۹ هزار کارمند کره جنوبی ارتش آمریکا تهدید به اخراج شدند

ارتش آمریکا نزدیک به ۹ هزار کارمند کره جنوبی خود را تا اوایل ماه آوریل از سمت خود اخراج می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش آمریکا اعلام کرد به نزدیک به ۹ هزار کارمند کره جنوبی خود اطلاع داده است در صورتی که سئول و واشنگتن بر سر تقسیم هزینه‌های نگهداری ۲۸ هزار و ۵۰۰ سرباز این کشور در خاک کره به توافق نرسند، از ماه آوریل اخراج خواهند شد.

در ادامه تنش‌ها میان سئول و واشنگتن بر سر سهم هزینه‌های نگهداری نظامیان آمریکا در شبه جزیره کره، کارمندان کره جنوبی ارتش آمریکا به زودی کار خود را از دست می‌دهند.

هری هریس، سفیر آمریکا در کره جنوبی اعلام کرد توافق فعلی میان دو کشور در اواخر سال ۲۰۱۹ به پایان رسید، اما ارتش آمریکا در تلاش برای به حداقل رساندن تاثیر آن بر روی کارکنان خود به استفاده از بودجه باقی مانده روی آورده است.

نیرو‌های آمریکا در کره جنوبی اعلام کردند بر اساس قوانین آمریکا مبنی بر اطلاع رسانی از ۶۰ روز قبل، از روز سه شنبه ارسال نامه ترخیص به کارکنان کره‌ای خود را آغاز کرده‌اند.

ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد بدون تداوم تعهد جمهوری کره به تقسیم هزینه بکارگیری نیرو‌های کره‌ای ما، به زودی بودجه برنامه ریزی نیرو‌های آمریکا در کره جنوبی برای پرداخت حقوق و دستمزد آن‌ها به پایان می‌رسد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بار‌ها اعلام کرده کره جنوبی باید سهم بیشتری از هزینه‌های استقرار نیرو‌های نظامی این کشور در شبه جزیره کره را برعهده بگیرد. واشنگتن خواستار بودجه ۵ میلیارد دلاری در سال شده که پنج برابر مقداری است که کره جنوبی سال گذشته بر اساس یک قرارداد یکساله متعهد به پرداخت آن شده بود.

مقامات کره جنوبی می‌گویند تقاضای آمریکا خارج از چارچوب توافق فعلی است و هرگونه توافقی در این خصوص باید منطقی، منصفانه و قابل قبول طرفین باشد. دستمزد ۸ هزار و ۷۰۰ پرسنلی که در بخش اجرایی، فنی و سایر بخش‌ها کار می‌کنند از ۷۰ درصد سهم پرداختی کره جنوبی تامین می‌شود.

دونالد ترامپ در راستای سیاست «نخست آمریکا»، خواستار آن شده که بسیاری از متحدان آمریکا از جمله اعضای ناتو، ژاپن و کره جنوبی، سهم بیشتری از هزینه‌های دفاعی را تقبل کنند. برخی کارشناسان کره‌ای و آمریکایی هشدار داده‌اند که اگر هیچ توافقی حاصل نشود، ممکن است آینده حضور آمریکا در کره جنوبی به طور کلی زیر سؤال برود.

ماه پیش، گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اگر کره جنوبی از پرداخت این مبلغ امتناع کند، دولت ترامپ، یک تیپ (شامل سه تا چهار هزار نفر) را از این کشور خارج خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۰۹ بهمن ۱۳۹۸
آمریکا همیشه دنبال گاوهای شیرده می باشد
آخرین اخبار