از برگزاری انتخابات سالم تا اجرای حکم سارق احشام نایین در ملاعام

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: تمامی روزنه ها و مراکزی که کیفیت و سلامت انتخابات را مخدوش می کنند شناسایی شده تا یک انتخابات با کیفیت و اصلح در نایین برگزار شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی طارمی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نایین گفت: مردم همانند گذشته در انتخابات مشارکت پرشور داشته باشند و نماینده دلسوز، انقلابی، حساس، پرکار و سالم را انتخاب کنند و کاری به جناح‌های سیاسی نداشته باشند و با تحقیق و بررسی خط مشی کاندیدا بین خود و خدا عهد کنند و بهترین اشخاص را برای نمایندگی انتخاب نمایند.

او با اشاره به رد صلاحیت ۹۰ نفر از نمایندگان با تخلفات مالی و اخلاقی افزود: با حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای، انتظار می‌رود مجلسی قوی داشته باشیم و درانتخابات مجموعه دادگستری هیچ گونه اغماضی نخواهد داشت و تمامی روزنه‌ها و مراکزی که کیفیت و سلامت انتخابات را مخدوش می‌کند شناسایی شده تا یک انتخابات با کیفیت و اصلح برگزار شود.

دادستان نایین، با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) که مدارا کردن با مردم نیمی از ایمان و مطالفت با آنان نیمی از زندگی است افزود: به صورت میانگین ماهیانه بالغ بر ۳۰۰ پرونده در حطیه جرم و تخلفات در دادسرای نایین تشکیل می‌شود که این در قالب پرونده‌های جرائم شخصی با عناوین توهین، تهدید، ضرب و جرح بوده که انتظار می‌رود در این شهرستان مذهبی با پیشنیه بسیار غنی از حیث فرهنگی و مذهبی روز به روز این موارد کاهش پیدا کند.

طارمی، بر استفاده از تمامی ظرفیت‌های میانجی گری، صلح و سازش، کدخدامنشی در بسیاری از پرونده‌ها در راستای کاهش جرائم و تخلفات تاکید کرد.

او اظهار کرد: یکی از مطالبات جدی مردمی، برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مخدر در نایین است که با همکاری فرماندهی انتظامی شهرستان به خصوص کلانتری بیش از ۱۰ مورد فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند که در آینده مجازات سنگینی در انتظار آن‌ها است هر چند با بررسی‌هایی که انجام دادیم خیلی از متهمان و محکومانی که دستگیر و روانه زندان شدند از بابت مشکلات اقتصادی و بیکاری به این سمت می‌روند و دستگاه قضا نسبت به کسانی که کمتر سابقه و حاشیه دارند برابر قانون و مقررات برخورد می‌کند.

دادستان نایین در ادامه با اشاره به سرقت‌های انجام شده در نایین گفت: در مبحث سرقت احشام و وسایل خودرو نیز با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی به صورت مرتب گشت‌های شبانه فعال بوده و این موضوع در حال پیگیری است واخیرا نیز بر اساس سرقت‌هایی که از سال ۹۵ تا ۹۷ در روستا‌های شهرستان اتفاق افتاده حکمی صادر شده و یکی از متهمین که غیربومی بوده حکم اجرای شلاق در ملاعام صادر شده که در حال انجام مقدمات است در آینده نزدیک شاهد اجرای آن خواهیم بود.

طارمی افزود: در طول سالیان گذشته سه نفر غیربومی ۹۳ راس احشام از ۱۳ شاکی به سرقت بردند و این اشخاص آبرو برایشان معنایی ندارد و باید خیلی محکم و قاطع برخورد نمود اگر حکمی صادر شود از جمله فروشندگان مواد مخدر در سطح شهر با هیچ کس تعارفی نداریم.

او با اشاره به حاشیه سازی توسط برخی افراد بیان کرد: کسانی که در شهرستان با که حکمی در ملاعام اجرا می‌شود سعی در به حاشیه بردن موضوع دارند و یک سری از افراد که مشخص نیست اعتقادشان به کدام سمت است به خیال خود می‌گویند این دور از شان مردم نایین و آبروی شهرستان می‌رود و همین که حق و عدالت را می‌خواهیم اجرا کنیم داد و فریاد می‌کنند و این رامسئولین و نیز غیر مسئولین بدانند این موارد از قبل پیش بینی شده و به هیچ وجه از اجرا در ملاعام منصرف نمی‌شویم.

مهدی طارمی در ادامه با اشاره به پایش تصویری در سطح شهرستان افزود: متاسفانه این شهرستان در شهر‌های انارک، بافران و نایین از سیستم پایش تصویری نامطلوبی برخوردار است و در جلسات متعدد شورای تامین شهرستان مصوب شده که این سیستم پایش تصویری بایستی برقرار باشد، علی رغم هشدار‌هایی که به شهرداری و ارگان‌های مسئول داده شده برای آخرین بار نیز هشدار خواهیم داد که ظرف یک ماه آینده هم از حیث کمیت و نیز کیفیت این مشکل حل در شهرستان حل شود و اگر شهرداری از وضعیت مالی دراین خصوص برخوردار نیست کتبا اعلام کند و اگر در این خصوص تامین اعتبار شده چرا انجام نمی‌شود؟

دادستان نایین در خصوص زمین خواری گفت: مکاتباتی با مسکن و شهرسازی شهرستان در خصوص واگذاری زمین‌هایی که در سالیان گذشته در اختیار افراد برای هدف‌های خاصی قرار داده شده که بایستی نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها تسریع شود متاسفانه در این بین واگذاری‌هایی به نهاد‌های دولتی انجام شده و به اداره‌ای ۲۴ سال پیش یک هکتار زمین واگذار شده که هیچ کاربری در آن صورت نگرفته و بایستی تعیین تکلیف شود.

او در ادامه از مردم خواست تا اشخاصی را که غیر قانونی نسبت به ساخت و ساز و نیز زمین خواری اقدام می‌کنند به مراجع قضایی گزارش دهند.

طارمی گفت: در خصوص واگذاری مسکن اجتماعی، اگر شخصی دارای چندین زمین و مسکن بوده وصرفا برای دلالی ثبت نام نموده و هدفش افزایش قیمت زمین است دادستانی ورود خواهد کرد و نیاز باشد جلو اجرای این طرح گرفته خواهد شد.

او افزود: در مقوله زمین‌های منطقه زندوان نایین طبق گزارش‌های واصله مبنی بر اینکه مشکلاتی در واگذاری است این‌ها از جهات مختلف بررسی و نسبت به توقیف زمین‌ها اقدام شد.

دادستان در پایان گفت: در جلسه‌ای که با هیئت نظارت بر مایحتاج مقرر شد کاسبان خوش انصاف در سطح شهرستان شناسایی وتقدیر شوند و نظر به اینکه در سطح شهرستان بازرسی‌هایی صورت گرفت که با متخلفین برخورد قانونی شد علی رغم این برخورد ها، خیلی از قیمت‌ها و نرخ گذاری‌هایی که انجام می‌شود متاسفانه در کل کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار