جریمه ۱۳۰ میلیارد ریالی قاچاقچیان کالا در فارس

مدیرکل تعزیرات فارس گفت: قاچاقچیان در فارس در یک ماه گذشته بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال جریمه شده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علی مبشری گفت: در دی ماه امسال بیش از ۵۰۰ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز در شعب تعزیرات حکومتی استان فارس رسیدگی شده است.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس افزود: براساس احکام صادره برای پرونده‌های رسیدگی شده در دی ماه، قاچاقچیان ۱۳۲ میلیارد ریال جریمه شدند.

او با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده‌های قاچاق مربوط به پوشاک و لوازم خانگی بوده است، افزود: موقعیت جغرافیایی استان فارس و همجواری با استان‌های مرزی، بستر را برای دپو و ترانزیت کالای قاچاق در استان فراهم کرده است.

مبشری گفت: ۱۶۸ اکیپ بازرسی بیش از ۲۷۰۰ مورد بازرسی را از اصناف، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها، آژانس‌های مسافرتی، فرودگاه و پایانه‌های مسافرتی انجام داده‌اند.

او افزود: ۶۱۶ فقره پرونده تخلفات در این بازرسی‌ها تشکیل شده که پرونده‌های متشکله برای رسیدگی به شعب ویژه‌ای ارجاع و خارج از نوبت رسیدگی شده است.

مبشری از جریمه ۵ میلیارد ریالی برای متخلفین این پرونده‌ها خبر داد و افزود: هم اکنون گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر حضور فعال دارند که با توجه به نزدیک شدن به اسفند، تدابیری برای تشدید نظارت‌ها در روز‌های پایانی سال پیش بینی شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس اضافه کرد: شماره تماس ۱۳۵ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۰۰۱۳۵ بطور شبانه روزی شکایات و گزارشات شهروندان را ثبت می‌کند و پیگری گزارشات دریافتی در دستور کار گشت‌های مشترک قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.