بازسازی۱۰۰دستگاه اتوبوس حمل و نقل شهری پس از اغتشاشات آبان ماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: ۱۰۰دستگاه اتوبوس از ۱۳۳دستگاه آسیب دیده با اعتباری بالغ بر۶میلیارد تومان بازسازی شده است.

داریوش امانی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، با اشاره به خسارات وارده به حمل و نقل شهری در اعتراضات آبان ماه عنوان کرد:۲۸ دستگاه اتوبوس در جریان اغتشاشات به صورت کامل سوخت.

او با بیان اینکه ۱۳۳ دستگاه اتوبوس دچار خرابی‌های مختلف از جمله شکستگی شیشه آسیب لاستیک، مبلمان داخل اتوبوس شده اند، اضافه کرد: خسارات وارده نزدیک به ۵۴ میلیارد تومان است که همین مقدار هزینه برای بازگرداندن این تعداد اتوبوس به چرخه نیاز است.

امانی در خصوص اتوبوس‌های بازسازی شده توضیح داد: از ۱۳۳ دستگاه ۱۰۰ دستگاه با اعتبار نزدیک ۶میلیارد و با حداقل امکانات راه اندازی مجدد شده؛ اما تعدادی همچنان با مشکل روبه روست.



آسیب به ایستگاه‌ها و باجه‌ها


معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به خسارات وارده به ایستگاه‌های BRT و باجه‌ها بیان کرد:این خسارات حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و شامل شیشه، گیت، سایه بان، باجه‌ها و لوازم برقی است.

امانی با اشاره به خسارات وارده به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر اظهار کرد:۹۰ تقاطع آسیب دیده که همگی به صورت موقت بازسازی شده است.

او ادامه داد:تعداد فانوس‌های عابر پیاده یک هزار و ۴۹ عدد فانوس دوخانه (عابر پیاده) و ۱۳۸۶ عدد فانوس سه خانه بوده که همگی بازسازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت:۱۲ دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز و ۸ دوربین ثبت تخلف سرعت آسیب دیده که هیچ کدام بازسازی نشده و نیاز به تامین اعتبار دارد.

امانی بیان کرد: ۴عدد تابلو متغیر خبری در این حوادث آسیب دید که همگی بازسازی شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به آسیب ۱۷۳ تقاطع سنسور القایی آسیب عنوان کرد: از این بین ۱۵۷ عدد از سنسور‌ها بازسازی شده است.

او با بیان اینکه ۶۰ دوربین از ۱۶۰ عدد دوربین نظارت تصویری آسیب دیده بازسازی شده است، گفت:خسارات ریالی وارده به چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و دوربین‌های ثبت تخلف سطح شهر کنترلر‌ها و چراغ‌ها به همراه متعلقات ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بوده است.

امانی به اعتبار‌های بازسازی هر کدام از تجهیزات پرداخت و گفت: اعتبار بازسازی دوربین‌های نظارتی ۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان، دوربین‌های ثبت تخلف ۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان، تابلو متغیر خبری ۱۰۸ میلیون تومان و برای سنسور‌های تقاطع‌ها ۷۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.