سیر تا پیاز کاسبی مدعیان در زمینه طب اسلامی/ از «بخور حضرت مریم» تا جن‌گیری

قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش قرآنی در نظام سلامت گفت: چیزی تحت عنوان پسوند «اسلامی» برای طب وجود ندارد.

جن گیری با برگزاری مراسم به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسام الدین علامه، ضمن محکوم کردن آتش زدن یکی از کتب مرجع پزشکی توسط یک مدعی طب اسلامی، اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد به عنوان داعیه داران طب موسوم به اسلامی در سطح جامعه دست به اقداماتی می‌زنند که نه تنها علمی و یا حتی دینی و اسلامی نیست، بله اعتقادات مذهبی و سلامت مردم جامعه را تهدید می‌کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادعا‌های این افراد از جنس شبه علم است، گفت: اغلب مدعیان طب موسوم به اسلامی مطلق‌گرا هستند، یعنی دستاورد‌های علمی و علم پزشکی را عمدتا نفی می‌کنند و خیلی ساده اندیشانه و با تحلیل‌های ساده معتقدند که همه درد‌ها و بیماری‌ها از طریق توصیه‌ها و روایات اسلامی قابل درمان است.

مدیرکل فرهنگی سابق وزارت بهداشت با بیان اینکه سلامت یک امر فرارشته‌ای و چند بعدی شامل سلامت جسم، روان، اجتماعی و معنوی است، با اشاره به سیر پیشرفت طب از حدود چهار قرن گذشته، اظهار کرد: زمانیکه درمان بسیاری از بیماری‌های نوپدید از توان خارج بود، متوجه شدند که علل بروز بیماری‌ها تنها یک عامل خارجی و فاکتور مشخص نیست، بلکه بروز بیماری‌ها چندعاملی بوده و به عوامل مختلف محیطی، ژنی، فرهنگی، اجتماعی و روانی بستگی دارد. به عبارت دیگر سلامت انسان علاوه بر جسم از روح و روان و فضای فرهنگی و اجتماعی نیز متاثر است.

دلایل پیشرفت طب سنتی در جوامع به عنوان طب مکمل

این پزشک با اشاره به دلایل پیشرفت طب سنتی در جوامع به عنوان طب مکمل، اظهار کرد: به دنبال هزینه‌های بالای طب رایج، طب سنتی و مکمل و همچنین بعد روانی و اجتماعی سلامت انسان مورد توجه جدی‌تری قرار گرفت و از طرفی علاقه مردم به طب سنتی و تاثیر مسایل مرتبط با تغذیه، خواب و ورزش در سلامت از دیگر دلایل رشد طب سنتی بود.

دکتر علامه با اشاره به توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه اسلام در حوزه سلامت، اظهار کرد: البته باید توجه داشت که نمی‌توان به صرف ادعا و یک نظر و برداشت نقل قولی کل جامعه را به انجام یا پرهیز از عملی توصیه کرد. چراکه با پیشرفت علم، راه برای اثبات نظریات و عملکرد روشمندانه باز است، بنابراین بکارگیری طب سنتی و مکمل و یا استفاده از برداشت‌ها و آموزه‌های دینی در حوزه سلامت تنها به شرطی قابل قبول است که منکر دستاورد‌های دانش بشری نبوده و همچنین بدون آزمون و اثبات، تنها به صرف یک ادعا و یا نقل قول برای سلامت جامعه توصیه‌ای نداشته باشد.

چیزی تحت عنوان پسوند اسلامی برای طب وجود ندارد

قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت کشور با بیان اینکه چیزی تحت عنوان پسوند اسلامی برای طب وجود ندارد، گفت: قطعا بین اسلام، دین و معنویت با سلامت ارتباط وجود دارد، ولی این به معنای وجود یک طب مستقل به نام طب اسلامی نیست. این درحالیست که مدعیان طب موسوم به اسلامی، تمام دستاورد‌های دانش بشری و تجارب علمی را منکر می‌شوند و از طرف دیگر در مراجعه به روایات نیز اصول اجتهادی را رعایت نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه امور تکوینی و دنیوی می‌توان از آموزه‌های وحیانی و روایات استفاده کرد، اظهار کرد: علاوه بر تصحیح روایات موجود و تبیین گزاره‌های روشمند مستخرج از آیات و روایات، حال باید توجه شود که آیا شرایط تمدنی و سبک زندگی، اجازه استفاده از آن نقل و یا روایت را می‌دهد؟ چراکه امروزه نمی‌توان بدون کار اجتهادی و علمی و همچنین آزمودن و اثبات نظریات، از آن‌ها در حوزه سلامت و یا هر حوزه دیگری استفاده کرد.

حوزه‌های علمیه نیز کاملا اذعان دارند که این روش علمی نیست

این پزشک متخصص با انتقاد از عملکرد غیردینی و غیر علمی بسیاری از مدعیان طب موسوم به اسلامی، ادامه داد: تقریبا همه مجتهدین و مراجع حوزه نیز معتقدند که نمی‌توان با نگاه اخبارگرایانه و بدون انجام کار علمی از آیات و روایات اسلام به این سبک و سیاق استفاده کرد و حوزه‌های علمیه نیز کاملا اذعان دارند که این روش علمی نیست.

وی با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی این پدیده‌ها در سطح جامعه، عنوان کرد: قطعا با یک آسیب‌شناسی در حوزه علوم جامعه شناسی باید بررسی شود که چرا بخشی از مردم بدون تحقیق هر ادعایی را از جانب افراد جاهل و یا شیاد در حوزه طب سنتی و یا طب موسوم به اسلامی می‌پذیرند. همچنین باید تحقیقی شود که چرا دقت علمی در جامعه تا این حد پایین است و چرا بین معرفت و باور‌های عمومی با باور‌های علمی، عالمانه و عاقلانه این فاصله و گپ پررنگ وجود دارد.

عدم برخورد مناسب مسئولین وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه

وی با انتقاد از عدم برخورد مناسب مسئولین وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه با این نوع اقدامات، تصریح کرد: برخی معتقدند که دررابطه با انتخاب نوع و روش درمان باید آزادی و نگاه تکثرگرا وجود داشته باشد، در حالیکه این تفکر متعلق به جوامع بدوی بوده و در جوامع متمدن و ساختارمند، وظیفه مسئولین و سیستم، برخورد قضایی و مناسب با افرادی است که بدون مجوز قانونی و علمی و شاخص و استاندارد لازم، فضای جامعه را با اطلاعات غلط و شیوه‌های نادرست و غیرقانونی مورد کلاهبرداری و عوام فریبی قرار می‌دهند.

احکام صادر شده برای این فرد بازدارنده نیست

وی با بیان اینکه چندین بار برای همین فرد احکامی صادر شده است، گفت: البته این احکام به حدی خفیف و در حد جریمه‌های ناچیز بوده که نه تنها بازدارنده و تنبیهی نبوده، بلکه جنبه تشویقی نیز داشته و بالعکس به پشیمانی شاکیان منجر شده است؛ بنابراین به نظر می‌رسد که هم مسئولین وزارت بهداشت کوتاهی کرده‌اند و هم مسئولان قضایی برخورد قانونی مناسبی نداشته‌اند.

دکتر علامه اضافه کرد: اگرچه اغلب مراجع با این پدیده برخورد قوی و علمی داشتند، ولی متاسفانه این برخورد‌ها منجر به جمع شدن این بساط دروغ نشده و حتی از سال ۹۱ که این فرد در مدرسه فیضیه اقدام به برگزاری دروس طب اسلامی کرده، تاکنون چندهزار شاگرد پرورش داده و امروز تشکیلاتشان با شاگردان و هوادارانشان سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

جن گیری با برگزاری مراسم "بخور حضرت مریم"

وی با بیان اینکه اقدامات غیرعلمی و بعضا شیادانه اینگونه افراد علاوه بر تهدید سلامت جامعه، اعتقادات مردم را نیز به بازی گرفته است، ادامه داد: این مدعیان طب موسوم به اسلامی، دارو‌هایی را با نام اهل بیت تولید و عرضه کرده و مدعی می‌شوند که این دارو‌ها درمان صدردصدی بیماری‌های بدخیمی همچون سرطان، ام اس و بیماری‌های غیرقابل درمان با پایه ژنتیکی هستند.

بیمار و مراجعه کننده نیز با صرف هزینه‌های بسیار بالا دارو را تهیه کرده و پس از مدتی مصرف دارو و آگاهی از بی اثر بودن آن مجددا مراجعه می‌کند، این‌بار به آنان گفته می‌شود که در بدن شما جن حلول کرده و باید طی مراسم بخور حضرت مریم این جن را از بدن شما خارج کنیم و مجددا بابت اجرای این مراسم و دارو‌های جدید از مراجعه کننده هزینه‌های گزافی دریافت می‌شود.

در نهایت پس از بی اثر بودن مجدد دارو و درمان، بی‌اعتقادی به ائمه و اسلام و یا منافق بودن و ایمان ضعیف را علت عدم بهبودی بیمار مطرح می‌کنند! بنابراین این اقدامات به ایجاد تزلزل و تردید در اعتقادات و باور‌های مذهبی مردم منجر می‌شود.

تهدید سلامت جامعه با طب موسوم به اسلامی

علامه با بیان اینکه این مدعیان طب سنتی و آکادمیک را رد کرده و بوعلی سینا را قبول ندارند، اظهار کرد: در طب سنتی آکادمیک دارو‌های طب رایج قطع نمی‌شود، بلکه در کنار آن از دارو‌های گیاهی استفاده می‌شود، در حالیکه متاسفانه مدعیان طب موسوم به طب اسلامی به شدت طب نوین پزشکی و دارو‌های طب رایج را طرد کرده و حرام می‌دانند و حتی به بیمار توصیه می‌کنند که تمام مراجعات پزشکی و درمان‌های طب رایج را کنار بگذارند، این در حالیست که در بسیاری از بیماری‌ها محدوده و فرصت زمانی مشخصی برای اقدام سریع درمانی وجود دارد که عدم درمان در این مدت زمان، آثار و تبعات جبران‌ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

وی در این رابطه به نمونه مرحوم آیت الله شاهرودی اشاره کرد و گفت: متاسفانه ایشان و اطرافیان وی نیز با همین نگاه و اعتماد به ادعای این افراد در خصوص توصیه‌های اسلامی، دینی و اهل بیت، درمان رایج را کنار گذاشتند و زمانی مراجعه کردند که دیگر کار از کار گذشته بود.

قائم مقام دبیر کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآنی در نظام سلامت کشور با بیان اینکه جامعه با یک پدیده خیلی عجیب سروکار دارد که برای عوام فریبی و کاسبی‌های میلیاردی از مقدسات سوء‌استفاده می‌کنند، اظهار کرد: این فرد اخیرا در یک قیاس ناصحیح اقدام سخیف آتش زدن کتاب را به سخنان ارزشی مقام معظم رهبری مبنی بر آتش زدن برجام و آتش به اختیار عمل کردن تشبیه کرد که این سخنان خود نشان دهنده انحراف وی و سوء‌استفاده از کلمات ارزشی مقام معظم رهبری جهت پوشش سوءاستفاده‌ها و شیادی مالی و عوام فریبی است؛ بنابراین اقدامات این فرد نیازمند بررسی پرونده از نظر دست‌های پشت پرده و با رویکرد امنیتی و مساله نفوذ می‌باشد.

دکتر علامه در خاتمه با تاکید مجدد بر برخورد جدی با اینگونه اقدامات از سوی همه بخش‌های امنیتی، قضایی، بهداشت و حوزه‌های علمیه، گفت: همچنین صدا و سیما و رسانه‌ها نیز باید در این زمینه و جهت مقابله با خرافه پرستی در سطح جامعه آگاهی بخشی کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۴:۳۳ ۲۶ بهمن ۱۴۰۲
چرا طب اسلامی رو ندانسته زیر سوال میبرید؟بنده خودم برای فردی که ام اس داشت بخور انجام دادم ایشون خوب شدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۱۱ ۰۵ بهمن ۱۴۰۲
پدر من سرطان متاستاز و سنگ صفرا داشت با دارو های تبریزیان و طب اسلامی سنگ صفرا در یک هفته درمان شد. توده های داخل بدنش هم از ۱۰ تا شد ۵ تا و اون ها هم که مونده بود از نظر حجم نصف شدن ولی به اصرار بستگان به بیمارستان بردیمش و درمان طب شیمیایی انجام دادیم ولی نتیجه نداشت و پدرم فوت شد.
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۲:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
من از کودکی با آفت دهان بصورت شدید دست و پنجه نرم میکردم حتی اتفاق می افتاد که دو تا آفت در کنار هم آنقدر بزرگ میشدند که به هم میرسیدند و دو هفته و یا نزدیک یک ماه طول میکشید تا خوب بشه. و ماه بعد دوباره آفت. همه اش عذاب بود به حدی که آفت رو گاز میگرفتم تا زهرش خارج بشه و درد گاز گرفتن آفت از خود آفت کمتر بود. هیچ دارویی هم نداره. تا اینکه با نسخه آیت الله تبریزیان بهبودی حاصل شد و از آن آفت های زجر آور دیگه خبری نشد و اگر هم آفتی باشه سریع خوب میشه. خدا حفظشون کنه.
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۷:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
به نظرم باید این آقا برن تحت معالجه یک طبیب اسلامی قرار بگیرن بعد بیان حرف بزنیم با هم، طبیعی اسلامی یا سنتی دارن بازار دکترهای بی سواد جدید رو کساد میکنم گویا
Iran (Islamic Republic of)
سید مجتبی نجاتی
۰۷:۲۲ ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
سلام من که از داروهای شیمیایی دکترا درمانی ندیدم فقط بیماری را کنترل می کند و چقدر هم عوارض داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۲۳ تير ۱۴۰۱
واقعا برای این همه جمود عقلی متلسفم . در کتاب طب النبی مرحوم شبر روایت مناظره امام صادق ع با طبیب هندی رو مطالعه کنید . علم طب نیاز بشره وچه کسی برای این نیاز ویراورده کردنش از خالق انسان اگاه تر ومحقتر ه
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۲ ۲۹ خرداد ۱۴۰۱
این آقا اصلا از منشا طب خبر داره؟؟؟ اصلا حدیث هلیله امام صادق علیه السلام رو خونده... چطور از ریشه اسلام رو می زنند و میگن اسلام طب نداشته.. ضمنا خود طلاب حوزه از طب اسلامی دارند استفاده می کنند و مدرسین این طب از روحانیون اند..
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۴:۲۲ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
قوی ترین طب طب اسلامیه .اگر طب اسلامی از ابتدا بود دیگه انقد مرگ میر و جرائم پزشکی گردن گیر مردم نبود .اگر راست میگید آمار جرائم و خطاهای پزشکی رو کنید .مناظره کنید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۵۲ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
نمیدونم چی گیرتون میاد که این حرفارو بزنید ولی میدونم که اگر بساط طب سنتی و اسلامی یا هرچی از این دست راه بیفته بساط خیلی ازاین مثلا پرشکامیریزه رو اب.
با حفظ احترام به همه ی کادر درمان و پزشکان دلسوز و اگاه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۴۱ ۳۰ مهر ۱۴۰۰
ما چند ساله که با دستورات طب اسلامی زندگی سالم تری داریم. ..به همه توصیه می کنم به طب اسلامی بگرایند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۳۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مشخصه که تمام طرفداران در واقع یک نفر هستند .افرین به اینهمه پشتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
با سلام
Iran (Islamic Republic of)
ف
۲۰:۵۳ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
حداقل چیزی که مطمئن هستم این هست که هزینه گزافی در کار نیست،اثرات درمانی را بهتر است خود افراد ببینند،تجربه شخصی ام چنین می گوید که برای درمان به هر سه نوع طب مراجعه کردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ دی ۱۳۹۹
خوبه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۳:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
این آقایان بجای تحقیق و تدبر هرچی را که با تحصیلات آکادمی مغایرت داشته باشد رد میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
سلام.من خودم ۲ سال با ناراحتی اعصاب.اضطراب. استرس.کم خوابی.ترس و وحشت زندگی میکردم به دکتر مراجعه کردم تنها دارویی که به من دادن سرترالین. پرانول و انواع داروهای آرام بخش بود.نتیجه ایی نداد که هیچ بدتر هم شدم.اما به لطف خدا واهل بیت علیهم السلام و به کمک طب اسلامی کاملا به زندگی عادی برگشته ام و خدا را شاکرم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۰:۲۳ ۲۵ آبان ۱۳۹۹
من پدرم 2 میلیون برای ارتروز زانوش خرج این دکتر و اون دکتر کرد اخرشم دردش بدتر شد
ولی با همین طبی که شما ازش مخالفت میکنین الان خوب شده
واقعا تجارت پزشکی اجازه نمیده کسی از این روش های درمانی استفاده کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۴ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
۵ساله همه دردهام که دکترها نتونستن درمان کنن با این طب اسلامی درمان شده باهزینه کمتر ودردسر کمتر
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۲:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
کسالتی داشتم پیش هرفوق تخصصی رفتم هرکدام درد و درمانی برای من داشت که بدترشدم ولی بهترنشدم
رفتم طب سنتی باتجویذساده عسلی که درقرآن آمده الان4ساله خوب خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۴۸ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایشون از سواد ناقصش حرف زدن، اگر ی نگاه به بهبودشدگان بنوازید
Iran (Islamic Republic of)
علی اغر
۱۹:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
شما جن زده هستید خبر ندارید محض اطمینان یه بخور حضرت مریم استفاده کن نظرت 180درجه برمیگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
یک طرفه قضاوت نکنید خیلی افراد هم بوده اند که از این طریق نتیجه گرفته اند - همین اشکالی که وارد می کنید به طب جدید هم وارد است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۴ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
درود بر طب اسلامی و لعنت خدا بر دشمنان که به خاطر سود خودشون همیشه با کوچکترین مساله ای در حال مبارزه با طب اسلامی هستند
Iran (Islamic Republic of)
رضا کیخا
۲۳:۵۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام . واقعا دلیل این همه مخالفت با پسوند اسلامی رو نمی دونم .
رهبری فرمودن دغدغه قلبی امروز من طب اسلامی و ایرانی ست . به آن بپردازید
بزرگواران وزارت بهداشت به جای منکر شدن وجود طب اسلامی ، بیان اسناد مرتبط با درمان شدگان بررسی کنند .
مثلا طب اسلامی مدعی ست با فلان دارو فلان بیماری درمان می شود
به جای برخورد قهری بیان بررسی کنند و ببیند آیا درست است یا غلط .
البته فکر کنم منافع خیلی ها به خطر خواهد افتاد
اگر اسلام را به عنوان دین جامع قبول داریم آیا میشود در آن به سلامت افراد و سبک زندگی درست توجهی نشده باشد
Romania
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
اعتقاد نداشتن به داروی هایی که حتما یه جات رو خراب میکنه ولی تضمینی برای خوب کردن جایی نداره هیچ ربطی به پیروی از این ها نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
خدا نگدره از کسانی که جلوی طب اسلامی رو میگیرند و فقط به فکر جیب خودشون هستند.داروهای طب اسلامی گرونه؟یا طب به اصطلاح مدرن که هم جون آدمها رو میگیره هم پولشون رو؟؟؟
Italy
احمد
۲۳:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
اگه معتقدی در اسلام چیزی به نام طب وجود نداره بهتره یک ذره مطالعه تا بیشتر کنی آقای کارشناس.این طرز حرف زدن کمتر از کتاب آتیش زدن نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
نفهمیدیم این فرد کی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام خواهشا به طب اسلامی احترام بذارید و سعی نکنید با اشتباه فردی تیشه به ریشه این طب بزنید.قسمتی از طب اسلامی یعنی اصلاح تغذیه که خود همین جلوگیری میکنه از خیلی از بیماری ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
شاید مورد قبول شما نباشد ولی ایشان جهت ویزیت هیچگونه مبلغی دریافت نمیکنند مبالغ گزاف را نمیدانم از کجا آورده اید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من خودم ام اس داشتم و با همين طب و بدون استفاده از داروهاي طب جديد به لطف خدا و مدد اهلبيت (ع) بطور کامل خوب شدم . پس خواهشا" بخاطر منافع خودتون دروغ به مردم نگين . چندين مورد هم بيمار سرطاني سراغ دارم که با همين طب بطور کامل خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام من خودم ام اس داشتم و با همين طب و بدون استفاده از داروهاي طب جديد به لطف خدا و مدد اهلبيت (ع) بطور کامل خوب شدم . پس خواهشا" بخاطر منافع خودتون دروغ به مردم نگين . چندين مورد هم بيمار سرطاني سراغ دارم که با همين طب بطور کامل خوب شدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
وجود داره و قدمت و اعتبارشم بسیار زیاده .
Iran (Islamic Republic of)
شاهد
۲۲:۴۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
البته وقتی چند سال پیش در سوییس کتاب ابن سینا را آتش زدند اروپایی ها هیچ موضعی نگرفتند و آقایان پیش قدم در محکومیت سوزاندن هاریسون (که البته کار مذمومی هست) در آن مورد کلمه ای حرف نزدند. ما ایرانیها استاد خود کوچک کردن هستیم
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۲۲:۳۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
میدونم که نظرم گذاشته نمیشه ولی مینویسم
من خودم پرستارم و ۲۰ سال سابقه دارم ،
و کاملا مطمئنم که پزشکی اکادمیک خیلی خیلی ضعیف است و و خودم که دچار مشکل بیماری شدم پزشکان نتونستم کاری کنند ولی طب سنتی تونست منو کامل درمان کنه و موارد دیگری هم از خانواده و دوستان به همین صورت بوده ،
و در برتری طب سنتی نسبت به طب اکادمیک شک ندارم ،
انچه اینجا مشخصه اینه که پزشکان در ایران تحمل اینکه ببینن که موقعیتشون توسط افرادی در خطر قرار گرفته رو ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۲۲:۳۳ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
طب اسلامی وجود داره. چه دلت بخواد و چه نخواد. البته من موافق کار اقای تبریزیان نبودم. ولی طب مدرن جز اسکن و ام ار ای و پر کردن جیب دکترهای پول پرست نیست. اصول طب سیسیل و طب هاریسون رو تو یبماریهای داخلی خوندم. طب مدرن در درمان بیماریهای داخلی کاملا ضعیف و ناتوان هست. البته بهر حال قبله شما فقط پول و تایید طب ناکارمد غربیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
من که با طب سنتی اسلامی نتیجه گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
A.محبوبی
۲۲:۳۰ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
بایدمردم..آگاه بشوند...تااین فرعون هابوجودنیایند...که ادعای خدایی کنند...توراخدابه مردم گوشزدکنیدمخصوصاخانومها...شیادهاکه..ازطریق دین مردم رابه بازی گرفتند..وحتی دعانویسی وطب راقاطی کردن
Iran (Islamic Republic of)
Tom
۲۲:۱۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
سلام.حقیقتش اینه که من از این طب خیلی نتایج دیدم.حالا شمادمیخواهید اسمش را هر چی بگذارید
Iran (Islamic Republic of)
آنسان باشیم و مهربان
۲۲:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
یک سوال من از این جناب پزشک دارم
پزشک محترم چرا باوجود این همه پیشرفت به قول خودتون
هنوز نتوانستید داروی بدون عوارض تولید کنید

باشگاه خبرنگاران به این دکتر محترم بگوئید چرا مزاج انسان رو در طب جدید کنار گذاشتید
فقط جواب همین سوال رو بدهند

تعریف:مزاج درحقیقت ارتباط بین سلول های بدن است

و رابطه ی عمیق و پیچیده ای که خداوند بین سلول ها قرار داده

مثلا درنمک دریا سدیم و پتاسیم و چندعنصر دیگر وجود دارد و سلولها و عناصر تشکیل دهنده نمک بایک پیوند خاصی بهم متصل شده و نمک رو بوجودآورده اند

چرا پتاسیم نمک طبیعی رو جدا می کنند که باعث میشه سدیم اضافی نمک ازبدن دفع نشه و فشارخون بالا بره
Iran (Islamic Republic of)
علوی
۲۲:۰۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
فقط یه آیه از همه ی آیات و هزاران روایت طبی رو میارم.
کسانی که ادبیات عرب بلدن متوجه میشن این آیه چی میگه.
خیلی جالب آقایون چقدر رو طب اسلامی حساسن ولی در مورد روغن های نباتی،سیگارو مواد تراریخته که اینهمه آدم میکشه اینقدر حساسیت ندارن.دیگه کم کم دوران استعمار پزشکی داره تموم میشه حتی اگه صدها مقاله مثل این بیارین.
باطب اسلامی ایرانی مقابل استعمار پزشکی غربی رو میگیریم.

ثُمَّ كُلِي مِن كُلِّ الثَّمَرَاتِ فَاسْلُكِي سُبُلَ رَبِّكِ ذُلُلًا يَخْرُجُ مِن بُطُونِهَا شَرَابٌ مُّخْتَلِفٌ أَلْوَانُهُ فِيهِ شِفَاءٌ لِّلنَّاسِ إِنَّ فِي ذَٰلِكَ لَآيَةً لِّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ
سپس از تمام ثمرات (و شیره گلها) بخور و راههایی را که پروردگارت برای تو تعیین کرده است، براحتی بپیما از درون شکم آنها، نوشیدنی با رنگهای مختلف خارج میشود که در آن، شفا برای مردم است؛ به یقین در این امر، نشانه روشنی است برای جمعیّتی که میاندیشند.
سوره النحل آیه 69
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۶ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
اولا ایشان هیچگونه مبلغی بابت درمان و مراسم بخور حضرت مریم دریافت نمیکنند ثانیا کدام یک از توصیه های ایشان مخالف عقل سلیم است ماننداستفاده نکردن از محصولات صنعتی که همگی دارای مواد نگهدارنده هستند یا استفاده بی رویه از تکنولوژی که همه موافق با مضرات آنها هستند.ضمن اینکه ایشان تمام روایات رو با درج منبع ذکر میکنند اگر مخالف هستید دلیل و استناد بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
نه به اون شوری تبریزیان و نه به این بینمکی دکتر علامه....
دکتر جان روایت داریم روزی ۲۱ عدد مویز باعث افزایش هوش می شود، جناب عالی آیا تحقیق کرده اید چرا و چگونه!!! یا منتطر هستید فلان دانشمند اروپایی این را ثابت کند....
روایت هست زنی که از لحاظ بدنی ضعیف است و تحمل نگهداری فرزند ندارد، خرما بخورد!!! ایا تحقیق کرده اید، آیا شدنی هست یا نه و اگر هست برای چه!!!!
تا دیروز حجامت جرم بود، الان که کفار متوجه شدند سودمند هست! شما هم میگید خوبه!!!
پیامبر فرموده سیاه دانه داروی بسیاری از بیماری هاست! تحقیق کردید چه چیزی تو سیاه دانه هست!!!! چرا چرا چرا چمش اطبا ما به دنبال علم کفار هست و بس!!!!
اسلام را محدود به نماز و روزه نکنید!
علم و طب نوین سر جای خودش و طب اسلامی هم سر جای خودش!!!
دوست من ۲۰ سال میگرن داشت و انواع قرص های خارجی و ایرانی می خورد! اما هیچ درمانی نداشت و نمی شد!!! اما ظرف مدت ۴۰ روز با طب اسلامی بهبود یافت!!! و الان دارو مصرف نمیکنه!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
نیروی خدوم اطلاعات کجا یند که این جور افرادقد علم میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
پیامبر(ص) آمده که « علم را بجویید حتی اگر در چین باشد» .
Russian Federation
بابک
۲۰:۳۹ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
هرچند کار ضد علمی آقای تبریزیان به هیچ وجه توجیه پذیر و قابل دفاع نیست اما رواج سرسام آور مواد خوراکی تراریخته و هورمون ها و مواد شیمیایی افزودنی به غذای مردم که با دستور و پشتیبانی مستقیم وزارت بهداشت بصورت قانونی انجام میشود نیز کاری ضد اخلاقی و ضد انسانیست.
Iran (Islamic Republic of)
عبدالرحیم
۲۰:۱۴ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
با سلام
جناب آقای دکتر!
جواب به شما می تواند طولانی و مفصل باشد که از مجال این صفحه خارج است ولی :
1- تعریف شما از علم و علمی چیست؟ از فرق این دو اطلاع دارید؟ حقیقت با حدس و گمان چه فرقی دارد؟ شما قائل به تجربه صرف هستید؟
گیرم آنچه از راه قرآن و وحی و حدیث و عقل می رسد را قبول نداشته باشید و فقط تجربه را قبول کنید! نظرتان در مورد مانند این نمونه ای که مشتی از خروار هاست چه میگویید؟!!!:
محرم سال 96 که جهت تبلیغ به شهرستان رفته بودم یکی از دوستان قدیمی خاطره ای برایم نقل کرد و گفت:
«بنده از سال 94 به مدت حدود یکسال مبتلا به مشکلات گوارشی مانند اسهال بودم و تا یک سال در رنج و سختی بودم و علیرغم مراجعه به اطبای سنتی و پزشکان بسیاری در ارومیه و تبریز خوب نشده بودم، ولی با مراجعه به حاج آقای تبریزیان (که محرم سال 95 به ارومیه تشریف آورده بودند) و رعایت توصیه های ایشان و مصرف داروهایی که تجویز نمودند، در مدت کمی بهبودی کامل حاصل شد».
ایشان اضافه کرد: « خانم بنده سنگ کیسه صفرا داشت، و پزشکان گفته بودند که حتما باید جراحی شود و حتی اگر به آمریکا هم ببرید باید زیر تیغ جراحی برود. ولی پس از مراجعه به حاج آقای تبریزیان که به ارومیه تشریف آورده بودند و (دو هفته بعد از دستور جراحی فوری که خانم بنده زیر تیغ نرفت) بدون نیاز به جراحی ( که عوارض عدیده ای دارد) بهبودی کامل را به دست آورد».
اگر فراخوانی بدهید وتا از نتایج عملی و تجربی طب اسلامی آگاه شوید هزاران صفحه خواهد شد.
تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
دوست من افسردگی داشت با بخور حضرت مریم با هزینه خیلی ناچیز در حد چندتا ساندویچ خوب شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
قدیما به میکروب جن و شیطان هم میگفتن که مردم دوری کنن. خدا بخیر کنه، این غرب پرست ها کم با طب سنتی مخالف بودن حالا بهانه هم دستشون اومده. خودشون هر کاری بخوان مثل سوختن کتاب بو علی سینا انجام میدن ولی حالا یکی مثل خودشون رفتار کرده ببین چه جنجالی بپا کردن. من خودم بیماری هایی که هر چی دکتر رفتم خوب نشد با طب سنتی درمان کردم اونم با هزینه خیلی خیلی خیلی کمتر
Iran (Islamic Republic of)
محمد315
۱۹:۳۱ ۰۸ بهمن ۱۳۹۸
شماها که میگید طب اسلامی وجود نداره خب عیب نداره الان بوجود امده نمیشه چیز جدید کشف بشه و بوجود بیاد
همه این داروها بر اساس کتاب های موجود و معتبر و احادث درست شده یعنی شما میگید اونا هم نادرسته
پزشکی مدرن هم که تا اینجا رسیده همش بر حسب آزمون خطا رو انسان ها تا اینجا اومده یعنی نمیشه طب جدیدی پیدا بشه
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۱۸ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
ما مخالفتی با طبی که شما میفرمایید نداریم // ولی جانم استاندارهای پزشکی اش را رعایت کنید که ضرری بری کسی نداشته باشه // اوخت نتنها استقبال میکنیم // اسم جنبعالی هم در گینس ثبت میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۱۰ بهمن ۱۳۹۸
آقا منصور علمی که اساس اون سودآوری برای پزشکان هست استانداردهاش فقط به درد پر پول کردن جیب دکترها میخوره .در ضمن نیازی به استقبال کسی نیست هر کسی نیاز داره میتونه استفاده کنه