در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ارتقای سطح علمی دانشگاه نیازمند تعامل با سایر مراکز علمی

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: ما دانشگاهیان باید با ارتقای سطح علمی دانشگاه و ایجاد امکانات کافی برای دانشجویان، تعامل بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

جبار علی ذاکری، رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران جزو یکی از دانشگاه‌های پیشرو در ارتباط با صنعت و تعاملات صنعتی است به همین دلیل برنامه هایی را امسال  دنبال کردیم و همینطور ادامه دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران افزود:  یکی از مباحث مهم در این زمینه تضمین متقابل است. برای  اینکه کارفرمایان به نتایج پژوهش‌ها و کاربردی شدن آنها اطمینان حاصل کنند، تفاهم نامه ای را باصنایع دفاع منعقد کردیم .

ذاکری بیان کرد: دانشگاه علم و صنعت ایران به دلیل داشتن دانشکده منحصر به فرد مهندسی راه‌آهن در این حوزه فعال است و ارتباطات صنعتی خوبی  با صنایع وابسته به حمل ونقل ریلی و حوزه سیاست‌گذاری با وزارت راه و شهرسازی دارد.

شناخت نیازهای جامعه و توانمندی‌ها آن ضروری است

او گفت: امیدواریم که در داخل کشور به ضرورت تولید ریل توجه و نیازهای جامعه و توانمندی‌ها آن شناخته شود و همچنین با شناخت  ظرفیت شرکت ذوب‌آهن در این حوزه اقدامات لازم انجام شود .

ذاکری مطرح کرد: از طرفی ما دانشگاهیان باید با ارتقای سطح علمی دانشگاه و ایجاد شرایط و امکانات کافی برای دانشجویان ارتباط و تعامل  بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: تعاملات دانشگاه‌ها با صنعت به گونه ای است که هم صنعت از نتایج پژوهش‌های دانشگاهی بهره‌مند می‌شود و  آثارش را در حوزه اقتصاد، ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات می‌بیند و هم  پایان نامه و رساله های دانشجویی به سمت و سوی عملی شدن در صنعت کشور سوق پیدا می کند.


بیشتر بخوانید: توسعه حمل و نقل ریلی نیازمند حمایت‌ کارفرمایان


ذاکری افزود: اخیرا در دانشگاه بیش از ۴۰ درصد از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را  به سمت پایان‌نامه‌های کاربردی سوق داده ایم و سعی می‌کنیم تعاملات را نه تنها با شرکت‌ها و مجموعه‌های دولتی؛ بلکه با بخش‌های خصوصی هم تأمین و توسعه دهیم.
 
او تصریح کرد: امیدواریم با این برنامه‌ها بخشی از مشکلات و مسائلی که در صنایع‌ما و شرکت‌ها وجود دارند، رفع شده و به ارتقای بهره‌وری و ارائه خدمات با  کیفیت کمک کنیم .

ذاکری گفت: در شرایط فعلی حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه را دریافت کردیم،  اما باتوجه به وعده سازمان برنامه و بودجه امیدواریم تا پایان سال قول تخصیص ۱۰۰ درصدی بودجه محقق شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار