روزبهانی‌:

آمریکایی‌ها قرارداد ۵ ساله آوردند، قبول نکردم

کاپیتان تیم ملی بوکس گفت: به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ایران و وابستگی شدیدی که به مادرم دارم قید مهاجرت را زدم.

روزبهانی‌: آمریکایی‌ها قرارداد ۵ ساله آوردند، قبول نکردمبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، احسان روزبهانی کاپیتان تیم ملی بوکس ایران می‌خواهد سومین المپیک را تجربه کند. او این روز‌ها سخت تمرین می‌کند تا کار سهمیه را اسفند در انتخابی قاره‌ای به میزبانی اردن، تمام کند. کاپیتان تیم ملی همه هم و غمش نوشتن تاریخ از نو برای بوکس در توکیو است.

آن‌هم با اولین مدال المپیک. حالا که بوکس ایران در حال پوست‌اندازی است روزبهانی تنها بوکسور باتجربه تیم ملی محسوب می‌شود. بوکسوری که هدفش طلسم شکستن بی‌مدالی است. روزبهانی در گپ و گفت با خبرورزشی با اشاره به آخرین وضعیتش درباره عملکرد تیم ملی در ترکیه، تمرین برای انتخابی المپیک، حمایت همه‌جانبه اسپانسرش تا المپیک و... حرف زد.

عملکرد تیم ملی در تورنمنت ترکیه چطور بود؟
خوشبختانه مسابقات تدارکاتی خوبی در ترکیه پشت‌سر گذاشتیم. فکر می‌کنم بهترین تایم بود که بوکسور‌ها در یک مسابقه رسمی با حریفان خارجی تن به تن شوند و نقاط ضعف خود را شناسایی کنند. به‌رغم اینکه نتایج مهم نبود، اما بچه‌ها نتایج خوبی به‌دست آوردند.

چرا مقابل طوفان شریفی بازی نکردی؟
از ابتدا هم قرار نبود در ترکیه به‌صورت رسمی مبارزه کنم و صرفاً برای تمرین رفته بودم، حتی لباس و کفش هم با خودم نبرده بودم و تنها با لباس تمرین اعزام شده بودم تا چند مبارزه تمرینی داشته باشم. با این حال با صلاحدید کادر فنی و پیشنهادی که دادم دو مبارزه در وزن ۹۱- کیلوگرم انجام دادم که خوشبختانه هر دو حریف را ناک‌اوت کردم.

کاپیتان تیم ملی در حال حاضر چه وضعیتی دارد؟
تمرینات بسیار خوبی را انجام می‌دهم و از آمادگی جسمانی قابل توجهی برخوردار هستم. حضور در تورنمنت تدارکاتی ترکیه نیز تأثیر بسیار زیادی در روند آمادگی من داشت. ضمن اینکه صبح‌ها به‌طور اختصاصی زیر نظر دکتر مرتضی بهرامی‌نژاد تمرینات بدنسازی و بعد از ظهر‌ها با علیرضا استکی تمرین می‌کنم و برای حضور قدرتمند در رقابت‌های انتخابی المپیک آماده می‌شوم.

برای المپیک تغییر وزن خواهید داد یا در همان وزن ۹۱- کیلوگرم مبارزه می‌کنید؟
در وزن ۸۱- کیلوگرم مبارزه می‌کنم. در حال وزن کم کردن هستم باید ۶، ۷ کیلو وزن کم کنم و خودم را تا انتخابی المپیک سر وزن برسانم.

پشیمان نیستی که بوکس را انتخاب کردی؟
نه، من عاشق بوکس هستم و بوکس را خیلی دوست دارم. بیشتر از آن عاشق ایران هستم و، چون بوکسور نداشته‌ایم این مشکلات وجود دارد. بالاخره یکی باید این راه را برود. من خیلی خوشحالم که توانستم به بوکس کمک کنم و بوکس ایران شناخته شود.

به غیر از بوکس به ورزش دیگری هم می‌پردازی؟
من استعداد ورزشی خوبی دارم و در خیلی از رشته‌ها فعالیت کرده‌ام و حتی مقام استانی هم دارم. از هندبال، پینگ‌پنگ، بدمینتون و کیک‌بوکسینگ بگیر تا الان که بوکس کار می‌کنم.

مسابقات انتخابی المپیک در قاره آسیا به‌خاطر ویروس کرونا به تعویق افتاد این تأخیر به نفع بوکسورهاست یا ضرر؟
به اعتقاد من به نفع بوکسورهاست. چون بچه‌ها خسته بودند و نیاز به استراحت داشتند. با این تعویق می‌توانند ریکاوری کنند و دوباره تمرینات فشرده را برای انتخابی المپیک شروع کنند.

فکر می‌کنید احسان روزبهانی در انتخابی قاره‌ای سهمیه بگیرد یا مسابقات جهانی؟
تمام تلاش خود را به کار می‌گیرم تا در انتخابی قاره آسیای اردن کار را یکسره کنم و سهمیه‌ام را نهایی کنم، چون در مسابقات جهانی کار سخت‌تر می‌شود.

آیا از حریفان شناختی داری و آن‌ها را آنالیز کرده‌ای؟
هیچ شناختی نسبت به حریفانم ندارم و علاقه‌ای هم به دیدن فیلم‌های‌شان و آنالیز کردن آن‌ها ندارم. همان راند اول مبارزه با دیدن شیوه بوکس‌شان آن‌ها را آنالیز می‌کنم.

مشکل حریف تمرینی رفع شد؟
در المپیک ریو تنها بوکسور ایران من بودم و حریف تمرینی نداشتم الان هم حریف تمرینی ندارم. درحالی که برای موفقیت در میدان بزرگی، چون انتخابی المپیک نیاز به حریف تمرینی داریم. البته گاهی‌وقت‌ها بعضی از بوکسور‌های سنگین‌وزن به اردو می‌آیند و با هم تمرین می‌کنیم.

احسان روزبهانی دغدغه مالی ندارد؟
به‌خاطر مشکلاتی که درگذشته وجود داشت می‌خواستم از تیم ملی خداحافظی کنم، اما آقای تقوی مدیرعامل راک دارو با حمایت همه‌جانبه و مالی مرا به بوکس برگرداند و کمک کرد تا بدون دغدغه تمرین کنم و برای المپیک آماده شوم که به‌خاطر حمایت‌هایش از او سپاسگزارم و برای قدردانی از او قول داده‌ام اول سهمیه و بعد مدال المپیک کسب کنم.

می‌توانیم به مدال‌آوری کاپیتان تیم ملی امیدوار باشیم؟
المپیک توکیو برای من با المپیک‌های قبلی فرق می‌کند، تاکنون به آنچه از خودم توقع داشتم نرسیدم، اما امیدوارم این بار مدال المپیک را بگیرم. من بعد از المپیک ریو می‌خواستم بوکس حرفه‌ای را دنبال کنم، اما نشد و حالا می‌خواهم در المپیک توکیو جبران کنم و بعد وارد بوکس حرفه‌ای شوم.

چرا احسان روزبهانی مهاجرت نکرد؟
به خاطر عشق و علاقه‌ای که به ایران و وابستگی شدیدی که به مادرم دارم قید مهاجرت را زدم. پیشنهادات خوبی داشتم. دو سال پیش بوکسور آمریکایی را در کالیفرنیا ناک‌اوت کردم، آمریکایی‌ها قرارداد ۵ ساله آوردند و من قبول نکردم. همان سال از طرف آلمان‌ها و یک سال بعد آذربایجانی‌ها با مبلغ خوبی خواستند برای آن‌ها مبارزه کنم که پیشنهاد آن‌ها را هم رد کردم. ایستادم تا بوکس ایران را به دنیا معرفی کنم و حالا خوشحالم که این کار کردم.

برای المپیک چقدر آماده‌ای؟
انگیزه ام نسبت به گذشته بیشتر شده است و اطمینان دارم در توکیو اتفاقات قشنگی را تجربه می‌کنم.

برای سهمیه المپیک دو انتخابی پیش‌رو دارید، چند سهمیه پیش‌بینی می‌کنید؟
برای انتخابی سهمیه المپیک دو مسابقه انتخابی قاره آسیا و مسابقات جهانی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه برای اولین بار است که این مسابقات را تجربه می‌کنیم هیچ آگاهی از نحوه برگزاری آن نداریم. البته کسب سهمیه در انتخابی المپیک سخت است چراکه تمام قدرت‌های جهان در آسیا متمرکز هستند و در این شرایط سخت به دو سهمیه امیدوارم.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار