تحصیل بیش ازیک هزاردانش آموز با نیاز ویژه در خراسان شمالی 

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی خراسان شمالی گفت: یک هزارو ۶۳۹ دانش آموز با نیاز ویژه استان در ۳۰۶ مدرسه عادی تحصیل می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  علی متقیان رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: یک هزارو ۳۸۷ دانش آموز استثنایی در ۷۹ مدرسه تحصیل می‌کنند.

متقیان افزود: تحصیل دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس عادی طرح تلفیقی وفراگیر نام دارد که یک هزارو ۶۳۹ نفر در ۳۰۶ مدارس تحصیل می‌کنند.

او خاطر نشان کرد: در حوزه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان به ۱۰۰ درصد اهداف دست یافته ایم که بیش از ۱۸ هزار نو آموز مورد سنجش قرار گرفته اند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی گفت: ۵ کتاب در زمینه یادگیری تالیف شده است که برای امسال ۷۳۰ میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح خدمات حمایتی ویژه دانش آموزان با نیاز‌های ویژه اعم از هزینه‌های جراحی، کاشت تعمیر یا تعویض قطعات حلزون، دارو‌های مستمر، خدمات بیمارستانی مانند جراحی، بستری و شیمی درمانی، خدمات پاراکلینکی، خدمات حمایتی مداخله‌ای و هم چنین خدمات ویژه دندانپزشکی در نظر گرفته شده است.

متقیان افزود: برای اولین بار در کشور پایگاه سنجش به صورت دائمی در استان فعال که دو روز در هفته خدمات شنوایی سنجی و بینایی سنجی برای دانش آموزان عادی در نظر گرفته شده است.

او گفت: یکی از اهداف مهم در حوزه استثنایی توسعه این حوزه در مناطق روستایی می‌باشد که تا به حال ۸ کلاس درس استثنایی در مناطق روستایی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.