در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

صفر تا صد ۷۲ هزار تومانی شدن یارانه و بسته معیشتی/ دولت مخالف مصوبه مجلس؟

در شرایطی که مجلس خبر از ادغام یارانه و بسته کمک معیشتی می‌دهد، دولت از اجرای این طرح اظهار بی اطلاعی می‌کند.

صفر تا صد ۷۲ هزار تومانی شدن یارانه و بسته معیشتی/ دولت مخالف مصوبه مجلس؟به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آذرماه سال ۱۳۸۹ اولین مرحله پرداخت یارانه نقدی به مبلغ ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان در قالب طرح هدفمندسازی یارانه‌ها به حساب سرپرستان خانواده‌ها واریز شد.

از زمان اولین دوره پرداخت یارانه‌ها تا به امروز مبلغ پرداختی یارانه‌ از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا نکرده و ثابت مانده است.

در ابتدا یارانه به تمامی افراد جامعه و حتی ایرانیان ساکن خارج از کشور پرداخت می‌شد، اما به مرور زمان و در چندین مرحله از تعداد افرادی که یارانه دریافت می‌کردند، کاسته شد.

دولت تصمیم دارد با شناسایی دهک‌های پردرآمد جامعه اقدام به حذف یارانه آن‌ها کند.

وزیر کار در این رابطه گفت: بر اساس مصوبه‌ دولت کارگروه مشترکی با مشارکت وزارت کار،‌ سازمان برنامه و بودجه، وزارت ارتباطات و وزارت کشور با محوریت استانداران و فرمانداران تشکیل شده که این کارگروه موظف است دهک‌های بالای درآمدی که نیازی به یارانه ندارند و یارانه آن‌ها با محوریت استانداران حذف شده را شناسایی کند و وجوه و منابع حاصل از این طریق را پس انداز و در جهت محرومیت زدایی و اشتغالزایی در استان مربوطه هزینه کند.

 به گفته وی این برنامه در چارچوب آیین‌نامه‌ای است که به تصویب کارگروه شناسایی یارانه می‌رسد.

بعد از سهمیه بندی شدن بنزین، دولت تصمیم به پرداخت درآمد حاصل از گران شدن بنزین به خانواده‌های با درآمد پایین در قالب بسته کمک معیشتی گرفت.

در این طرح دولت اعلام کرد که از محل درآمد حاصل از فروش بنزین به ۲۰ میلیون خانواده (۶۰ میلیون نفر) کمک معیشتی پرداخت می‌کند.

در این طرح مبلغ پرداختی کمک هزینه معیشتی به خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، ۲ نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره ۲۰۵ هزار تومان است.

بعد از اولین دوره پرداخت کمک معیشتی در ۲۷ آبان ماه امسال، افراد زیادی به عدم دریافت کمک معیشت دولت اعتراض داشتند که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان متولی شناسایی مشمولان دریافت کمک معیشتی اعلام کرد به تعداد افراد مشمول دریافت این بسته حمایتی افزوده خواهد شد.

حسین میرزایی سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان کمک حمایت معیشتی گفت: بعد از اتمام مهلت ثبت‌نام متقاضیان، بررسی اطلاعات افراد آغاز شده و این روند همچنان ادامه دارد.

وی افزود: در این مرحله اطلاعات سرپرستان خانواری که در لیست یارانه‌بگیران نقدی نبودند، اما متقاضی دریافت یارانه حمایتی هستند، بررسی می‌شود و در ارتباط با مشمولیت یا عدم مشمولیت آن‌ها در خصوص دریافت یارانه حمایتی تصمیم‌گیری و به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

گفت: اطلاعات افرادی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، اما مشمول یارانه حمایتی نشده‌اند نیز بررسی می‌شود و در این زمینه نیز به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد که با توجه به جمع‌بندی‌ای که انجام خواهد گرفت، بخشی از این افراد همزمان با دهم بهمن ماه بسته حمایت معیشتی خود را دریافت خواهند کرد.

در شرایطی که تعداد افرادی که یارانه دریافت می‌کنند از تعداد نفراتی که مشمول دریافت کمک معیشت دولت می‌شوند بیشتر است، روز ۷ بهمن ماه هادی قوامی سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی از ادغام یارانه و کمک معیشتی با هم و پرداخت ۷۲ هزار تومان به هر فرد از سال آینده خبر داد.

قوامی گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس در سال آینده ۲۸ هزار تومان به مبلغ یارانه در سال ۹۹ اضافه خواهد شد و از ابتدای فروردین سال آینده رقم یارانه نقدی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷۲ هزار تومان افزایش می‌یابد.

او افزود: بر این اساس یارانه نقدی و کمک معیشتی ادغام شده و تبدیل به پرداخت یارانه نقدی یک مرحله‌ای می‌شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق از مبلغ ۳۱ هزار میلیارد تومانی که در لایحه بودجه برای اجرای طرح حمایت معیشتی خانوار‌ها در نظر گرفته شده بود ۲۰ درصد برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که ۷ میلیون نفر هستند اختصاص می‌یابد و ۲۸ هزار میلیارد تومان باقی مانده بین ۷۸ میلیون یارانه بگیر به صورت یکسان توزیع خواهد شد. با این مصوبه کمیسیون تلفیق ۱۸ میلیون نفری که یارانه معیشت نمی‌گرفتند از این به بعد این یارانه را متناسب با اعضای خانوار دریافت می‌کنند و مبلغ یارانه مددجویان بهزیستی و کمیته امداد نیز به ۱۲۲ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

به گفته‌ قوامی، در سال آینده تنها یک یارانه که ترکیبی از یارانه نقدی و معیشتی بنزین است پرداخت می‌کنند.

یک روز بعد از صحبت‌های سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از این تصمیم مجلس اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: ممکن است مجلس شورای اسلامی در روند تصویب بودجه مواردی را مطرح کند، اما در دولت چنین تصمیمی گرفته نشده است.

وی افزود: ما برای ایجاد شرایط مطلوب برای مردم باید از هر گونه تشویشی جلوگیری کنیم و آن‌ها این اطمینان را داشته باشند که برنامه دولت در پرداخت یارانه و کمک معیشتی باثبات است و تا حد ممکن دستخوش تغییر نمی‌شود.

اگر با تصمیم مجلس یارانه و کمک معیشتی با هم ادغام شود باید به هر نفر مبلغ ۹۵ هزار و ۵۰۰ تومان پرداخت شود، در صورتی که سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس اعلام کرده است که بعد از ادغام این دو بسته حمایتی مبلغ ۷۲ هزار تومان به هر فرد پرداخت خواهد شد که در عمل ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومان به هر نفر کمتر پرداخت خواهد شد.

در شرایطی که وضعیت اقتصادی کشور سخت است و قدرت خرید بسیاری از خانواده‌ها کاهش پیدا کرده است، ادغام این دو بسته حمایتی نباید به ضرر خانواده‌های کم درآمد تمام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۲ تير ۱۳۹۹
چرا مملکت ما یه اقتصاد دادن و برنامه ریز خوب نداره اینا هیچی بلد نیستن ک هیچ فقط می‌خوان به منفعت خودشون باشه
Iran (Islamic Republic of)
محمدداودزارعی
۱۷:۳۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مانه خانه داریم نه حقوق بگیرهستیم هم اجاره خانه میدیم هم اجاره مغازه چرا به ما بسته معیشتی تعلق نگرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
درصورت ادغام یارانه وکمک معیشتی باید ۹۵۵۰۰ تومان سهم هرکس باشد
Iran (Islamic Republic of)
نوبخت
۱۱:۱۷ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه قرار نشد بنزین گرون کردن پولش توی جیب مردم بره کلاه سر مردم میذارن من و پسرم ۹۱ هزار یارانه می گرفتیم حالا یارانه دیگه برامون واریز نمیشه وفقط ۱۰۳ هزار تومان واریز میکنن مگه قرار نشد که ۲۷ هزار به یارانه اضافه کنن وهم معیشتی ۱۰۳ هزار بدن حالا یارانه ما چی شد تو جیب کدام آقا زاده رفته خدا ازتون میگذره به خاطر این گرانی ها مارو داخل این سختی ها گذاشتن بعد چیزی هم که تصویب میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
من یک زن سرپرست. خانوار هستم بسته حمایت کرونا پیشکش به خدا قسم یارانه معیشتی به من تعلق نگرفت میگن خانه داری خوب یه آپارتمان 70 متری به زن سرپرست خانوار زیاده این تبعیض نیست یعنی من الان خیلی ثروتمند خبر ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
سلام من یه زن تنها شوهرم فوت شده دوتادختردارم سرپرست این دوتا بچه خودمم هیچ کسب و کاری هم ندارم معیشتی واسه من نریختن چرا حق من وبچهام داره ضایع میشه باید چکارکنم که برای منم بریزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
به ما کمک معیشتی ندادن گفتن شاملتون نشده واگه دوباره اعتراض کردید یارانتون وحذف میکنیم ماهم از ترس حذف یارانه انصراف دادیم حالا هرکاری میکنیم عدم انصراف بزنیم نمیشه میگه انصراف شما ثبت شده ما مستحق این معیشتی هستیم گرچه خیلی کمه ولی به یه دردی میخوره خانواده ۵ نفره هستیم شوهرم کارگر ساده شهرداری با حقوق کم وبخور نمیر خواهشن رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی هیویدی
۲۲:۵۵ ۱۵ اسفند ۱۳۹۸
یارانه معیشتی به من ندادند4ماهه من دست فروشم بابا بخدا درآمدم کمه ولی تا حالا هیچ کم معیشتی ندادند 2تابچه همدارم کمک کنید به من بخدادرامد ندارم از بندرعباس هستم اصلاابادان هستم پیگیری کنیدلطفا من کارت خوان دارم سیب زمینی پیاز میفروشم
Iran (Islamic Republic of)
علی گشول
۱۵:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
من یک کاسب واقع در روستای قلعه سرخ به علت اینکه کار مردم را راه انداختم یارانه معیشتی من را قطع کردند چون داخل این روستا خودپرداز وجود ندارد وپست بانکی هم داریم وهر چه برای خودپرداز درخواست میدهد به آن نمی دهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر و خسته نباشید من خانواده ۵ نفره ولا سر همین یارانه داریم زندگی میکنیم نه کار دارم و نه بیمه و نه خونه ونه ماشین هیچی ندارم وکرایه نشینم بیکارم هرجا میرم میگن کارگر نمیخاییم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر من یه آدم بیکار هستم نه بیمه دارم و نه جای کار میکنم نه خونه دارم فقط یه ماشین دارم بهم میگن چون ماشین بالای ۵۰میلیون داری بهت داده نمیشه آخه این چه مسخره بازی هست
Iran (Islamic Republic of)
تنکابن
۰۰:۲۵ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
سلام وقتتون بخیر مگه نگفته بودید که کسانی که یارانه بگیر هستن.بعد از عید یارانه معیشتی به همه آنها تعلق میگیره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۰ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
چه فایده ای داره ۷۲ تومن کردین بااین گرونی باز میخوان معیشتی حذف کنن
Iran (Islamic Republic of)
سیدحسن صفاری بازنشسته خدماتی اموزش وپرورش
۱۸:۴۷ ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
بنده حقوقم ۲۷۰۰۰ ت است چون ماشین پسرم بنام من است معیشتی بمن ندادن
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۲۳:۵۹ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
چرا برای خانواده صالح که پنج عضو هستیم حمات معیشتی تعلق نمیگیرد
Iran (Islamic Republic of)
رضا بهیاد منش
۱۴:۵۱ ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
من خانواده سه نفری نه خونه نه ماشین نه بیمه تونستم بدم با یه مغازه اجاره ایکه جنساش نسیه مرسیه هست اومدن از روی تراکنش تصمیم گرفتن میگن ریختو پاش میکنی اول ببینین پشت این تراکنش چی هست چی نیست بعد تصمیم بگیرین این چه عدالیتیه تهدیدم میکنید که ریانتونم قطع میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۵ ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
سلام ما خانواده پنج نفری هستیم که نه ماشین داریم ونه خونه مستا جریم وحقوق شوهرم نهصد تومان است یک نگاهی به ماهم بکنید با سه تا دختر دارم از مسولین خواهشمندم برای ما یک کاری بکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اگه راست میگین معیشتی ماروهم در اسفند ماه که برای بقیه واریز میکنیدبرای ماهم واریز کنید.
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۵۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
نظر مجلس بهتره فرق گذاشتن جامعه که به یه عده بدن یه عده ندارن کار درستی نیست اگر بقیه چقدر درامدشون بیشتر واقعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
چرادروغ میگین که نظرات روثبت میکنین یانظرات روهم به دلخواه ثبت میکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
سلام به نظر من ایران اونقدر منابع ومعادن وازاین قبیل داره که اصلأ نفت وگازنیازس نیست به فروش برسه
Iran (Islamic Republic of)
بیات
۰۳:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
اقای میرزایی و دولت مردان محترم چرا فقط گیر دادین به خانواده ایی که ماشین ندارن هی میگین اولویت با اونهاست که یارد انه بگیرن اخه این چه شاخصی هست مت کسایی میشناسم که ماشین ندارن ولی سه تا خونه و دوتا مغازه دارن به اونها معیشتی دادین بعد به ما که مستاجریم تو متطقه بیست تهران تعلق نگرفته برادر بنده خونه میلیاردی داره ماشین خارجی داره بهش تعلق گرفته نمیتونین درست شناسایی کنین حق مردمو خوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۶ ۱۷ بهمن ۱۳۹۸
درصورتی که شما در تشخبش افراد کم درامد درست عمل کرده بودید حرف شما شحیح بود نه الان که به اکثر ثروتمندا یارانه حمایتی تعلق گرفته ‌....خواهشن این طرح یارانه ۷۲ تومنی رو تصویب کنین تا عدالت برقدار بسه
Iran (Islamic Republic of)
.....
۱۳:۰۹ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
مثلا دارین کمک مردم میکنید با این برنامه ریزیاتون
اقایان دزد دوتا رو ادغام میکنید ازنفری 14.500دارید کم میکنید این همه دزدیدید و همه جاتون کردید سیرنشدید انشاا...آه دل مردم پاگیرتون شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آقا ما یه خانواده سه نفره آیم که داریم چهار نفر میشیم یه خونه بیست سال ساخت ویه ماشین سمند مدل 88 حقوق 3 تومانی شوهرم گفتید ما نباید معیشتی بگیریم تنها امید من همین است خواهش میکنم من دوتا دختر دارم آگه یارانه مارم قطع کنید به خدا واگذار تون میکنم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۳۹ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
آقای قوامي بیشتر به فکر همکاراشه تا طبقه محروم. بااين کارشان نمایندگان مجلس هم که جزو طبقه فقیر جامعه هستند یارانه میگیرند. واقعا که....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
اقا ما ارسالی نظری ندارم فقط شرمنده روزگار خودم که کارگر هستم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۴ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
نظر من اینه طرح مجلس خیلی بهتره.چون خیلی ها رو دیدم که پولدارن ولی معیشتی گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام همسر من کارگره ما تو شهر کوچیک زندگی میکنیم یه ماشین سمند و یه خانه ساده صدمتری داریم یارانه معیشتی بع ما ندادن گفتند اعتراض کنین یارانه حذف میشه اگه کسی با یه ماشین و خونه پولدار و مرفه باشه پس دیگه هیچی خدا شاهده به یارانه معیشتی احتیاج داریم بچه کوچیک داریم خدا شاهده یه گوشت یه سال نخوردیم مردم بدبخت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
72 هزارتومنتونوهم نمیتوای بدین مگه صدقه میدین فقط جنسهاروارزون کنیدکه قدرت خریدداشته باشیم چقدرازهمه چیزمون بگذریم چقدربه خودمون وبچهامون فشاربیاداین مملکت گدای72هزارتومن نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من یه زن هستم سرپرست بادوتابجه توروخدا هم یارانه هم معشیتی رواضافه کنید تامنم شرمنده بجهام نشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
من یه زن هستم سرپرست بادوتابجه توروخدا هم یارانه هم معشیتی رواضافه کنید تامنم شرمنده بجهام نشم
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه
۰۰:۲۱ ۱۳ بهمن ۱۳۹۸
مایک خانواده چهارنفره هستیم خودم با ماهی پنصدوچهل تومن حقوق بازنشستگی وهمسرم ماهی شش صدونودتومن حقوق بازنشستگی ویک دختردانشجووپسربیست وهشت ساله که چندسالی هست درسش تمام وسربازی روگذرنده ازبیکاری یک پراید داشت اون رفرخته بقیمت بیست چهارتومن چهارده تومن پول پیش باماهی یک ملیون گرایه با دوستش نفری ده تومن گذاشتن خشکبارزدن خداشاهده بقیش روباچک جنس ریختن گاسبی میکنن مسجرهستیم هردوفرزندانم مجردهستن توان ازدواج ندارن یارانش رامااستفاده میکنیم ب مامعیشتی ندادن خداخودش میدونه که واقعا ب اون احتیاج داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
دست مجلس درد نکنه عدالت یعنی این ب من کارگر معیشتی ندادند تهدیدم میکنن اعتراض بدین شاید یارانتون قطع بشه ی سوال اگه اطلاعات منو دوبار چک کردین چرامنو مشمول نکردین خونه ندارم مستاجرم کارگرم هستم گردش مالی زده سیصد میلیون نکنه روزامون 48ساعتست اخه من چقدرباید زرنگ باشم 8ساعت ک سرکارم 8ساعتم خوابم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
ببببین ارزون کنین همه چیز یارانه برا ی خودت
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان
۱۲:۳۲ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
با سلام شما به کی میگین پولدار که یارانه معیشتی نمیدین.. آیا کسی که با ۴تا بچه به زور میتونه خرج خودش دربیاره نه خونه ای داره فقط یک وانت نیسان داره روش کار میکنه این پولی که به حسابم میادهمش برای مردم هست شاید ماهی دومیلیونش برای خودم باشه من تو روستا زندگی میکنم نه آبی نه گازی داریم صبح مجبورم بچه هام به مدرسه ببرم بعدش ظهر هم برم دنبالشون دیگه کی میتونم به کارم برسم اونایی که باغ ماشین خونه همچی دارن شاید اونا بی پولن ازنظرشما...لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
انشاالله بیاری خدا هرچه زودتر این طرح اجرا بشه این یعنی عدالت. همین مبلغ برای ما توی زندگی تاثیر داره ما از خیلی خرجهای زندگی صرف نظر کردیم وگذشتیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ادغام طرح خوبیه امیوارم بزودی اجرا بشه من خانم هستم وسرپرست خانوار باحقوق خیلی پایین مستمری تامین اجتماعی با این طرح راضی هستم عدالت برقرار میشه چون فشار زندگی خیلی زیاده با این تورم وحشتناک اقلام اجناس هرروز قیمت با لاتری نسبت به روز قبل دارن اعصاب ادم بااین وضعییت داغون شده.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام به نظره من طرح مجلس که می خواهد ادغام کنه بهتره فقط بخاطره خودم نمیگم که در جوابه اعتراضم نوشتن شما در ماه فلانی از سال فلانی با کارتخوان این مبلغ گردش حساب داشتی ،اکه شما اینو بدونید باید آمار اینم راداشته باشید که با دو بچه هم مغازه ام کرایه ای هم خونم آیا درام دو سه میلیونی اون ماه جواب گویه کل آینده من میشه
Iran (Islamic Republic of)
ح.چ
۲۰:۰۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من دارای دو فرزند ۱۹ سال یابقه کار کارمند و تاکنون فاقد مسکن بوده و مستاجر در منطقه ۲۰ تهران میباشم تنها یک خودرو پارس دارم که مرا جز دهک ثروتمند جامعه قرار داده اند.و اگر به این بررسی اعتراض کنم یارانه ام را در این وضعیت بد اقتصادی قطع میکنند.در حالی که برخی از همکاران با داشتن خانه و دو خودرو مشمول شده اند.و میگویند وضعیت مال شما از ۸۸ درصد جامعه بهتر است بدون اینکه گردش حسابی برای من اعلام کنند یعنی ۸۸ درصد جامعه مثل من مستاجر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ح.چ
۱۹:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من دارای دو فرزند ۱۹ سال یابقه کار کارمند و تاکنون فاقد مسکن بوده و مستاجر در منطقه ۲۰ تهران میباشم تنها یک خودرو پارس دارم که مرا جز دهک ثروتمند جامعه قرار داده اند.و اگر به این بررسی اعتراض کنم یارانه ام را در این وضعیت بد اقتصادی قطع میکنند.در حالی که برخی از همکاران با داشتن خانه و دو خودرو مشمول شده اند.
Iran (Islamic Republic of)
بیکار
۱۶:۴۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اتراز زدم جواب امد به شما تعلق نمیکرد چون شما خودرو پراید مدل 90 دارید یکی ازفامیل های نزدک ما این اقا دو واحد اپارتمان پش خریدکرده که الان یکی شو ساکن هست یکی ش هم خالی یک ملک هشت صد متری سمتت هشتگرد داره وخودرو ال نود مدل 94 این اقا مشعت هم به ایشان تعلق کرفت من خودم یک خانه 70 متری کوانکی داخل پس کوچه دارم و دوسال که بیکارم وحدقل حقوق بیکاری مکیرم وایشان هر وقت با هم دیداری داشته باشیم فقط می خنده
Iran (Islamic Republic of)
اکرم شکوری اصل
۱۲:۰۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خیلی بیرحمانه است که رایانه و کمک معشیتی رو ادغام کرده و هزینه پرداختی رو کمتر کنین،من زنی هستم که بار سنگین زندگی رو بدوش گرفتم و با تمامی سختی و مشکلات زندگی یجورایی میسازیم و میسوزیم ولی دیگه با گرونی نمیشه ساخت،بخدا هروز یه وعده غذا میخوریم ولی بازم بزور میتونم اجاره و خرج دانشگاه دخترم و هزینه خورد و خوراکمون رو دربیارم،خیلی وقتا شده از دائیم کمک خرجی گرفتم ولی تا کِی میتونم دوام بیارم؟ خواهشا دولت کمی هم بفکر من و خانمهایی که مثل من بار سنگین زندگی رو بعهده گرفتن رسیگی کنن،پول رهن رو دوستای مهربونم با همکاری هم برام روبراه کردن،هزینه دانشگاه دخترمو کلا دایی کوچیکم برعهده گرفته،هرهفته هم هزینه ای بعنوان کمک خرجی برام میده،منم که الان ۵۲ ساله شدم و دیگه مثل قبل نمیتونم خیاطی بکنم برعکس هروز باید دست و سرشانه و گردن و کتفمو کلی ماساژ بدم تا شاید از دردش کاسته بشه،خواهشا با این همه گرونی یارانه و کمک معشیتی رو هم ادغام کنین وای بحالمون میشه،حداقل راحت بودم که هزینه آب و برق و گاز رو دولت هرماه بحسابم واریز میکنه،
باتشکر از رسیگی و زحمات شما
Iran (Islamic Republic of)
سمیرا
۰۸:۵۴ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
بخدا اینجوری بهتره گناه اونایی که معیشتی نگرفتن چیه بعدشم دولت خود بعد یه مدت معیشتی رو با یه بهانه قطع میکرد.اقلا یارانه محکمتره ..گرچه خدا کنه اولش نگن سه دهک حذف میشه بعد میدیم..والا من هنوزم موندم چطور من و امثال من که تو زندگی روزمره موندن چطور پولدار محسوب میشن!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من راننده ام نه ماشین از خودم دارم نه خونه صاحب ماشین من باید برا خرج سرویس مبلغی به حساب من واریز کند من در آمدم ماهی سه میلیونه با پولی که صاحب ماشینم برای خرج ماشینش بحسابم میریزه بیش از ۷ میلیون میشود .خب این پول که مال من نیست مال مردمه هیچ چیزش غیر از ماهی ۳ میلیون به من نمیچسبه .حالا من آش نخورده دهنم سوخته .به من یارانه معیشتی ندادن .من اجاره نشینم با دوتا بچه مدرسه ای .کسی رو از دوستام میشناسم خونه وماشین داره به نام دیگران کرده برا این چندر غاز .یارانه بهش میدن خلاصه بختش از همه جا بلنده کجای این کار دولت عدالته .حالا میخان تا شش ماه دیگه حساب منو بررسی کنن تا مطمئن بشن .من اگه کارم رو بخاطر حمایت معیشتی از دست بدم چجور با این گرونی زندگی کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
تو بدترین شرایط دارم زندگی میکنم امیدم همین یارانه ها اونم کمش کنید راحت بشید درآمد ماهیانه ما ۵۰۰ تومن هست خونه اجاره ای ،با یه بچه،شوهرم هم تومور مغزی داره باید برم دست گدایی دراز کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
اخه یارانه و پول بنزین چه ربطی به ۷۲تن داره ؟
Iran (Islamic Republic of)
.......
۱۳:۱۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۸
خخخخخ دزدا به یه نحوی ربطش میدن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۰۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
ای خدا روزکار ما ایرانیها راببین بخاطره امرارماش ووضیعت بداقتصادی مجبور هستیم بخاطره چهارقرون یارانه ازاین مسولئینی که عدالت رابجا نمی یارنند باید التماس کنیم خدایا ماکه دگه زندگی برایمان سخت شده یا کمکان کن یادگه امسال سال اخره عمره یکی من باشه نمیدونید دلم داره ازغصه میترکه ازبسگی جلوی زن وبچه هایم خجالت می کشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
باسلام واقعامال من بخونید.بنده ی خاوردارم که زندگیم رامیچرخانم من پنج تابچه دارم که چهارتاشون مدرسه میروندوبزرگه واسه کنکوردرس میخواندوهمه دخترهستندوهیچکدام کمکحال من نیستند.وخرجشون زیاده.گردش حساب بانکی ماهم واقعی نیست .
Iran (Islamic Republic of)
معصومه
۰۴:۵۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا این چه عدالتی هست ادغام بشه 50هزار تومان بهمون کمتر میدین زندگی سخته اصلا ادغام نشه به استفاده ما هست..شماها فقط به فکر کمیته و بهزیستی هستین ماها کمیته و بهزیستی نیستیم و فقط با حقوق شوهرم بخورو نمیر میگذرونیم شوهرم که کارگر ساده هست مستاجرم ماشین ندارم شما با ادغام دارین از پولی که میگیریم کم میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۹ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من بعنوان یک ایرانی وطن پرست واقعا شرمسارم از این مسئولین که بجای بررسی داراییهای مردم بدبخت اومدن گردش مالی که یک اجاره نشین مغازه داره که همه ی پولو باید بده براجنسی که چک کشیده اونموقع بهش معیشتی تعلق تمیگیره خدا را خوش مییاد
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۰۳:۰۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
من یه فوق لیسانس بیکارم. که تو پیک کار میکنم. بیشتر موقع کارهای بانکی مثل نقد کردن چک هارو من انجام میدم. تو جواب اعتراض نوشته بود شما 2 میلیارد گردش حساب دارید؟؟؟
ای مردم یکم فکر کنید هر چی شده باعث ش خودمونیم
خدا در قرآن میفرمایید من حال هیچ قومی را تغییر نمیدم مگر اینگه خودشون بخوان....
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۵۳ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
انصاف کجاست همه چیز ۱۰ برابر شده
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۱:۳۷ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
سلام تو را ب قرآن مسئولین نکنید این کار رو مردم تحت فشار هستن بنده شغلم طوری هست هرروز با ۱۰۰ نفر سرو کله میزنم داد مردم دراومده ب خدا بازاری ها از وضع مردم خبر دارن مگر وقتی همین یارانه رو میدن بیان کمی خرید ناچیز کنن آرزو مونده ب دلشون از گوشت قرمز استفاده کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
این ادغام واقعا منو خوشحال کرد ما یارانه میگیریم اما معیشتی نه
چون تهدید ب قطع یارانه کردن ازترس قطع شدنش برا معیشتی انصراف دادم
الان با اینکار منکه حقم هست گیرم میاد و این یعنی عدالت
ن اونیکه ب چندنفر دادن و ب ماکه وضع مالی پایینی داشتیم ن
ن
الانم اگ 95 تومان بدهند خدا خیرشان بدهد کسی که با عدالت رفتار کند
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۳۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
متاسفم فقط شمارو ب ولای علی قسم ی کم ب فکر مردم و جوانان و زندگی این مردم باشین
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۰:۳۰ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
یه سقف مشخص کنید
مثلاً کسی که خونه داره و ماشین داره و حقوق ثابت از ۵تومن به بالا داره خب حالا ۱۰۰تومن یارانه و طرح معیشت رو بهش ندین.
اما کسی که هیچ کدومو نداره انصافاً ظلمه ۲۵ تومنش رو بگیرین بدین به اینا!!! دولت به جای اینکه از پولدار ها و سرمایه داران مالیات بگیره و به فکر اقشار کم برخوردار باشه. از کم برخوردار مالیات میگیره یارانشون رو کم می‌کنه و میده به مرفهین.... واقعاً که
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۰:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا متاسفم ینی حرفی برا گفتن ندارم
۱۰ساله همون ۴۵هزار تومن الانم ۲۰تومن گزاشتن روش میگما ورشکس نشیم ی وقت؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
واقعا متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
با اینهمه ثروت و دارایی ایران اینهمه زیر خط فقر چرا ????
??
Iran (Islamic Republic of)
داود رهنما
۲۳:۳۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من راننده کامیون هستم . زمانی که بار کامیون رو تحویل میدم کرایه رو به حسابم واریز میکردم واخر هر هفته به صاحب کامیون تحویل میدم .پولی که در حسابم گردش داره به صورت امانت هست .نه زمین نه خونه نه ماشین هیچی ندارم .بیمه رانندگان هستم .ولی کمک معیشتی تعلق نگرفته وعلت رو گردش مالی بیش از شش ملیون ذکر میکنن .بدبخت تر از من نیست پول امانت رو هم به حساب من زدن .چی بگم .شما بگید
Sweden
ناشناس
۲۳:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دیگه هیچی نمیشه گفت.
ما که راضی نیستیم، ولی شما باور نکنید، و کار خودتون رو بکنید...
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بخدا مردم همه گرفتارن همه بدهکارن کاسبی نیست مردا شرمنده زنو بچه هاشون هستم طرف گزان زندگیش با یارانه است با بسته معیشتی بجایی اینکه ۴۵۵۰۰ افزایش بدید بکنید ۲۰۰ هزار تومن نفری بعد ۱۰ سال اونم با این رشد تورم گرونی به طوره مثال پرای ده سال پیش ۱۲ میلیون بود الان ۶۰ میلیون رشد ۵ برابری پیدا کرده ۴۵۵۰۰ باید ۵ برابر بشه نفری ن کم بشه . به داد مردم برسید به فریاد منه جوان برسید ۲۵ سالمه هیچی ندارم . ن امید ن پول ن کار ن .... فقط به داد مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام آیا میشود کاری کرد که همه نیازی به یارانه نداشته باشند یا میشود دولت نیازی به یارانه نداشته باشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
یک روز خودتون جای ما بیکارا بگذارید که یک شب بدون شام بمونید و شرمنده بچهایتون بشدید ببین چه حالی میشید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام من یه شرکت کار میکنم یک وپانصد حوق منه متعجرم هستم دارای سه فرزندم بیان به ما پنج نفرم نفری ۷۲ هزار بدن بدش به صاحب کارمن که کارخانه داره که ۱۵۰نفر کار گر داره به نهاهم همان یارانه بدن این ظلم نیست خدای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
دوره احمدی نژاد ، دلار هزار تومان بود، یعنی ۴۵ دلار یارانه میگرفتیم، حالا دلار شده ۱۳ یا ۱۴ تومان، حالا یارانه میگیریم ۳ یا چهار دلار، آفرین ، با همین فرمون جلو برید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
یارانه یک مرحله بهترین روش هم تبیض نداره هم عدالته وهم برای دولت هزینه یه مرحله هزینه کمتری دارد
Iran (Islamic Republic of)
راشد مریدی نیاشماره ملی 3701516693
۲۱:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام تقریبادو ساله یارانه خانم خذف شده من بیکارم کارزندگی ندارم هرکجامیرم هیچ مسولی به ماجواب‌ذ فرمانداری ‌‌‌‌‌‌رفتم‌فتکوفی‌ببرمحضرمطابک‌اصل‌کن‌این‌کارکرردم‌تقربیایک‌سالی‌میشه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هیچ‌جوابی نمیدند میکند کپی رامافرستادیم تاالان خبری نیست ازشمامسولان ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هواشمندیم‌یک‌ ‌‌‌‌‌‌جوابی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بدی‌خدابه‌شمااجرپادش ‌‌‌بده ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌من‌بابچه ‌‌‌یارانه میگیریم یارانه ‌‌‌‌‌‌‌‌‌خانم قطع هیچکس باورنمیکنه خانم هم زنده شکرخدا
Germany
محمود
۲۰:۲۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام ما یارانه معشیتی نگرفتیم چون که وام درخواست کردیم توی حساب ما بوده فکر کردن درآمد ما خیلی زیاد برای همون به ما نداد
Iran (Islamic Republic of)
یه هموطن گرفتار مثل بقیه
۲۰:۱۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
وقتی دولت خبر از وضعیت زندگی مردم نداره،تصمیمی بهتر از این نمی تونه بگیره

مشکل از من و شماست که همچین افرادی رو انتخاب کردیم که برامون تصمیم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۰:۱۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام واقعا جای تامل وتفکروتاسف داره سال۸۹تاحالا نرخ یارانه ثابت مونده ولی قیمتهای مایحتاج اولیه زندگی حتی حامل های انرژی ازسال ۸۹تا حالا رصدکنین بعد ببینین یارانه بایدچندبرابربشه به مردم که میخایین کمک کنین ازصدجورفیلترردمیکنین خیلی حواستون هست که مباداخوش به حالشون بشه ولی جلوی اختلاس چندمیلیاردی نمیتونیین پیشگیری ومدیریت کنین که مال همین مردم به تاراج نبرن
Iran (Islamic Republic of)
Farhad
۲۰:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
سلام واقعا جای تامل وتفکروتاسف داره سال۸۹تاحالا نرخ یارانه ثابت مونده ولی قیمتهای مایحتاج اولیه زندگی حتی حامل های انرژی ازسال ۸۹تا حالا رصدکنین بعد ببینین یارانه بایدچندبرابربشه به مردم که میخایین کمک کنین ازصدجورفیلترردمیکنین خیلی حواستون هست که مباداخوش به حالشون بشه ولی جلوی اختلاس چندمیلیاردی نمیتونیین پیشگیری ومدیریت کنین که مال همین مردم به تاراج نبرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
کی می خواد از حق ما مردم دفاع کنه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چرا با تورم یارانه را بالا نمی برین با دلار اون موقع الان خیلی بیشتر از این حرفها میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
باسلام یارانه ومعشتی شما اش دهن سوزی نیست وبه درد خودتان می خورد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بخورید جوش جونتون از استخوان دیگه گوشتی نمونده اما بازم بخورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بخدا در وضعیتی زندگی میکنم که هرروزخدا صدبارآرزوی مرگ میکنم.فقط ازگناهش میترسم وگرنه قرص برنج گرفتم همیشه جیبمه.شمارا به ابوالفضل قسم میدم انصاف و کرامت داشته باشین...
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل
۱۹:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
این افرادی که توی کمیسیون تلفیق نشستن فقط به نفع دولت عمل میکند اگر قرار بود بنزین گرون بشه تمام پولش مثلا بره تو جیب خودمون چطور باید اونو از اون چیزی که قبلا میدادند کم کنن بقیه این پول کجا میره؟ اصلا راضی نیستیم خدا از زهر زهرترشون بشه
France
تیمور علیزاده
۱۹:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بنده کارگر ساختمانیم به زور یه ماشین گرفتم و فروختم ویه ماشین مدل پایین گرفتم چون هر دو سند بنام منه یارانه معشتی نمدن خوبه
Iran (Islamic Republic of)
Mojtaba
۱۹:۲۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اون نماینده نیمه محترمی که این پیشنهاد را میده خبر داره که مردم چگونه زندگی می کنند با این تورم و گرانی وحشتناک اداره یک زندگی به سختی شده به جای اینکه کمکی به وضعیت مردم بکنند همون چندرقاز یارانه را هم می‌خواهند کم کنند.قول‌ و وعده ها چی‌شد که گفتند تمام درآمد حاصل از گرانی بنزین به مردم برخواهد گشت الان که نصف این درآمد هم به مردم برنمی‌گرده حیف رای که به شما نماینده های بی کفایت و مرفه بی درد بدیم ما ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ادغام بهتره
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۹:۰۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
خطاب به یه سری ادم کم عقل،اگه موافق ادغام شدن یارانه هستید پس شما از اون دسته ادمای بی درد جامعه هستید، از خدا میخوام شما هم به قدری فقیر بشید که التماس ۱۰۰۰ تومن از دولت داشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
مردم
۱۸:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
چیزی جز زیبایی نمی بینم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۵۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
این هم بازی جدیده. مبالغ را ادغام و مبلغ کمتری را پرداخت و سپس باز تعدادی دیگر را حذف می کنند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۴۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اصلا متن خبرتون خیلی بی معنی بود
Iran (Islamic Republic of)
رجبعلی کمالغریبی
۱۸:۱۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
به خداوندقسمتان میدهم وضع مالی اکثرمردم خوب نیست‌بی انصافی میشه ازیارانه ومعیشتی کم کنید. اضافه کنید اما کم نکنید. مردم نجیب ایران راازخودتان جدا نکنید. حق شان خیلی بیشتر از اینها هست. متشکرم.
Canada
مصطفی
۱۸:۱۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ادغام بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
برخی نمایندگان مجلس بی سوادترین آدمهای جامعه هستند باپارتی بازی شدن نماینده آخه یکی نیست بهشون بگه واقعا خجالت نمیکشین بااین حرفهای مزخرفتون هی اعصاب مردمو داغون میکنین خدا ازتون نمیگذره همین دنیاسزای بلاهایی که شماسراین مردم آوردین را پس خواهید داد چوب خدا بی صداست
Iran (Islamic Republic of)
م،م
۱۷:۳۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
به خانواده معلول دار ۵ نفره بادرآمد کمتر از ۴ میلیون باید کمک معیشت تعلق بگیرد ولی بخاطر نبود عدالت تعلق نگرفته،خواهشا دم از عدالت نزنید......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
بابا ما ماهی ۷۲ تومن میدیم به دولت و مجلس و سران به شرطی که همه چی برگرده به روال قبل یا علی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۸
موافقم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
اینطور که پیداس به ده میلیون نفر بیشتر ندادن
از هرکه میپرسی میگه براش نریختن با این حساب ماشالله همه قشر ثروتمندیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
لااقل شرایطی که خودتون گذاشتین بهش عمل کنید. بعد از 26 سال خدمت به این مملکت نه منزل یک میلیاردی دارم نه ماشین 250 میلیونی نه دریافتی 7 میلیونی اینا شرایط خودتون بوده. آخه انصاف نیست من که هرروز باماشین شخصی خودم سرکار برم ماهانه 700هزارتومن فقط پول بنزین بشه. اداره ی ما هم ورای ادارات دیگه هست و چیزی به عنوان حق ایاب و ذهاب نداره. متاسفم مدیران نالایق که چنین تصمیمی می گیرن. عملا مثل اینه که افزایش حقوقی نداشتیم باید اینهمه بار گرونی رو به دوش بکشیم. بعد 26 سال دریافتی ما هنوز 4و نیم نرسیده. مسوولین لایق حداقل فکری کنن
Iran (Islamic Republic of)
د
۰۵:۴۲ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
دقیقا ما هم همین وضعیتو داریم به سختی میگذرونیم وهیچ کدوم از شرایطو که گذاشتن نداریم اما بهمون تعلق نگرفت تهدید به قطع یارانه هم شدیم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من معلم باز نشسته هستم ازهمان اوایل پرداخت یارانه ها یارانه مرا قطع کردند وتاحال که معیشتی هم ندادند ومن سراغ دارم کسانی را که درامد انچنانی واریزیهای انچنانی دارند اما یارانه به انها پرواخت شده من اعتراض هم نوشتم ولی جواب ندادند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من معلم باز نشسته هستم ازهمان اوایل پرداخت یارانه ها یارانه مرا قطع کردند وتاحال که معیشتی هم ندادند ومن سراغ دارم کسانی را که درامد انچنانی واریزیهای انچنانی دارند اما یارانه به انها پرواخت شده من اعتراض هم نوشتم ولی جواب ندادند
Iran (Islamic Republic of)
فاضل اکبری
۱۶:۳۲ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
این خیلی نامردیه.همین الانش دارن کم پرداخت میکنن باز میخوان کمترش کنن
Germany
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
جان خودت کمش نکن 100تومن چیه که میخوای 72تومن مورچه چیه که کله پاچش چی باشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن امیری
۱۵:۲۹ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
ادغام بهتر است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۳:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۸
با ادغام که کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۱ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
من نه ماشین دارم نه کار دارم نه خونه دارم
جاره نشینم صاحب یه فرزند هم هستم به من تعلق نگرفته
اونوقت پدر من بازنشسته ماشین داره خونه داره حقوق داره به اون تعلق گرفته عجب عدالتی ❤
۱۲۳
آخرین اخبار