ممنوعیت فعالیت هوآوی در مراکز هسته‌ای و نظامی انگلیس / شکست ترامپ در تحت فشار قرار دادن لندن

انگلیس اعلام کرد فعالیت شرکت هوآوی تنها در مراکز هسته‌ای و مناطق حساس نظامی ممنوع خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: انگلیس اعلام کرد فعالیت شرکت هوآوی تنها در مراکز هسته‌ای و مناطق حساس نظامی ممنوع خواهد شد.

اعضای دولت انگلیس پس از ساعت‌ها نشست با مقامات نهاد‌های امنیتی و متخصصان شبکه‌های فناوری ارتباطات به این جمع بندی رسیدند که نمی‌توانند برای اجرای نسل جدید فناوری ارتباطات موسوم به ۵G شرکت چینی هوآوی را کنار بگذارند.

دولت انگلیس اعلام کرد این کشور به شرکت هوآوی چین اجازه خواهد داد در زمینه ساخت شبکه‌های نسل پنجم (۵G) به طور محدود فعالیت کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ صراحتا از لندن خواسته بود از همکاری با هوآوی دست بکشد. کارشناسان معتقدند این تصمیم دولت انگلیس شکستی دیگر را برای ترامپ در مقابله با چین آنهم در یکی از متحد‌ترین کشور‌ها با آمریکا و دوست سنتی آن رقم زد.

شبکه اسکای نیوز نیز گزارش داد یک مقام بلندپایه آمریکایی از تصمیم انگلیس برای اجازه به شرکت هوآوی به منظور استفاده از نسل پنجم شبکه تلفن همراه (5G) ابراز تاسف کرده است.


بیشتر بخوانید: دوراهی انگلیس برای همکاری با هوآوی چین و درخواست ترامپ


این در حالیست که به رغم فشار‌های واشنگتن بر شرکت هوآوی به سبب آنچه نگرانی‌های مربوط به جاسوسی خوانده شده، یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا روز سه شنبه اعلام کرد اتحادیه اروپا فعالیت‌های این شرکت بزرگ چینی را در اروپا ممنوع نخواهد کرد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، کمیسیون اروپا به عنوان بازوی اجرایی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه توصیه‌های خود در این زمینه را به طور رسمی اعلام خواهد کرد، اما این در حالی است که تیری برتون، کمیسر کمیسیون اروپا می‌گوید اتحادیه اروپا بررسی‌های سختگیرانه‌ای درباره هرگونه ممنوعیت انجام خواهد داد.

او در این خصوص خاطرنشان کرد: ”مسئله تبعیض مطرح نیست، مسئله به کنار گذاشتن قوانین مربوط می‌شود. این مقررات بسیار محکم و سختگیرانه خواهند بود و البته ما در اروپا از همه کسانی که مشتاق اجرای این مقررات هستند، استقبال خواهیم کرد“.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۶:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
دولت امریکا فعالیت هواوی را ممنوع می کند چون با عدم استفاده از برنامه های و سخت افزار های امریکایی دیگر نمی تواند جاسوسی و کنترلی روی دولتها داشته باشد برای همین بهانه جاسوسی وامنیتی را مطرح میکند مگر نه این است با گوگل و فیس بوک و ماکروسافت و ایستاگرام از مردم جاسوسی می کند
آخرین اخبار