توسعه پرورش ماهی در استخر‌های دو منظوره آباده

پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی توسعه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده گفت: بیش از صد هزار قطعه بچه ماهی سردابی در یازده واحد استخر پرورش ماهی این شهرستان از ابتدای امسال تاکنون رهاسازی شده است.

مجید یعقوبی افزود: پیش بینی شده امسال بیش از ۲۰۰ تن ماهی قزل‌آلا در این استخر‌های پرورش ماهی تولید و به بازار مصرف عرضه شود.

او اظهار کرد: پرورش ماهی قزل آلا در این شهرستان در قالب استخر‌های منفرد و استخر‌های دومنظوره ذخیره آب کشاورزی انجام می‌شود.

یعقوبی گفت: با توجه به توسعه این استخر‌ها در قالب طرح‌های آبیاری مکانیزه، این پتانسیل وجود دارد که با ترغیب کشاورزان به رهاسازی بچه ماهی در این استخرها، تولید ماهی در سطح شهرستان بیش از گذشته توسعه یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آباده بیان کرد: پرورش ماهی در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی مزایای فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به غنی شدن آب خروجی از استخرو در نتیجه کاهش میزان مصرف کود، کاهش هزینه و کاهش مشکلات زیست محیطی اشاره کرد.

یعقوبی؛ کمک به اقتصاد خانوار‌های روستایی از طریق تولید و فروش ماهی؛ و همچنین ورود گوشت ماهی به عنوان یک غذای سالم و ضروری در سبد غذایی خانوار را از جمله مزایای پرورش ماهی دراستخر‌های ذخیره آب کشاورزی دانست.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار