گفت: از ۲ هزار سربازی که در استان بوشهر آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را فرا گرفتند با رصد ۴۰۰ نفر مشخص شد که ۵۸ درصد آنها وارد مشاغلی شده‌اند که در مدت خدمت سربازی آموزش آن را فرا گرفته بودند.

او ادامه داد: با ارائه آموزش‌های مهارتی به سربازان وظیفه تلاش می‌شود ضمن ایجاد جذابیت در سربازی در بحث اشتغال‌زایی و مقابله با پدیده بیکاری نیز به دولت کمک ‌شود.

فرحی اضافه کرد: خانواده‌ها باید بدانند اگر فرزندان آنها به خدمت سربازی می‌آیند فرصتی برای مهارت‌آموزی و زمینه‌ای برای اشتغال آنان فراهم می‌شود.

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور گفت: در زمان حاضر ۵۱۲ مهارت برای سربازان تعریف شده‌است که به اقتضای هر استان تعدادی از این مهارت‌ها ارائه می‌شود.

فرحی گفت: مقرر است مهارت‌های فنی و حرفه‌ای غنی‌ و کاربردی‌تر متناسب با قابلیت هر استان مشخص ‌شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.